[centraal] welke camera voor op je motor?

Gopro hd is een van de beste.

+punten:
Camera + accessoires zijn van heel goede kwaliteit
VEEL accessoires! en dus veel opname mogelijkheden
waterbestendig
Beeld is geweldig!!! (zolang je wel wat licht hebt)

-punten:
Als het donker is dan is de beeldkwaliteit niet best
Geluid vind ik niet geweldig maar blijft acceptabel(weinig windgeruis)
prijs

Hieronder twee videos van mij motor met gopro: (wel de 720p variant bekijken)



Kijk ook op youtube naar wintersport videos gemaakt met gopro hd
 
'Welke film camera op je motor?' > '[centraal] welke camera voor op je motor?'
 
Ik wilde weten of hier mensen zijn die ervaring hebben met de camera:
Oregon ATC 3000

Als er zijn die hier filmpjes mee hebben gemaakt ben ik wel benieuwd hoe deze eruit zien.

Aangezien er erg veel te koop is en natuurlijk iedereen een andere mening zal hebben of een andere camera beter zal vinden, ben ik specifiek aan het kijken voor de Oregon ATC 3000.
 
Hier iemand bekend met de Oregon ATC 3000 ?

Ben erg benieuwd naar ervaringen en filmbeelden van deze camera.
 
Wat ik veel interessanter vind ik hoe je die krengen moet monteren???
Ik heb zelf de Contour720, maar die 'montagedingen' zijn allemaal ruk. :X
 
Wat ik veel interessanter vind ik hoe je die krengen moet monteren???
Ik heb zelf de Contour720, maar die 'montagedingen' zijn allemaal ruk. :X

Werkt perfect. Bedrading e.d. kan je uiteraard nog mooier wegwerken, maar gaat even om die zuignap.

dsc08809027543.jpg


En dit zijn de beelden vanaf die plek :P

 
Laatst bewerkt:
Ik heb de ATC 2k, als je wat el cheapo wil is het een aardige camera.
Het ding heeft wel grote problemen met geluid en beeld stabilisatie.

hier een voorbeeld:

en 1 met originele geluid

Ik vind het een leuk ding om mee te beginnen, was niet erg duur.
Stap nog wel eens een keer over naar een full HD camera.
Waarschijnlijk de Go Pro.
 
Laatst bewerkt:
handig topic! zoek ook nog een systeem voor aankomend jaar.. dus top al die info bij elkaar!
 
De zuignappen enzo zitten bij de gopro er gewoon bij. Als je bij een contour 720 alle montage mogelijkheden bij moet kopen die bij de gopro er std bij zit zit je alsnog op de prijs van een gopro.

Oh, en als je gopro mailt krijg je gratis stickers, nog een voordeel! 8-)
 
Laatst bewerkt:
Werkt perfect. Bedrading e.d. kan je uiteraard nog mooier wegwerken, maar gaat even om die zuignap.

[afbeelding]

En dit zijn de beelden vanaf die plek :P


Dat is een mooie oplossing. :)
Bij de Contour zit zo'n beugel er niet bij.
Daar zit alleen wat plakzooi bij waar ik niet op zou willen vertrouwen. :X
 
Naar aanleiding van de beeldkwaliteit van dit filmpje (http://www.youtube.com/watch?v=G7PC9cZEWCQ) heb ik ook een GoPro HD Hero gekocht. Er zijn een aantal 'uitvoeringen', maar het verschil zit alleen in de bevestigingsmaterialen. Ik heb de motorsport uitvoering gekocht.

De grote voordelen vond ik dat de camera al af fabriek in een waterdichte behuizing zit. En die is niet tot 30 feet waterdicht, ook niet tot 30 meter, maar maar liefst tot 60 meter (200 feet) waterdicht. Er zit een grote zuignap bij die verschrikkelijk vast zit en mooi stabiel is. Ook de plakvoetjes zitten verschrikkelijk vast. Ik gebruik de camera momenteel hoofdzakelijk voor het filmen van mijn onderwateravonturen, waarbij ik een voetje op mijn kunststof duiklamp heb geplakt. Dat voetje zit na tientalle duiken in zout, zoet, warm en koud water nog muurvast, dus een regenbuitje is ook te overleven zonder de camera kwijt te raken.

De beeldkwaliteit vind ik goed en ook in donkerdere omstandigheden vind ik het beeld goed blijven (http://www.youtube.com/watch?v=657NUyXbkfU). Je kan verschillende beeldformaten, samplesnelheden (30 fps of 60 fps) en beeldhoeken instellen. Ook kan je foto's en fotoreeksen maken. Als je bijvoorbeeld een lange rit maakt dan kan je de camera zo instellen dat ie elke zoveel seconden een foto maakt.

Het enige waar ik nog mee worstel is het bewerken van de beelden. De camera neemt in 'mp4' op en daar heb ik voor op mijn PC nog geen goede software voor gevonden om die te bewerken. Adobe Premiere kan het wel, maar dat vind ik erg ongemakkelijk werken. Hetzelfde geldt voor Sony Vegas. Wat ik nu doe is dat ik de beelden met Adobe Premiere eerst 1-op-1 omzet naar MPEG en dan met dat video dingetje van Windows XP verknippen en plakken.

Al met al vind ik de GoPro HD Hero een topapparaat.
 
Zou de zuignap van de GoPro ook gebruikt kunnen worden voor de Contour?
 
Dat is een mooie oplossing. :)
Bij de Contour zit zo'n beugel er niet bij.
Daar zit alleen wat plakzooi bij waar ik niet op zou willen vertrouwen. :X


Ik gebruik ook een vholdr, en daar zit ie idd niet bij, maar die kan je los kopen. Heb ik dus ook gedaan. Kan je op elk oppervlak kwijt en zit muurvast.
 
Laatst bewerkt:
Dure zooi. :P
Maar het ziet er wel goed uit. Toch maar bestellen, dan heb ik ook eens wat aan de cam. :)
 
Heeft iemand ervaring met de "comfortcam Model cc-129"?

Misschien heeft iemand voorbeeldfilmpjes voor mij?
 
Zou de zuignap van de GoPro ook gebruikt kunnen worden voor de Contour?
Nee totaal andere aansluiting.
DIe adesive mounts zijn trouwens geweldig.
Heb er 1 gemonteerd op mijn toerenteller en kan nog goed de lampjes eronder zien alleen de toeren vanaf de 4000 zijn niet goed te zien maar ik voel mijn motor goed aan en heb dat dus niet nodig.

Het mooie ervan is dat die dus ook achter mijn windscherm zit en ik op die manier geen last heb van windruis. *O*
 
Mijn keuze is uiteindelijk toch op een contour hd 1080 gevallen..
mooie kwaliteit en hij is wat kleiner dan een gopro waardoor die wat minder opvalt met wintersport bijv.

ben benieuwd wat hoe de filmpjes worden:)
 
Dit topic is lang niet meer gebruikt, maar hopelijk kan toch iemand mij helpen.

Ik ben aan het zoeken naar ervaringen en meningen over de volgende camera:

Camsports EVO
nanocam.nl

Aangezien de camera een ingebouwde geheugenkaart heeft van 4gb, vraag ik me af of er mogelijkheden zijn om langer te filmen, aangezien er geen andere kaart in kan worden gedaan.

Hulp is welkom!
 
Nanocam is wat goedkoper, maar denk dat het wel te zien is aan de beeld/geluid kwaliteit.

Net wat voor eisen je stelt. Wil je heldere HD beelden of neem je met minder genoegen ;)
 
Welke zou je beter lijken dan?

Iedereen heeft het over die Gopro, maar daar ben ik eerlijk gezegd niet zo van onder de indruk :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan