Cf moto ervaring

Betrouwbaarheid is 90% reputatie.
Er is technisch / fysiek geen reden waarom een chinees product minder betrouwbaar / kwalitatief zou zijn dan een europees / japans.
Honda bouwkwaliteit is imo zwaar overroepen.
In China geldt het als een prestatie om iets te maken dat meer lijkt dan het is. Er wordt gerommeld met slechte materialen, slechte productiemethoden, slavenarbeid, giftige kleurstoffen en vast nog veel meer. Als het dan ook nog in Europa voor de hoofdprijs verkocht kan worden lachen ze zich de tering.
 
In Japan is het de gewoonte een mooie plastic kap over een roestend stalen deel te steken.
 
De praktijk wijst anders uit, Honda en Yamaha zijn over het algemeen enorm betrouwbaar en kwalitatief goed. Net als Triumph met nipt daarachter Kawasaki, Suzuki, motorfietsen van de Piaggio groep.
Ik heb dan ook zeer bewust niet het woord 'betrouwbaarheid', maar 'bouwkwaliteit' gebruikt voor Honda.

En waar haal jij jouw praktijkcijfers vandaan?
Als dat uit enquetes komt, is dat ook weer een reputatiekwestie, geen praktijkkwestie.
 
De praktijk wijst anders uit, Honda en Yamaha zijn over het algemeen enorm betrouwbaar en kwalitatief goed. Net als Triumph met nipt daarachter Kawasaki, Suzuki, motorfietsen van de Piaggio groep.
En BMW staat helemaal onderaan? :+

Zal zelf niet zo snel nog iets van een Chinese fabrikant kopen, in reviews lees je ook wel vaak terug dat ze net niet helemaal af zijn. Veel goedkoper zijn ze ook niet in Nederland dus eigenlijk geen enkele reden nog om voor Chinees te kiezen. Ik ga ook het liefst voor een Honda of Yamaha, ook Suzuki's gehad ('99 SV650 & '12 DL650) maar die waren naar mijn idee wel minder qua bouwkwaliteit (vooral de SV t.o.v. van m'n CB500).
 
Ik heb geen ervaring met Cf-Moto, dus daar kan ik geen uitspraken over doen.
Waar ik wél ervaring mee heb, als automonteur, is Landwind, het chinese automerk.
Die dingen koop je voor een drol, maar de bouwkwaliteit is echt beduidend minder dan de opels waar ze ver weg op moeten lijken.
Daarnaast is het een compleet drama om aan onderdelen te komen, de normale grossiers hebben afgezien van een paar ruitenwissers helemaal niets in hun programma zitten, en zelfs via de importeur is het een drama, zo erg dat gebruikte onderdelen ongeveer de enige optie zijn.
Met dat in het achterhoofd, houd ik het voorlopig wel bij de gevestigde orde, ik vind het niet leuk als een onderdeel voor mn Duc duur is, maar ik heb altijd geleerd, beter duur als niet te koop.
 
En BMW staat helemaal onderaan? :+

Zal zelf niet zo snel nog iets van een Chinese fabrikant kopen, in reviews lees je ook wel vaak terug dat ze net niet helemaal af zijn. Veel goedkoper zijn ze ook niet in Nederland dus eigenlijk geen enkele reden nog om voor Chinees te kiezen. Ik ga ook het liefst voor een Honda of Yamaha, ook Suzuki's gehad ('99 SV650 & '12 DL650) maar die waren naar mijn idee wel minder qua bouwkwaliteit (vooral de SV t.o.v. van m'n CB500).
In ieder geval niet op het niveau van de Japanners, Triumph en de Italiaanse merken....... Bij die Duitse hokken gaat er zo ongelooflijk veel stuk.
 
Vidje van de Naked 800....volgens mij klaagde hij over het weer. Maar echt begrijpen doe ik het niet


Rondje over de parkeerplaats, klinkt aardig

 
Klagen over het weer?

1e waar je over moet klagen is die rare arm bij het achterwiel.
Als je ooit zover komt dat je deze motor gaat kopen, dan moet die er als eerste af.
(nog voordat je er 1 meter mee gaat rijden) Welke mafkees heeft dit bedacht. Gruwelijk!!
Kentekenplaat monteren pal onder het zadel.
 
Ik heb bij een show op de nieuwe 450SR gezeten en merkte toen al dat de vering precies gelijk aan nul ingaande/uitgaande demping had en niet instelbaar is.
Je ziet inderdaad dat de afwerking net even wat minder is
Veel staal verzinkte boutjes met een bouwmarkt uitstraling.
En een matzwart frame die flinke lasnaden heeft.
Of het heel goed beschermd is tegen onze weersinvloeden moet nog blijken.

Nu na maanden willen en wegen een R3 gekocht.
Daar is de vering af fabriek al behoorlijk goed (hard) voor de meeste mensen.
Nou ben ik wat kritischer, dus er komt toch een volledige Hyperpro schokbreker achter en Adreani cartridges in de voorvork
Maar die onderdelen zijn ook gewoon leverbaar voor een Yammie. :]

Er komt nog bij dat blok van mijn BMW in de soep is gelopen en ik nu wat langer dan 17k met mijn nokkenassen wil doen
Dat vertrouw ik de Yamaha zonder twijfel wel toe. :')
Dat is wel dikke pech dat je blok in de soep gelopen is , dat kan je toch wel reclameren bij de action toch?
 
Klagen over het weer?

1e waar je over moet klagen is die rare arm bij het achterwiel.
Als je ooit zover komt dat je deze motor gaat kopen, dan moet die er als eerste af.
(nog voordat je er 1 meter mee gaat rijden) Welke mafkees heeft dit bedacht. Gruwelijk!!
Kentekenplaat monteren pal onder het zadel.
Volgens mij een Duitser, was BMW niet de eerste die met zo'n spatbord kwam een jaar of 20 geleden?
 
Dat is wel dikke pech dat je blok in de soep gelopen is , dat kan je toch wel reclameren bij de action toch?
Daar zat altijd Motül in en de laatste twee keer 7100 volsyntheet.
Bij de eerste beurten had ik zelfs mijn eigen olie mee naar de dealer.
10W50 inplaats van 15W50.
In de winter wat gunstiger dacht ik.
De BMW olie kwam wel gewoon op de werkplaats faktuur.
Tussen de beurten voor de garantie ververste ik thuis nogmaals.
Hij was net een jaar buiten de officiële garantie van drie jaar.
Maar aan het onderhoud kan het niet hebben gelegen. -O-
 
Ik versta d'r geen ene köt van. 🤷‍♂️

Daar zat altijd Motül in en de laatste twee keer 7100 volsyntheet.
Bij de eerste beurten had ik zelfs mijn eigen olie mee naar de dealer.
10W50 inplaats van 15W50.
In de winter wat gunstiger dacht ik.
De BMW olie kwam wel gewoon op de werkplaats faktuur.
Tussen de beurten voor de garantie ververste ik thuis nogmaals.
Hij was net een jaar buiten de officiële garantie van drie jaar.
Maar aan het onderhoud kan het niet hebben gelegen. -O-
China rommel dan..
 
Daar moet toch wel een stuk coulance op zitten 3 jaar bij auto's in elk geval zeer zeker.
 
Heb een paar dagen met een CF MOTO als lener gereden vs mijn Triumph Tiger 1200. Moest er van Bodegraven mee naar flevoland, dag naar werk en weer retour naar Bodegraven.

Vond het geluid wel erg leuk, rauw, lomp. Maar, ik vond hem ook weinig vermogen hebben, erg klein en licht aanvoelen. Best een leuk dingetje, maar zou er niet graag dagelijks op rijden, daarvoor is hij me echt te klein.
 
Heb een paar dagen met een CF MOTO als lener gereden vs mijn Triumph Tiger 1200. Moest er van Bodegraven mee naar flevoland, dag naar werk en weer retour naar Bodegraven.

Vond het geluid wel erg leuk, rauw, lomp. Maar, ik vond hem ook weinig vermogen hebben, erg klein en licht aanvoelen. Best een leuk dingetje, maar zou er niet graag dagelijks op rijden, daarvoor is hij me echt te klein.
Zouden niet heel veel motoren klein en te weinig vermogen hebben tov een Tiger 1200(!)?
Dat zegt klein en weinig vermogen zegt denk ik meer over een Tiger 1200 dan over een willekeurige andere motor (Een CF Moto in dat geval).
 
Zouden niet heel veel motoren klein en te weinig vermogen hebben tov een Tiger 1200(!)?
Dat zegt klein en weinig vermogen zegt denk ik meer over een Tiger 1200 dan over een willekeurige andere motor (Een CF Moto in dat geval).
Hij vindt dat toch? Puur zijn persoonlijke mening dus. Ik kan me er wel wat bij voorstellen. Als je zo'n eind snelweg rijdt, is vermogen een deel van het comfort wat een motor biedt.
 
Zouden niet heel veel motoren klein en te weinig vermogen hebben tov een Tiger 1200(!)?
Dat zegt klein en weinig vermogen zegt denk ik meer over een Tiger 1200 dan over een willekeurige andere motor (Een CF Moto in dat geval).
Ja op zich wel. Maar ik kan mijn fazer 600 me nog goed herinneren en de CF moto was ruiger, rauwer, meer vibratie en zeker minder vermogen. Bij een goede 150 km/h hield het gewoon op en was de fut eruit. Maar voor in de stad etc denk ik echt wel een leuk ding voor een mooi budget.
Dat was overigens wel een MT 650. Geen idee wat het vermogensverschil is tussen die en de 800.

Maar afwerking was ook anders. Die CF was vrij nieuw (2000 km oid) en zag al wat roestplekjes op de moertjes / bouten. Kwaliteit van een Yamaha of Triumph vind je niet op een CF moto, maar daar is de prijs uiteraard ook naar.
 
Ja op zich wel. Maar ik kan mijn fazer 600 me nog goed herinneren en de CF moto was ruiger, rauwer, meer vibratie en zeker minder vermogen. Bij een goede 150 km/h hield het gewoon op en was de fut eruit. Maar voor in de stad etc denk ik echt wel een leuk ding voor een mooi budget.
Dat was overigens wel een MT 650. Geen idee wat het vermogensverschil is tussen die en de 800.

Maar afwerking was ook anders. Die CF was vrij nieuw (2000 km oid) en zag al wat roestplekjes op de moertjes / bouten. Kwaliteit van een Yamaha of Triumph vind je niet op een CF moto, maar daar is de prijs uiteraard ook naar.
Ik verwacht ook een snelle waardedaling. Dan is zo'n ding nieuw ook al niet goedkoop meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan