Cf moto ervaring

Chris77

Rookie
10 jun 2021
29
8
Heeft iemand ervaring met de cf moto mt 800. Het lijkt mij een aardige motor heb er nu twee keer een proefrit op gemaakt.
Heeft iemand deze in zijn bezit en wat zijn de ervaringen?
 
Staat in de nieuwe Motoplus
20220830_060722.jpg
 
Ik heb op een 650 allroad van dat merk gereden. Die kreeg ik mee als leenmotor. Het enige wat ik ervan kan zeggen is dat hij rijdt, redelijk stuurt en remt. Er zat wel een trilling in de voorrem. Het blok heeft nauwelijks vermogen en trilt nogal. De gebruikte materialen zijn "basic".
Hij kost een stuk minder dan een Kawa Versys 650, waar hij van afgeleid is, maar bij inruil na een paar jaar ben je misschien wel duurder uit.
Ondanks dat de motor slechts 1600 km op de teller had, was het remlicht bij bediening van de voorrem kapot, bij de achterrem werkte het wel.
 
Toevallig een fiks aantal en ook wat afgeprijsd vlgs mij bij Goedhard motoren zien staan. Spreekt mij niet echt aan wat ik zag. Misschien vooroordeel vanwege made in China maar ben er niet gecharmeerd van wat ik zag.
 
Als ik de test lees van Motoplus dan blijven de Chinezen toch nog wel achter.
De test ging over CF-moto, Benelli, Kawasaki en Yamaha.

Voordeel van de CF moto is dan nog wel een lagere prijs.
De Benelli was niet veel beter maar blijkt zelfs de duurste in de test.
Dan is de keus minder moeilijk: Keus wordt dan Kawa (erg mooi) of de Yamaha.
O ja, deze laatste 2 zijn wel iets duurder, maar hebben heel laag benzine-verbruik. Dan verdien je 't snel weer terug.

Met de test in het blad kan je ook nog niet de details zien. Hoe is dat bij deze 4 motoren?
Bijv. de afwerking van mijn Honda, dat ziet er allemaal toch echt wel veel beter uit dan van mijn Yamaha. (maar die is ook 20jr ouder)

Zelf zou ik (nu) nog niet zo snel een Chinees kopen.
Kwaliteit net een stapje minder maar ook: Hoe zit het met het dealer-netwerk en verkrijgen van onderdelen?
 
Laatst bewerkt:
CF moto werkt samen met KTM, zij produceren KTM's en KTM leent motorblokken aan CF moto.
 
CF moto werkt samen met KTM, zij produceren KTM's en KTM leent motorblokken aan CF moto.
Dat is lastig, want wanneer moeten ze de blokken weer terug geven? Stel je hebt (net) zo'n motor en KTM wil het blok terug....... :+

Maar om even op de vraag van ts terug te komen. Het is allemaal niet slecht, maar wel duidelijk minder dan de Japanners en meeste Europeanen. De afschrijving zal ook wel flink hoger zijn, de merken moeten hun betrouwbaarheid qua motorfietsen en aftersales nog bewijzen. Dat zal voor een hoop motorrijders (toch een conservatief volkje) een drempel zijn om zo motor (tweedehands) te kopen.
 
Is een topic op advrider, kerel heeft 50.000km met een MT800 gereden en is dik tevreden.

 
Mijn mening, het is niet goedkoop genoeg voor wat het is.
En dan blijkt in de genoemde test de Benelli zelfs nog duurder dan de Yamaha en de Kawa.
Voorlopig kunnen de Chinezen alleen de markt veroveren met een heel lage prijs. Zoals bijv de CF-moto.
Je kan echter ook verwachten als je zo'n motor een paar jaar later wil verkopen, dat je dan niet veel voor zal krijgen.
Nu is er nog achterstand. Technisch, rijeigenschappen en after-sales.

Maar de nieuwe merken op de markt hoeft niet om te worden gelachen.
Wie weet nog toen de Jappen net op de markt kwamen. Een paar jaar later konden veel Europese fabrieken de deur sluiten.

Voorlopig maar even afwachten wat het gaat worden.
Maar nu nog effe niet!
 
Gewoon afwachten of het ‘wat’ wordt met de Chinese meuk….

Ik koop het iig niet, ben met mijn huidige meuk tevreden….enige wat mij nu zou boeien is een S1000RR…. :+ …of een MV.
 
Ik heb bij een show op de nieuwe 450SR gezeten en merkte toen al dat de vering precies gelijk aan nul ingaande/uitgaande demping had en niet instelbaar is.
Je ziet inderdaad dat de afwerking net even wat minder is
Veel staal verzinkte boutjes met een bouwmarkt uitstraling.
En een matzwart frame die flinke lasnaden heeft.
Of het heel goed beschermd is tegen onze weersinvloeden moet nog blijken.

Nu na maanden willen en wegen een R3 gekocht.
Daar is de vering af fabriek al behoorlijk goed (hard) voor de meeste mensen.
Nou ben ik wat kritischer, dus er komt toch een volledige Hyperpro schokbreker achter en Adreani cartridges in de voorvork
Maar die onderdelen zijn ook gewoon leverbaar voor een Yammie. :]

Er komt nog bij dat blok van mijn BMW in de soep is gelopen en ik nu wat langer dan 17k met mijn nokkenassen wil doen
Dat vertrouw ik de Yamaha zonder twijfel wel toe. :')
 
Ik persoonlijk zou er niet 1 willen kopen vanwege het onderdelen verhaal. Hyosung was ook goedkoop maar zie nog maar eens spullen te vinden.... Dan maar liever een merk als Yamaha waar je gewoon nog kan krijgen en waar ook gebruikt nog wat te vinden is
 
Op de foto ziet de motor er zeker niet verkeerd uit.
Er is altijd een markt voor liefhebbers.

Die blijkt er zelfs te zijn voor laffe hamburger-tenten.
Behalve het allroad concept..
Waar hebben ze die kleurencombi gejat?
De BMW M1000RR. 8-)
 
Goed gejat is soms beter dan slecht bedacht!
Vaak wel, maar iets wat op een copie lijkt is natuurlijk minder origineel.
En uiteindelijk is het copyright niets voor niets verzonnen.

Ik had hoge verwachtingen van de CF Moto 450SR.
Dikke wings. :+

Let niet op het geluid en check het design. 8-)
 
Vaak wel, maar iets wat op een copie lijkt is natuurlijk minder origineel.
En uiteindelijk is het copyright niets voor niets verzonnen.

Ik had hoge verwachtingen van de CF Moto 450SR.
Dikke wings. :+

Let niet op het geluid en check het design. 8-)
Om copyright of in dit geval een design te claimen, moet je het wel vastleggen en bewijzen dat jij degene bent die het heeft verzonnen.
Zo kan BMW bijvoorbeeld vastleggen dat ze met de S1000RR de eerste waren met een 4inlijn met een alu box frame......oh nee wacht :+
 
Om copyright of in dit geval een design te claimen, moet je het wel vastleggen en bewijzen dat jij degene bent die het heeft verzonnen.
Zo kan BMW bijvoorbeeld vastleggen dat ze met de S1000RR de eerste waren met een 4inlijn met een alu box frame......oh nee wacht :+
Ik heb het alleen maar over verf. :+

Het ontwerp van een Superbike was bijna een richtlijn die op papier stond.
Maar wat een revelatie was het debuut in deze Superbike klasse toch wel. :?
Het duurde vijf jaar voordat de Japanse fabrieken een antwoord hadden.
Geavanceerde electronica en vermogens over de 200 pk.
De ontwikkelingen stonden al jaren stil. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan