Chain grease of kettingspray

Status
Niet open voor verdere reacties.

waaromikniet

MF'er
14 mei 2009
110
0
Delfzijl
Hallo,

Ik gebruik nu voor het smeren van mijn ketting Forte Chain Grease. Dit geeft soms best een een zooitje omdat na het smeren tijdens het rijden nogal wat vet in de kuip terecht komt. Wat is eigenlijk nu beter grease of gewoon kettingspray?
 
all you need 2 succeed: Lidl kettingspray inclusief ketting reiniger

NL_25221_01_b_20100330160518.jpg


plus

NL_25222_01_b_20100330160518.jpg


:Y
 
Tip:

Smeer/spray ná een rit. Dan trekt het meer in de ketting en vliegt het er niet gelijk vanaf als je de volgende keer weg rijdt.

Verder:

Kettingspray moet je over het algemeen vaker aanbrengen (zoals elke 200km).
Kettingvet blijft over het algemeen wat langer zitten (+-500km).
 
Ik doe het dunne olie tijdens het rijden. Elke 6 tot 7 kilometer een drupje op de ketting.
En bij regen natuurlijk wat meer.
En wat er afgeslingerd wordt is heel gemakkelijk mat Dasty te verwijderen.

EgbertO
 
all you need 2 succeed: Lidl kettingspray inclusief ketting reiniger

[http://www.lidl.nl/static_content/lidl_nl/images/NL/NL_25221_01_b_20100330160518.jpg (afbeelding)]

plus

[http://www.lidl.nl/static_content/lidl_nl/images/NL/NL_25222_01_b_20100330160518.jpg (afbeelding)]

:Y

Wat kost dat per fles?
 
Tip:

Smeer/spray ná een rit. Dan trekt het meer in de ketting en vliegt het er niet gelijk vanaf als je de volgende keer weg rijdt.

Verder:

Kettingspray moet je over het algemeen vaker aanbrengen (zoals elke 200km).
Kettingvet blijft over het algemeen wat langer zitten (+-500km).


Ik geef zelf de voorkeur aan het invetten van een ketting met wit kettingvet. Dat is het beste, meest duurzame spul om je ketting in te vetten. Als er van alles afvliegt heb je er denk ik iets teveel op gesmeerd. Strijk het in met een kwastje (vooral de binnenzijde ketting, waar de tandwielen in de rollen draaien. De rest (andere zijde en de zijkanten ook niet vergeten in te strijken. Als het maar dekkend is, dat is voldoende. Tijdens het rijden gaat het vet vanzelf zich tussen de rollen en schakels inwerken.

Altijd zorgen dat de kettingrollen niet glimmen, want dan gaat de ketting en tandwielen heel hard slijten, je moet dat ten allen tijde vóór zijn !
Gewoon regelmatig checken en actie ondernemen.

Een schoon spatbord en kettingaandrijving gaan niet samen. Je hebt wel invloed op de hoeveelheid aan vet dat op je sparbord terecht komt (en soms ook op je achtervelg). Wil je daar vanaf, stap dan over op een cardan fiets.

Suc6
 
Ik gebruik ook die S100 spray, teringzooi blijf je altijd houden maar dit spul werkt erg goed en blijft lang zitten. Bij droog weer is 500km zeker geen probleem. Nat weer geen ervaring want dan rij ik niet;-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan