chain lube ?

WD40 heeft ook kettingspray en kwam in een wel serieus te nemen test door das Motorrad als 1 van de betere uit de test.
Blijkbaar denken veel mensen dat WD40 een op zich staand product is,dat klopt niet ze maken verschillende WD40 voor specifieke toepassingen.
 
Ik heb het in ieder geval over het goedje wat in het filmpje wordt getoond en dat is toch echt de oude vertrouwde wd40 wat prima is om dingen gangbaar te maken of te reinigen maar echt geen smeermiddel is.
 
Sinds kort gebruik ik deze wd40 voor mijn ketting te smeren.
wdsp wit lithiumspuitvet 400ml nl fr.jpg-1920x1080-5a72737c8d.jpg

Tot op heden bevalt mij dat prima, de rollers blijven goed vet.
Prijs is ook prima €7 per bus.
 
WD40 heeft ook kettingspray en kwam in een wel serieus te nemen test door das Motorrad als 1 van de betere uit de test.
Blijkbaar denken veel mensen dat WD40 een op zich staand product is,dat klopt niet ze maken verschillende WD40 voor specifieke toepassingen.

Bijna goed WD40 is een op zich staand product dat erg succesvol is omdat het naast het verwijderen van water ook allerlei andere eigenschappen heeft. Daarom is het bedrijf WD40 als bedrijfsnaam gaan gebruiken. Zie ook

 
Ik gebruik al jaren vet, spuitbus ben ik klaar mee.
En voor mijn elektronische smeer systeem inderdaad cardan olie werd vroeger ook gebruikt bij de dichte oliebad smeer systemen.
Heb nog geen ketting gesteld sinds 7000 km
 
Ik gebruik al jaren vet, spuitbus ben ik klaar mee.
En voor mijn elektronische smeer systeem inderdaad cardan olie werd vroeger ook gebruikt bij de dichte oliebad smeer systemen.
Heb nog geen ketting gesteld sinds 7000 km
Wat is het voordeel van cardan olie ten opzichte van andere smeermiddelen zoals kettingzaagolie bijvoorbeeld?
 
Cardan olie of kettingzaag olie heb je wel bv een OSCO smeersysteem voor nodig deze smeert continue de ketting .
Smeer je de ketting zo in met een "gear olie" dan is het binnen no-time van je ketting verdwenen . <50 km
Vandaar het hechtende ketting smeer vet, die zijn voor een vorm van enige smering en denk ik meer voor een anti roest vorming(denk aan regen) bij langere intervallen van <500 km mits je de ketting wel op de juiste manier in vet .
Droge kettingsmeer smeert volgens velen nauwelijks, maar een drylube dan weer het voordeel heeft, dat het amper vuil aantrekt.
Dus daardoor weer iets minder slijtage heeft.
'Gewone' kettingvet weer een betere smering geeft maar weer vuil aantrekt wat dan weer averechts werkt.

kortom smeer systeem installeren voor het betere smeer werk of gewoon een vet gebruiken wat voor jouw uitkomt .

Wat het filmpje betreft er zit m.i wel enige vorm van waarheid in .
 
Ik gebruik al jaren vet, spuitbus ben ik klaar mee.
En voor mijn elektronische smeer systeem inderdaad cardan olie werd vroeger ook gebruikt bij de dichte oliebad smeer systemen.
Heb nog geen ketting gesteld sinds 7000 km
Bij mijn vorige motor heb ik 8500km gereden zonder de ketting te stellen,gesmeerd met Muc-off kettingspray,toen
heb ik de motor verkocht ,dus hoe het verder verlopen is weet ik niet.
 
Ik gebruik een spuitbus White Grease, doordat er een dun rietje op een spuitbus zit, kan je het redelijk netjes op je ketting spuiten.
Maar hoe brengen jullie kettingzaagolie aan op de ketting, in het geval je geen smeer systeem heb?
Lijkt mij dat je nogal wat olie verspeeld, als je het er zo op giet vanuit een fles😀
 
Terug
Bovenaan Onderaan