Check deze Carbon R1. Wat vinden wij ervan?

Franzzz

Die hard MF'er
30 jul 2003
663
2
Heerhugowaard
Ik kwam deze R1 tegen en denk er over om deze eens te gaan bezichtigen en misschien wel meer. Hij is van 99 en heeft 8824km gelopen. Alles is carbon, check ook de kuip die is van een R7. Laat maar horen die reacties, want ik vraag me dan altijd af is het echt voor de show, of is het een schadebak die leuk opgekalefaterd is. Maar dat zul je waarschijnlijk wel ontdekken als je gaat kijken. Gr. Franzzz
full
 
Oke verdeelde meningen, dat is gezond.
De eigenaar wist mij iig te vertellen dat het een showbike is geweest op beurzen enzo en dat hij wat ritjes naar Duitland heeft gezien. Vindt hem dus wel gruwelijk, het is ECHT carbon en geen carbon-look. Vraag me alleen af of dat carbon me niet gaat vervelen. Moeilijk, weer een motor kopen. :}
 
Tja,

Een R1 met een carbon R7 kuip, en ook nog eens een lage kilometerstand (lang stil gestaan??). Wanneer de originele spullen er niet bij zitten kun je er welhaast blind vanuit gaan dat deze fiets schade heeft gehad. Wil je dat? Waar zijn trouwens de knipperlichten?

Vraag jezelf verder af hoe makkelijk je een fiets als deze over 1/2/3/4/5 jaar weer inruilt of partikulier verkoopt. Ben bang dat dat nog wel eens tegen kan vallen.

Persoonlijk vind ik het gebruik van carbon niet mooi, maar het heeft wel een hoge poser-waarde. Als ik een lichtere fiets zou willen kan ik veel beter af en toe een boterhammetje minder eten en zo 5 kilo afvallen.

Het enige wat nog ontbreekt zijn van die slingerslanger-schijven in het voorwiel.
 
Je zou bijna gaan denken dat dit ding is gebouwd om stealth (als in door radar onopgemerkt) rond te rijden ...

Echt mooi vin ik em nie...
 
Reactie van eigenaar op mijn vraag over de km.stand en dergelijke:

Tja dat is de originele Km stand, heb er gewoon niet veel op gereden, heb
hem overigens nieuw gekocht, dus aan het bijgeleverde pasje kun je het
zien,
zelfs de originele banden zitten er nog op.
Het circuit ?? no way, dat is niet aan mij besteed, alleen een flink
aantal
shows en voornamelijk de binnenzijde van mijn kantoor.

Heb je een fiets met een lage kilometerstand is het ook weer niet goed,
maar ja.

De originele delen heb ik er overigens niet meer bij, die heb ik
afgelopen
winter verkocht dacht ik, maar dat staat nog wel (ter bewijs, zal ik maar
zeggen) in mijn computer.
 
Tja, het klinkt een beetje alsof je hem graag wilt hebben. In that case, doen! Een proefritje vertelt uiteraard meer dan staren naar een foto (wat we nu doen).

Welk "bijgeleverd pasje" wordt er verder bedoelt?

Ik zou het nooit doen, maar als de verkoper een geloofwaardig verhaal vertelt, en het "voelt goed", tja, dan koop je dat ding toch?
 
Welk pasje hij bedoelt heb ik zojuist gevraagd per mail. Ik kan me net als anderen van jullie ook haast niet indenken dat het originele km's zijn en dat deze fiets geen schadeverleden heeft. Aan de andere kant, je kunt zelfs tegenwoordig nog wel eens mazzel hebben. Maar dan vindt ik € 6800,- aan de lage kant, alleen dat carbon spul kost al een vermogen. Misschien dat ik een dezer dagen wel ff ga kijken, kan geen kwaad. Druist wel in tegen me principe, want ik had eerst het id om een miskoop te beperken door voor een originele blauwe R1 te gaan, dus kleurstelling, striping, originele velgen kleur en dergelijke, km.stand rond de 20.000 en zoveel mogelijk onderhoudsboekjes of andere papieren en geen import motor. Moet er nog eens hard over nadenken. :Z
 
Nooit kopen... je vervangt kuipwerk nooit voor de lol... maybe zelfs op het circuit gestaan en daardoor nieuw kuipwerk gekregen....
 
Nooit kopen... je vervangt kuipwerk nooit voor de lol... maybe zelfs op het circuit gestaan en daardoor nieuw kuipwerk gekregen....

als ie nou foto's had met het originele kuipwerk en de carbon kuipen...
 
waar zijn de strakke lijnen van de R1 gebleven?
:^

Achter ziet er mooi uit, maar de koplampen daar rondom vind ik echt mislukt: net of er een klap op is gegeven zeg maar. Ook zijn de zijkappen wat druk en passen niet echt mooi bij elkaar, maar daar valt nog mee te leven.
 
Nooit kopen... je vervangt kuipwerk nooit voor de lol... maybe zelfs op het circuit gestaan en daardoor nieuw kuipwerk gekregen....

Beetje onzin vind ik dit, JIJ zou de kuip nooit voor de lol vervangen, maar ik sloop een complete TR-1 toerfiets om er een chopper van te maken, voor de lol omdat ik het leuk werk vind om te doen en omdat ik graag een chopper naar eigen smaak wil. En deze TR-1 heeft ook nooit schade gehad, 73.860 op de teller, maar hij komt dan ook uit 1981.
Ik kan mij best voorstellen dat er ook mensen in de supersportwereld hun motor customizen naar eigen smaak, waarom zou dat alleen in de chopperwereld gebeuren? De eigenaar is mogelijk helemaal weg van carbon omdat het een hitech look heeft.

Zo kan je de moderne streetfighter ook wel als schade fiets bestempelen, vroeger is het streetfighter concept wel zo geboren, uit een schadefiets dus. Tegenwoordig worden ze wegens hun uiterlijk speciaal zo gemaakt door de eigenaar of in opdracht door een bedrijf.

Ik denk dat dit een motor van een freak is. Ik ken wel meer die het maken van zoiets mooier vinden dan het rijden.

Bovendien, schade, wat dan nog?, als het professioneel hersteld is dan merk je daar niets van. Ik heb wel vaker motorcross en motorrace frames gericht, stukken er tussen uit gezaagd en er nieuwe stukken tussen in gelast zodat het frame weer recht en sterk is. Er is nooit 1 om afgekeurd. Als het maar goed gebeurd, daar gaat het om.
 
Ik rijd zelf op een Yamaha FZR600 uit 1991 (wegens geldgebrek geen R6). Niet echt moeders mooiste maar ik vind hem nog wel mooier dan die R1 die je hier laat zien.
Een R1 is mooi, maar deze :? Nee dank je!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan