Checklist niet startende motor

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.335
5.689
checklist.jpg





Bron: motorzot
 
Laatst bewerkt:
Denk dat het aan de beveiliging ligt.
De schakelaar bij de koppelingshendel, of de schakelaar bij de standaard. Als die aanwezig is bij deze motor.

Edit: onee, laat bovenstaande maar, zie ik net.
Als je gas bijgeeft gaan de toeren niet omhoog.
 
heb richtingaanwijzers laten zetten en een voorlicht laten opzetten maar denk niet dat het daar aan zou liggen
Ach kijk, soms schort het een beetje aan informatieverstrekking maar we komen er wel.

Even ongehinderd door kennis van deze type fiets en het bijbehorende elektrische circuit zou ik willen voorstellen om op de motor te gaan zitten met de pikkel ingeklapt zoals hij zit tijdens het rijden, de motor in zijn eerste versnelling te zetten en dan met de koppeling ingetrokken proberen te starten. Start hij dan ook?
Zo nee dan uwen elektrieker vragen om of het stekkertje van de pikkel op zijn plek terug te schuiven, dan wel verder controleren waarom de motor niet start want dan zit het daar ergens.

Bovenstaande is even gebaseerd op de aanname dat de motor bij stilstand wel gewoon zoals voorheen op de gashandle reageert en hij normaal in zijn toerenbegrenzer schiet. Zo nee dan gaat dat verhaal helemaal niet op.
 
Ach kijk, soms schort het een beetje aan informatieverstrekking maar we komen er wel.

Even ongehinderd door kennis van deze type fiets en het bijbehorende elektrische circuit zou ik willen voorstellen om op de motor te gaan zitten met de pikkel ingeklapt zoals hij zit tijdens het rijden, de motor in zijn eerste versnelling te zetten en dan met de koppeling ingetrokken proberen te starten. Start hij dan ook?
Zo nee dan uwen elektrieker vragen om of het stekkertje van de pikkel op zijn plek terug te schuiven, dan wel verder controleren waarom de motor niet start want dan zit het daar ergens.

Bovenstaande is even gebaseerd op de aanname dat de motor bij stilstand wel gewoon zoals voorheen op de gashandle reageert en hij normaal in zijn toerenbegrenzer schiet. Zo nee dan gaat dat verhaal helemaal niet op.
ok bedankt boevie ga het eens proberen
 
Yeahhh , de enige echte! 🏴‍☠️

Maar Zot #@%/ word boos, we zitten dit hele topic te vervuilen omdat dit niet de bedoeling is. Dat hier storingen gepost worden.
Dat moet een etage lager.

Maar dan moet Martell dit binnenkort maar even deleeten :t
 
1 compressie gemeten 8.5 bar alle 4 cilinders ,zonder wat olie op de zuigers
nr 1 compressie gemeten 8.5 bar alle 4 de cilinders
Nr 2 uit alle 4 vlotter bakken vloeit er goed uit
Nr 3 bougie kabels getest op 1 cm vanaf
Massa vonk sprong goed over en blauwe vonk
Nr 4 start relais 2 dikke rode draden
Meeting op 20 volt gezet,over de draden gemeten 0.04 volt zie foto
Dunne draden boven start relais, tijdens starten 7.98/8.40
Nr 5 relais zie foto 4 draden erop
Pootje 1 oranje draad met zwart streepje erop
Pootje 2 groene draad
Meeting op 20volt
Rust stand 10.50
tijdens starten 8.25
Pootje 3 oranje draad
Pootje 4 oranje draad
Rust stand -0.02
Tijdens starten 0.35
Nr 6 accu test koppeling in en draad van standaard los gekoppeld en doorverbonden met split pen
Rust stand 11,5 volt
Tijdens starten 9,6 volt
Bougie doppen getest
Gemeten op 200 k
Nr 1 10.8 ohm
Nr 2 9.7 ohm
Nr 3 10.8 ohm
Nr 4 10.3 ohm
Koelvloeistof sensor stekker losgekoppeld meet niks met ohm
Meter. is dat normaal temperatuur,
zender zit er naast
Nr 7 de zwarte schuiven zit echt veel speling op.kan een split pen van 2mm rondom in het slpeetje steken
Hoop dat u er een beetje uitkomt
En mij goede raad kan geven l
Mvg lex
 
1 compressie gemeten 8.5 bar alle 4 cilinders ,zonder wat olie op de zuigers

nr 1 compressie gemeten 8.5 bar alle 4 de cilinders
Nr 2 uit alle 4 vlotter bakken vloeit er goed uit
Nr 3 bougie kabels getest op 1 cm vanaf
Massa vonk sprong goed over en blauwe vonk
Nr 4 start relais 2 dikke rode draden
Meeting op 20 volt gezet,over de draden gemeten 0.04 volt zie foto
Dunne draden boven start relais, tijdens starten 7.98/8.40
Nr 5 relais zie foto 4 draden erop
Pootje 1 oranje draad met zwart streepje erop
Pootje 2 groene draad
Meeting op 20volt
Rust stand 10.50
tijdens starten 8.25
Pootje 3 oranje draad
Pootje 4 oranje draad
Rust stand -0.02
Tijdens starten 0.35
Nr 6 accu test koppeling in en draad van standaard los gekoppeld en doorverbonden met split pen
Rust stand 11,5 volt
Tijdens starten 9,6 volt
Bougie doppen getest
Gemeten op 200 k
Nr 1 10.8 ohm
Nr 2 9.7 ohm
Nr 3 10.8 ohm
Nr 4 10.3 ohm
Koelvloeistof sensor stekker losgekoppeld meet niks met ohm
Meter. is dat normaal temperatuur,
zender zit er naast
Nr 7 de zwarte schuiven zit echt veel speling op.kan een split pen van 2mm rondom in het slpeetje steken
Hoop dat u er een beetje uitkomt
En mij goede raad kan geven l
Mvg lex

Modbreak:

Lex, ik denk dat 26 van jouw 42 replies uit dit bericht bestaan, het werkt niet zo dat als je maar het vaak genoeg copy paste dat er iemand met een pasklaar antwoord aan komt gevlogen. Je hebt al een topic lopen over het probleem, daar replyen ook diverse users, maar je zal toch echt met de aangedragen vragen en aanwijzingen van de users verder moeten gaan meten en zoeken. Stop AUB met het blijven her-plaatsen van jouw bovenstaande reply.

 

Modbreak:

Lex, ik denk dat 26 van jouw 42 replies uit dit bericht bestaan, het werkt niet zo dat als je maar het vaak genoeg copy paste dat er iemand met een pasklaar antwoord aan komt gevlogen. Je hebt al een topic lopen over het probleem, daar replyen ook diverse users, maar je zal toch echt met de aangedragen vragen en aanwijzingen van de users verder moeten gaan meten en zoeken. Stop AUB met het blijven her-plaatsen van jouw bovenstaande reply.

Ohh sorry dat wist ik niet excuses
Zot had checklist geopperd díe na te lopen en dat heb ik gedaan
Dus ik dacht geef feedback terug aan zot
En dat zot Mischien een andere visie heeft of weet
Mvg
 
Nr 6 accu test koppeling in en draad van standaard los gekoppeld en doorverbonden met split pen
Rust stand 11,5 volt
Tijdens starten 9,6 volt
Dat heb ik in je eigen topic al gezegd: dat is een probleem en mogelijk heb je een gecorrodeerde aansluiting ergens. Een goed geladen accu meet onbelast meer dan 12.5 volt en tijdens het starten 11 volt of iets minder, maar meer dan 10 volt.
 
@fischke67 Dit is een topic om tips te geven, maar niet om individuele gevallen te bespreken. Voor dat soort vragen kun je beter een nieuw topic openen, dat dan alleen over jouw probleem gaat. Da's dan voor de volgende keer ;)


Nu weer ON-TOPIC !!
En met alle plezier citeer ik dit bericht.
Hierin word uitgelegd waar dit topic voor is, het is zelfverklarend en behoeft geen verdere uitleg.
 
:} aller eerst bedankt voor de snelle reacties
heb alle domme dingen eerst nagekeken:Y
heeft compressie, startmotor gaat vlotjes rond en steekt nagelnieuwe batterij in|(
bougie ziet er goed uit maar doet niks zelfs geen slap vonkje
komt ook geen benzine uit na het verwijderen van de bougie en eens flink blijven doorstarten
 
@fischke67 Dit is een topic om tips te geven, maar niet om individuele gevallen te bespreken. Voor dat soort vragen kun je beter een nieuw topic openen, dat dan alleen over jouw probleem gaat. Da's dan voor de volgende keer ;)


Nu weer ON-TOPIC !!
:} aller eerst bedankt voor de snelle reacties
heb alle domme dingen eerst nagekeken:Y
heeft compressie, startmotor gaat vlotjes rond en steekt nagelnieuwe batterij in|(
bougie ziet er goed uit maar doet niks zelfs geen slap vonkje
komt ook geen benzine uit na het verwijderen van de bougie en eens flink blijven doorstarten
Maak eff topic stel de vraag in je eigen topic, heb je meer kans van slagen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan