Checktool of je vanaf 1 feb. Antwerpen nog in mag

Let op (staat bij deze tool niet al te duidelijk maar op de website van antwerpen wel):

NL kentekens tellen als BE kentekens en hoeven niet vooraf geregistreerd te worden als ze in de zone willen rijden (mits toegestaan)
 
Laatst bewerkt:
motorfiets kan je geeneens selecteren/....
Dat is positief, kan je je daarop baseren als ze je controleren.
Als ik niet kan nagaan of mijn motor er binnen mag, heb ik het voordeel van de twijfel B|

Gek land, betalen wegenbelasting, en dan mag je nog niet overal de wegen gaan gebruiken :X

Alsof het nog niet erg genoeg is dat de net ingevoerde E10 duurder is dan de voormalige '95 (terwijl die overal elders in EU goedkoper is dan de '95), meer verbruik oplevert, en overschakelen op '98 ook niet echt een optie is, omdat ze die prijs ook ineens fors opgeslagen hebben ...

Waarom bestaat België nog?
Geef vlaanderen aan NL, maar wel wachten, dan verhuis ik eerst naar Wallonië, wat ze dan aan Frankrijk moeten geven.
Luxembourg mogen ze dan aan Duitsland geven.
O ja, en Limburg? Samenvoegen met NL limburg, en omheinen :+
 
Dat is positief, kan je je daarop baseren als ze je controleren.
Als ik niet kan nagaan of mijn motor er binnen mag, heb ik het voordeel van de twijfel B|

Gek land, betalen wegenbelasting, en dan mag je nog niet overal de wegen gaan gebruiken :X

Alsof het nog niet erg genoeg is dat de net ingevoerde E10 duurder is dan de voormalige '95 (terwijl die overal elders in EU goedkoper is dan de '95), meer verbruik oplevert, en overschakelen op '98 ook niet echt een optie is, omdat ze die prijs ook ineens fors opgeslagen hebben ...

Waarom bestaat België nog?
Geef vlaanderen aan NL, maar wel wachten, dan verhuis ik eerst naar Wallonië, wat ze dan aan Frankrijk moeten geven.
Luxembourg mogen ze dan aan Duitsland geven.
O ja, en Limburg? Samenvoegen met NL limburg, en omheinen :+

Is in Nl niet anders hoor, met steden die zijn afgesloten voor oude voertuigen, dijken die worden afgesloten voor motorrijders.
In Duitsland mooie wegen in heuvelachtig gebied die worden afgesloten voor motorrijders. Steden afgesloten voor oude voertuigen, al moet je daar met een 'goedgekeurd' voertuig nog wel betalen voor de Umweltplakette.
En zo zijn er in heel Europa vast meer voorbeelden te vinden ;-)
 
Laatst bewerkt:
Is in Nl niet anders hoor, met steden die zijn afgesloten voor oude voertuigen, dijken die worden afgesloten voor motorrijders.
In Duitsland mooie wegen in heuvelachtig gebied die worden afgesloten voor motorrijders. Steden afgesloten voor oude voertuigen, al moet je daar met een 'goedgekeurd' voertuig nog wel betalen voor de Umweltplakette.
En zo zijn er in heel Europa vast meer voorbeelden te vinden ;-)
Klopt, heb je gelijk in ... is lang niet alleen in België zo :')

Het gevolg van gewoon met veel te veel in het verkeer te zijn ... te veel is te veel ... en niemand wil inbinden, we willen allemaal dat de anderen het doen :$

Vind al die maatregelen ergens wel begrijpelijk, maar als je op de helft van de wegen niet meer mag komen, zouden de wegenbelastingen en dergelijke moeten dalen ...
 
Heeft niks met België te maken, is gewoon de stad Antwerpen waar dat zo is. Geldt trouwens niet voor motoren.
In Duitsland is er trouwens al lang zo'n systeem in veel grote steden. Daar moet je een Umweltplakette kopen die, naargelang de euronorm van je auto, in hoogte varieert.
Het verschil met Duitsland is, zover ik weet, dat je in Duitsland nog altijd het stadscentrum in mag met de auto als je maar genoeg betaald. In Antwerpen kom je er met een oude bak gewoonweg niet meer in.
 
Heeft niks met België te maken, is gewoon de stad Antwerpen waar dat zo is. Geldt trouwens niet voor motoren.
In Duitsland is er trouwens al lang zo'n systeem in veel grote steden. Daar moet je een Umweltplakette kopen die, naargelang de euronorm van je auto, in hoogte varieert.
Het verschil met Duitsland is, zover ik weet, dat je in Duitsland nog altijd het stadscentrum in mag met de auto als je maar genoeg betaald. In Antwerpen kom je er met een oude bak gewoonweg niet meer in.
Het gekke is, met een BMW X7 met 4L V8, mag je Antwerpen in.

Met een Audi 80 1.6D van in de jaren 80, die véél minder uitstoot heeft, mag het niet :X
 
in welke vorm minder? want ik neem even aan dat je fijnstof niet meegerend hebt voor het gemak.
dat een auto minder gebruikt wil trouwens ook niet zeggen dat hij minder uitstoot. in de tussentijd is er een hoop gedaan aan uitlaatgas nabehandeling maar dat was je vast ook even vergeten voor het gemak.
 
Laatst bewerkt:
Begrijp me niet verkeerd: Top dat dit hier gedeeld wordt. Maar steden die zo arrogant denken te zijn, dat zij bepalen wie / wat wel binnen mag en wat niet, daar wil ik niet eens naar toe. En ja, over een paar jaar hebben we geen keuze meer, omdat iedere stad dan dit belachelijke beleid volgt. Maar zolang ik de keuze nog heb, doe ik mijn inkopen wel daar waar men nog wel blij is met mijn komst en bestedingspatroon.
 
Laatst bewerkt:
Heeft niks met België te maken, is gewoon de stad Antwerpen waar dat zo is. Geldt trouwens niet voor motoren.
In Duitsland is er trouwens al lang zo'n systeem in veel grote steden. Daar moet je een Umweltplakette kopen die, naargelang de euronorm van je auto, in hoogte varieert.
Het verschil met Duitsland is, zover ik weet, dat je in Duitsland nog altijd het stadscentrum in mag met de auto als je maar genoeg betaald. In Antwerpen kom je er met een oude bak gewoonweg niet meer in.


In Duitsland mag je alleen nog maar de stad in, met auto's met drieweg kat, pakweg na 92 en diesels die voldoen aan euro iv. Nog een paar jaar en dan mag je er alleen nog maar in met hypermoderne auto's. Extra betalen is niet aan de orde. Auto's ket rode en gele stickers mogen geen enkele zone meer in.
 
Over een paar jaar wordt het echt een gekkenhuis met al die lokale milieu-zones. Op zich is er mss iets voor te zeggen, maar laat het dan zo zijn dat de regels in de hele EU om te beginnen hetzelfde zijn!

Als je een flinke trip gaat maken, ben je al een week druk om te checken welke stad en land je wel en welke je niet in mag. Ieder landje, stadje en regio heeft straks zijn eigen regels. Dan zijn er ook nog plekken met tijdsvensters van 06.00 tot 18.00h of je mag de even dagen wel en de andere weer niet. Of juist weer omgekeerd. Daar is op een gegeven moment geen touw meer aan vast te knopen. Soms zijn motorfietsen vrijgesteld. Dan geldt het alleen weer voor diesels, dan voor auto's die niet voldoen aan E2 of dan weer voor het bouwjaar.

Ga je met verschillende motoren op leeftijd op toer, dan mag motor 1 stad A niet in, en motor 2 niet in stad B. Dat wordt dan een gezellige groepsrit? Snapt u het nog????
Ik zou op dit moment echt niet weten of ik met mijn motor/ auto Utrecht en/of Rotterdam in zou mogen rijden. Staan daar borden bij de toegang met precies hoe en wat? Voorlopig dus die steden maar gewoon mijden. Da's ook fijn voor de middenstand aldaar!

Het nut van milieu-zones? Dat is nog maar een vraag? Juist steden als Rotterdam en nu dus blijkbaar ook Antwerpen moeten niet al te hypocriet worden. Als er 1 groot zeeschip (die stoken de grootste rotzooi die ze maar kunnen vinden) binnen vaart staat dat gelijk aan de uitstoot van 10.000-den old-timers. Maar daar praten ze niet over want dat werkgelegenheid............... :(
 
in welke vorm minder? want ik neem even aan dat je fijnstof niet meegerend hebt voor het gemak.
dat een auto minder gebruikt wil trouwens ook niet zeggen dat hij minder uitstoot. in de tussentijd is er een hoop gedaan aan uitlaatgas nabehandeling maar dat was je vast ook even vergeten voor het gemak.
Een oudere 1.6d stoot gegarandeerd minder fijn stof uit dan een nieuwe v8.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
...
Het nut van milieu-zones? Dat is nog maar een vraag? Juist steden als Rotterdam en nu dus blijkbaar ook Antwerpen moeten niet al te hypocriet worden. Als er 1 groot zeeschip (die stoken de grootste rotzooi die ze maar kunnen vinden) binnen vaart staat dat gelijk aan de uitstoot van 10.000-den old-timers. Maar daar praten ze niet over want dat werkgelegenheid............... :(
Hé-le-máál mee eens!
 
Als ze in Antwerpen ECHT iets willen doen aan het milieu laten ze dan in Doel de deur dicht doen. Als het daar mis gaat praten we niet meer over een slecht milieu, maar dan hebben we helemaal geen milieu meer! ;(

Doel en Tihange............'t is een schande!! :( :( :( :(
 
Als ze in Antwerpen ECHT iets willen doen aan het milieu laten ze dan in Doel de deur dicht doen. Als het daar mis gaat praten we niet meer over een slecht milieu, maar dan hebben we helemaal geen milieu meer! ;(

Doel en Tihange............'t is een schande!! :( :( :( :(

:^

Woorden van gelijke strekking gebruikte ik recentelijk in een topic over de Belgische verkeersmaatregelen.
 
Als die oude zooi in Doel ontploft, en er is zuidelijke wind dan kunnen ze westelijk NL ontruimen!
Kerncentrales zijn altijd super-veilig. Vinden ze zelf dus ook niet! Kerncentrale van Doel staat echt op het uiterste puntje van België. Als daar een lichtmast omvalt dan liggen de lampen in NL.
Frankrijk doet het zelfde kunstje in Givet. Die centrale ligt midden in België.
 
Laatst bewerkt:
Als die oude zooi in Doel ontploft, en er is zuidelijke wind dan kan westelijk NL worden ontruimd!

Niet alleen Nederland. Half West-Europa is dan onbewoonbaar gebied. En de kans dat het gebeurd, wordt met de dag groter.
 
motor kan je wel kiezen.

want: bij ovi.rdw.nl staat bij tabblad Algemeen (voertuiggegevens), sub J [voertuigsoort] de omschrijving 'motorfiets' met daarachter de code (L3e)

bij de checktool staat een optie 'Andere voertuigcategoriën' met daarachter de codes L, O, C, R of S. een motor valt in voertuigcategorie L (zie hierboven). je mag de lage-emissiezone in, maar registratie op de site van SLIM naar Antwerpen is verplicht en (gelukkig) gratis.
 
motor kan je wel kiezen.

want: bij ovi.rdw.nl staat bij tabblad Algemeen (voertuiggegevens), sub J [voertuigsoort] de omschrijving 'motorfiets' met daarachter de code (L3e)

bij de checktool staat een optie 'Andere voertuigcategoriën' met daarachter de codes L, O, C, R of S. een motor valt in voertuigcategorie L (zie hierboven). je mag de lage-emissiezone in, maar registratie op de site van SLIM naar Antwerpen is verplicht en (gelukkig) gratis.

Dat is toch niet te doen!

Straks moet ik me in ieder stadje waar ik door wil eerst verdiepen hoe de regeling aldaar in elkaar steekt. Dan moet ik me ook nog registreren. Dat werkt dus niet!

Effe nog war anders. Als ik van F kom en rijd over de ring, geldt het dan ook?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan