Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat is positief, kan je je daarop baseren als ze je controleren.motorfiets kan je geeneens selecteren/....
Dat is positief, kan je je daarop baseren als ze je controleren.
Als ik niet kan nagaan of mijn motor er binnen mag, heb ik het voordeel van de twijfel
Gek land, betalen wegenbelasting, en dan mag je nog niet overal de wegen gaan gebruiken
Alsof het nog niet erg genoeg is dat de net ingevoerde E10 duurder is dan de voormalige '95 (terwijl die overal elders in EU goedkoper is dan de '95), meer verbruik oplevert, en overschakelen op '98 ook niet echt een optie is, omdat ze die prijs ook ineens fors opgeslagen hebben ...
Waarom bestaat België nog?
Geef vlaanderen aan NL, maar wel wachten, dan verhuis ik eerst naar Wallonië, wat ze dan aan Frankrijk moeten geven.
Luxembourg mogen ze dan aan Duitsland geven.
O ja, en Limburg? Samenvoegen met NL limburg, en omheinen
Klopt, heb je gelijk in ... is lang niet alleen in België zoIs in Nl niet anders hoor, met steden die zijn afgesloten voor oude voertuigen, dijken die worden afgesloten voor motorrijders.
In Duitsland mooie wegen in heuvelachtig gebied die worden afgesloten voor motorrijders. Steden afgesloten voor oude voertuigen, al moet je daar met een 'goedgekeurd' voertuig nog wel betalen voor de Umweltplakette.
En zo zijn er in heel Europa vast meer voorbeelden te vinden ;-)
Het gekke is, met een BMW X7 met 4L V8, mag je Antwerpen in.Heeft niks met België te maken, is gewoon de stad Antwerpen waar dat zo is. Geldt trouwens niet voor motoren.
In Duitsland is er trouwens al lang zo'n systeem in veel grote steden. Daar moet je een Umweltplakette kopen die, naargelang de euronorm van je auto, in hoogte varieert.
Het verschil met Duitsland is, zover ik weet, dat je in Duitsland nog altijd het stadscentrum in mag met de auto als je maar genoeg betaald. In Antwerpen kom je er met een oude bak gewoonweg niet meer in.
motorfiets kan je geeneens selecteren/....
motorfiets kan je geeneens selecteren/....
Heeft niks met België te maken, is gewoon de stad Antwerpen waar dat zo is. Geldt trouwens niet voor motoren.
In Duitsland is er trouwens al lang zo'n systeem in veel grote steden. Daar moet je een Umweltplakette kopen die, naargelang de euronorm van je auto, in hoogte varieert.
Het verschil met Duitsland is, zover ik weet, dat je in Duitsland nog altijd het stadscentrum in mag met de auto als je maar genoeg betaald. In Antwerpen kom je er met een oude bak gewoonweg niet meer in.
Een oudere 1.6d stoot gegarandeerd minder fijn stof uit dan een nieuwe v8.in welke vorm minder? want ik neem even aan dat je fijnstof niet meegerend hebt voor het gemak.
dat een auto minder gebruikt wil trouwens ook niet zeggen dat hij minder uitstoot. in de tussentijd is er een hoop gedaan aan uitlaatgas nabehandeling maar dat was je vast ook even vergeten voor het gemak.
Hé-le-máál mee eens!...
Het nut van milieu-zones? Dat is nog maar een vraag? Juist steden als Rotterdam en nu dus blijkbaar ook Antwerpen moeten niet al te hypocriet worden. Als er 1 groot zeeschip (die stoken de grootste rotzooi die ze maar kunnen vinden) binnen vaart staat dat gelijk aan de uitstoot van 10.000-den old-timers. Maar daar praten ze niet over want dat werkgelegenheid...............
Als ze in Antwerpen ECHT iets willen doen aan het milieu laten ze dan in Doel de deur dicht doen. Als het daar mis gaat praten we niet meer over een slecht milieu, maar dan hebben we helemaal geen milieu meer!
Doel en Tihange............'t is een schande!!
Ook met (VW) sjoemeldiesels?In Duitsland mag je alleen nog maar de stad in, met auto's met drieweg kat, pakweg na 92 en diesels die voldoen aan euro iv.
Als die oude zooi in Doel ontploft, en er is zuidelijke wind dan kan westelijk NL worden ontruimd!
motor kan je wel kiezen.
want: bij ovi.rdw.nl staat bij tabblad Algemeen (voertuiggegevens), sub J [voertuigsoort] de omschrijving 'motorfiets' met daarachter de code (L3e)
bij de checktool staat een optie 'Andere voertuigcategoriën' met daarachter de codes L, O, C, R of S. een motor valt in voertuigcategorie L (zie hierboven). je mag de lage-emissiezone in, maar registratie op de site van SLIM naar Antwerpen is verplicht en (gelukkig) gratis.
Dat zou wel heel vervelend zijn maar voor je auto of motor heb je dan geen milieupermissie meer nodig ...Niet alleen Nederland. Half West-Europa is dan onbewoonbaar gebied. En de kans dat het gebeurd, wordt met de dag groter.