Chinese intercom setjes

Rldr

MF'er
15 jan 2015
188
4
Tillywood
Hallo heren en dames,

ik zat zo juist even wat informatie op te zoeken over communicatie setjes, wat ik graag zou willen is met mijn motormaat kunnen praten tijdens het rijden. dit moet dus draadloos en t liefst ook over meer als 3 meter *D

optie 1 is natuurlijk gewoon een portofoon met PTT knop op je jas of stuur
optie 2 is bluetooth als ik dat zo zie

voor optie 2 zie ik chinese alternatieven die claimen tot 100'en meters te functioneren :Y

nu is mijn chinees niet zo heel goed maar als zo'n setje het 25 meter goed doet zou ik al tevreden zijn.

zijn er hier mensen die bekend zijn met de werking van setjes zoals dit:
2x BT Motorcycle Helmet Bluetooth Headset Motorbike Intercom Interphone 1200M | eBay

of die bijvoorbeeld andere tips en tricks hebben :) ?
 
Wij hebben deze, G8:
G8 Group Talkie bluetooth helmet intercom bt interphone

Ook uit China.
Het kost wat tijd voordat je het ding doorhebt, vooral met pairen, maar als het dan eenmaal werkt :) ..
- Bereik meer dan genoeg,
- Batterij gaat bijna altijd hele dag mee (12 uur, minder als je ook bluetooth gebruikt voor muziek).
- Verbinding goed genoeg om altijd verbinding te hebben als je redelijk bij elkaar blijft. Op rechte weg makkelijk 500M.
- Tot 4 setjes tegelijk.

Kwaliteit van geluid is eigenlijk vooral afhankelijk van goede plaatsing van microfoon en hoe stil je helm is... afhankelijk hiervan verstaanbaar tot 80 - 140km/h.
 
Laatst bewerkt:
Wij hebben deze, G8:
G8 Group Talkie bluetooth helmet intercom bt interphone

Ook uit China.
Het kost wat tijd voordat je het ding doorhebt, vooral met pairen, maar als het dan eenmaal werkt :) ..
- Bereik meer dan genoeg,
- Batterij gaat bijna altijd hele dag mee (12 uur, minder als je ook bluetooth gebruikt voor muziek).
- Verbinding goed genoeg om altijd verbinding te hebben als je redelijk bij elkaar blijft. Op rechte weg makkelijk 500M.
- Tot 4 setjes tegelijk.

Kwaliteit van geluid is eigenlijk vooral afhankelijk van goede plaatsing van microfoon en hoe stil je helm is... afhankelijk hiervan verstaanbaar tussen de 80 en 140km/h.

Aha, dus van 0-80 en 140+ heb je er dus geen reet aan :+
 
Als je met oordoppen en zo'n setje in je helm rijdt kan ik zeggen: "het luistert vrij nauw".
:+ _O-
 
Wij hebben deze, G8:
G8 Group Talkie bluetooth helmet intercom bt interphone

Ook uit China.
Het kost wat tijd voordat je het ding doorhebt, vooral met pairen, maar als het dan eenmaal werkt :) ..
- Bereik meer dan genoeg,
- Batterij gaat bijna altijd hele dag mee (12 uur, minder als je ook bluetooth gebruikt voor muziek).
- Verbinding goed genoeg om altijd verbinding te hebben als je redelijk bij elkaar blijft. Op rechte weg makkelijk 500M.
- Tot 4 setjes tegelijk.

Kwaliteit van geluid is eigenlijk vooral afhankelijk van goede plaatsing van microfoon en hoe stil je helm is... afhankelijk hiervan verstaanbaar tot 80 - 140km/h.

En hoe doof je partner is, kan ik uit eigen ervaring vertellen :j
 
dat topic had ik nog niet gevonden en zie daar nuttige en positieve info over de chinese setjes, misschien toch maar gewoon proberen :)
 
In 2012 een BT in China (dealextreme) voor iets van $30 incl verzenden gekocht. Doel uitsluitend om de garmin instructies te verstaan. Had zelfs het microfoontje er af geknipt Tot plm 80kmu te verstaan, daarboven niet. Was er echter (gedurende een motortrip door de VS) tevreden mee.
Setje weer doorverkocht voor 15 eurie op MP toen ik wist dat BT iets toevoegd en een SRC kraag voor mijn Schuberth gekocht. Die is te duur voor wat ie aan kwaliteit biedt, maar dat is niet van toepassing op dit topic :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan