chinese motoren een apart idee, of een zeer slechte grap?

de TRIGO flash-Z20 is volgens mij niet wat het lijkt.
72V en 10000W ??
qua uiterlijk ziet het er niet gek uit.
misschien een concept ontwerp??

in het logo zie je duidelijk dat ze de T van Tesla verwerkt hebben _O-
 
Laatst bewerkt:
de TRIGO flash-Z20 is volgens mij niet wat het lijkt.
72V en 10000W ??
qua uiterlijk ziet het er niet gek uit.
misschien een concept ontwerp??

in het logo zie je duidelijk dat ze de T van Tesla verwerkt hebben _O-
Mooie en professionele video met een zeer geavanceerde rijder. :+
Hij lijkt me ook niet enorm snel op te trekken.
Het is vast gewoon een 3 kW.
Vorig jaar had ik al wat offertes richting China gevraagd.
Ze adverteren met 10 kW, maar levertijd bij navraag en op bestelling 2-3 maanden. De speciale accu's ook.
En in de prijslijst die je hebt aangevraagd komen die dan niet voor. _O-

Maar we zijn weer een jaar verder....................... O-)
En zo ongeveer 19 kW is pas echt interessant voor Nederlandse snelwegen.
 
Toch heb Franse YouTube video gezien waarin een soortgelijke model met 11 kw als 125 cc substituut werd getest. De onmogelijk te onthouden naam en type ben ik kwijt. Wat ik er van verstond waren ze redelijk tevreden kosten rond de 5000 EUR
 
Die zijn kennelijk niet interessant genoeg omdat iemand met een autorijbewijs er hier toch niet op mag
 
de TRIGO flash-Z20 is volgens mij niet wat het lijkt.
72V en 10000W ??
qua uiterlijk ziet het er niet gek uit.
misschien een concept ontwerp??

in het logo zie je duidelijk dat ze de T van Tesla verwerkt hebben _O-
Hij is wel aan zijn Pinokkioschakelaar geopereerd, zodat zijn neus klein blijft na elke leugen.
 
Toch heb Franse YouTube video gezien waarin een soortgelijke model met 11 kw als 125 cc substituut werd getest. De onmogelijk te onthouden naam en type ben ik kwijt. Wat ik er van verstond waren ze redelijk tevreden kosten rond de 5000 EUR
125cc vind ik ook niet geschikt voor dagelijks gebruik en meer dan tien kilometer op de snelweg rond de randstad. :)
Je kan ook lastiger voor het verkeer uitrijden en uit de problemen blijven.
Met harde wind een vrachtwagen inhalen.. op tijd invoegen met druk verkeer.
Ik zie het niet zo voor me allemaal. ;)

Het voordeel boven de CBR250R die ik vroeger reed is wel dat je hem niet ook nog eens hoeft op te warmen de eerste kilometers. Dat was mijn nadeel met woon~werk rijden en de snelweg binnen twee kilometer van huis.
Met de 11 kW elektrische motorfiets kan gelijk het volle vermogen er in. En dat zal ook nodig zijn. Dan. :+
 
Laatst bewerkt:
Het voordeel boven de CBR250R die ik vroeger reed is wel dat je hem niet ook nog eens hoeft op te warmen de eerste kilometers. Dat was mijn nadeel met woon~werk rijden en de snelweg binnen twee kilometer van huis.
Met de 11 kW elektrische motorfiets kan gelijk het volle vermogen er in. En dat zal ook nodig zijn. Dan. :+
Dat is inderdaad een groot voordeel van elektrisch.

Vroeger was ik de halve rit bezig om die motor te sparen, was ie eindelijk warm dan zette ik hem alweer bijna stil.
Nu kan ik meteen meedoen met het verkeer. Zit niet meer anderen te ergeren (althans niet in het verkeer ;) ) of mezelf op te vreten als het druk is.
En het stomme is, als het rustig is op de weg rijd ik met de Zero de eerste kilometers vaak toch alsof ik de motor rustig moet opwarmen, ben dat immers jaren zo gewend. _O-
 
Dat is inderdaad een groot voordeel van elektrisch.

Vroeger was ik de halve rit bezig om die motor te sparen, was ie eindelijk warm dan zette ik hem alweer bijna stil.
Nu kan ik meteen meedoen met het verkeer. Zit niet meer anderen te ergeren (althans niet in het verkeer ;) ) of mezelf op te vreten als het druk is.
En het stomme is, als het rustig is op de weg rijd ik met de Zero de eerste kilometers vaak toch alsof ik de motor rustig moet opwarmen, ben dat immers jaren zo gewend. _O-
Dus ik kan straks precies zo blijven rijden als ik gewend was.
 
De geldende maximumsnelheid of de maximale snelheid van het voertuig. 😇
Bij vol gas en maximum toeren is hij immers het minst lang koud dus zal het blok ook wel minder te lijden hebben dan zo lang rustig rijden dat hij pas halverwege warm gereden is.

Overigens vinden accu's en vermogens elektronica het ook wel fijn om rustig op temperatuur te komen net niet direct 100% belast te worden. Als duurt dat minder lang als bij een plofmotor.
 
De geldende maximumsnelheid of de maximale snelheid van het voertuig. 😇
Bij vol gas en maximum toeren is hij immers het minst lang koud dus zal het blok ook wel minder te lijden hebben dan zo lang rustig rijden dat hij pas halverwege warm gereden is.

Overigens vinden accu's en vermogens elektronica het ook wel fijn om rustig op temperatuur te komen net niet direct 100% belast te worden. Als duurt dat minder lang als bij een plofmotor.
ben ik het eerlijk gezegd niet helemaal mee eens.
enerzijds heb je gelijk dat belasting van het blok meer warmte genereert dan wanneer ie (als voorbeeld) stationair draait.
anderzijds is het zeker niet verstandig om een koud blok gelijk in z'n hogere toerengebied te jagen om m middels die belasting op te warmen.
de motor olie is nog koud en stroomt daardoor minder goed rond de vitale delen.
hoe sneller het blok draait, des te meer het blok slijt tot aan de bedrijfstemperatuur door gebrekkige smering (of warmte afvoer door de olie aangezien sommige delen eerder uitzetten dan andere).
het is dus een compromis: een juiste mix vinden van ´opwarm belasting´ versus slijtage zolang ie nog niet warm is.

met een elektrische tweewieler kan je gelijk vol gaan, maar nadeel is swinters dan wel de omgevingstemperatuur bij vertrek. :/
uit een verwarmde garage vertrekken levert veel meer range per acculading op dan bij vertrek uit een onverwarmde schuur.
plofmotor rijd dan toch wel even ver op een tank, maar heeft door opwarmen gewoon wat meer aandacht nodig van diens liefhebber.

een elektromotor word overigens ook gewoon warm, alleen hangt van wijze van constructie af hoe snel dat gaat...
het zou een slimme zet (lees uitvinding) kunnen zijn om middels die warmte de accu te verwarmen tot bijv. huiskamer temperatuur, en zo de range op te krikken. :Y
(of anders om de rijder op te warmen) :):+

Gr.
Dr1v3r 7
 
Laatst bewerkt:
Ik hou me gewoon aan de geldende snelheid, de motor kan daar tegen. *O*
Je kan natuurlijk altijd rustig rijden en niet iedere rit even tegen de begrenzer aan de afritten in Moto 3 stijl nemen. :9 ;)

Mijn baby GS heeft trouwens een warmtewisselaar. Die komt lekker snel op temperatuur.
De RR is een heethoofd en de HP2 Sport heeft drie standen 8)7 van de toerenbegrenzer totdat hij zelf zegt dat hij op bedrijfstemperatuur is. :t
 
Je kan natuurlijk altijd rustig rijden en niet iedere rit even tegen de begrenzer aan de afritten in Moto 3 stijl nemen. :9 ;)

Mijn baby GS heeft trouwens een warmtewisselaar. Die komt lekker snel op temperatuur.
De RR is een heethoofd en de HP2 Sport heeft drie standen 8)7 van de toerenbegrenzer totdat hij zelf zegt dat hij op bedrijfstemperatuur is. :t
Je koopt geen Guzzi als je niets van techniek weet,..lijkt me. O-)
 
ben ik het eerlijk gezegd niet helemaal mee eens.
enerzijds heb je gelijk dat belasting van het blok meer warmte genereert dan wanneer ie (als voorbeeld) stationair draait.
anderzijds is het zeker niet verstandig om een koud blok gelijk in z'n hogere toerengebied te jagen om m middels die belasting op te warmen.
de motor olie is nog koud en stroomt daardoor minder goed rond de vitale delen.
hoe sneller het blok draait, des te meer het blok slijt tot aan de bedrijfstemperatuur door gebrekkige smering (of warmte afvoer door de olie aangezien sommige delen eerder uitzetten dan andere).
het is dus een compromis: een juiste mix vinden van ´opwarm belasting´ versus slijtage zolang ie nog niet warm is.

met een elektrische tweewieler kan je gelijk vol gaan, maar nadeel is swinters dan wel de omgevingstemperatuur bij vertrek. :/
uit een verwarmde garage vertrekken levert veel meer range per acculading op dan bij vertrek uit een onverwarmde schuur.
plofmotor rijd dan toch wel even ver op een tank, maar heeft door opwarmen gewoon wat meer aandacht nodig van diens liefhebber.

een elektromotor word overigens ook gewoon warm, alleen hangt van wijze van constructie af hoe snel dat gaat...
het zou een slimme zet (lees uitvinding) kunnen zijn om middels die warmte de accu te verwarmen tot bijv. huiskamer temperatuur, en zo de range op te krikken. :Y
(of anders om de rijder op te warmen) :):+

Gr.
Dr1v3r 7
Sorry Dr1v3r 7,

Dat stukje was als grapje bedoeld.
 
ben ik het eerlijk gezegd niet helemaal mee eens.
enerzijds heb je gelijk dat belasting van het blok meer warmte genereert dan wanneer ie (als voorbeeld) stationair draait.
anderzijds is het zeker niet verstandig om een koud blok gelijk in z'n hogere toerengebied te jagen om m middels die belasting op te warmen.
de motor olie is nog koud en stroomt daardoor minder goed rond de vitale delen.
hoe sneller het blok draait, des te meer het blok slijt tot aan de bedrijfstemperatuur door gebrekkige smering (of warmte afvoer door de olie aangezien sommige delen eerder uitzetten dan andere).
het is dus een compromis: een juiste mix vinden van ´opwarm belasting´ versus slijtage zolang ie nog niet warm is.
Ik heb begrepen dat vooral kleppen de eerste klappen even moeten wennen.
En dat een blok die te snel opwarmt - te hoog belast wordt - zijn warmte niet kan verdelen
Bij rustig rijden is de warmteoverdracht tussen alle delen het meest optimaal. :Y

Maar we hebben tegenwoordig ook multigrade olie. En wat is dan de bedrijfstemperatuur voor een goede smering..
Veel gewoontes en verhalen die ooit verzonnen zijn stammen nog van een paar generaties voor ons. :)

Ik ben klaar voor de volgende stap.
Kom op met die massaproductie van tweewielige EV's met meer vermogen voor een concurrerende prijs. :]
 
Op bedrijfstemperatuur brengen gaat vooral om de verschillende materialen die in een motorblok zitten.
Aluminium zuiger in een stalen bus bijvoorbeeld, of een aluminium cilinderkop bevestigd met stalen bouten. het aluminium heeft een ander uitzettingscoëfficiënt dan staal. Dat is de voornaamste reden om warm te rijden, dat de materialen de tijd krijgen om uit te zetten.
 
Nee het is pure emotie. Kippenvel bij de eerste proefrit. Het is pure liefde
Nauw,

p-607-Chevrolet_Pickup_4d906fcf1c75a-600x400.jpg


dan maar, #alsjijhetzegt
 
Terug
Bovenaan Onderaan