chinese motoren een apart idee, of een zeer slechte grap?

Edit.

Dat laadsnoer past dus wel onder het zadel ? Ik begreep het eerst anders...

Hoe is eigenlijk de opstelling van de componenten, waar zit wat ? De batterij en de motor zijn duidelijk; maar waar zit de regelaar, waar zit de AC lader ?
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij begreep jij hem ( Tibetaan) wel goed en begreep ik hem niet goed :+

The AC charger is on the inside of the tank the DCDC and controller are right above the battery
there will be a ac/dc charging port at where the gas cab is on the tank.
Ben gewoon benieuwd hoe ze het hebben ingedeeld.

Ik zag al de oranje kabels vanaf de motor omhoog lopen, dus inderdaad naar de regelaar.
De DC/DC is een gelijkspanningsomvormer die 12V boordspanning maakt.
AC lader en dan ook nog de CCS aansluiting op die plek, dan is het inderdaad aardig druk boven de batterij.
 
De specs zijn zo op het eerste gezicht netjes. Alleen dat stuur.. Veel zal afhangen van het uiteindelijke prijskaartje en de aftersales denk ik.
 
Behoorlijk aan de prijs voor een merk dat nog moet beginnen. Specs lijken best goed, ziet er ook goed uit.
 
Qua prijs denk ik, dat het voor mij volledig zou afhangen of er merk electronic in zit om onbekende Chinese meuk.
Even voor vergelijking met een electrische fiets, daar wil je ook gewoon een Bosch motor en Panasonic 18650 batterijen in. Ipv yokotoko motor met batterijen van sanuzza battery company.

Daarnaast moet je wel echt de mogelijkheid hebben voor een reallife check en proefrit. Je wilt toch de kwaliteit echt zien voordat je wat koopt.
 
Qua prijs denk ik, dat het voor mij volledig zou afhangen of er merk electronic in zit om onbekende Chinese meuk.
Even voor vergelijking met een electrische fiets, daar wil je ook gewoon een Bosch motor en Panasonic 18650 batterijen in. Ipv yokotoko motor met batterijen van sanuzza battery company.

Daarnaast moet je wel echt de mogelijkheid hebben voor een reallife check en proefrit. Je wilt toch de kwaliteit echt zien voordat je wat koopt.
Je moet het echt zelf ervaren, ik ben me rot geschrokken na een proefrit op een Zero,..die Chinese motor moet echt beter zijn dan dat.
 
Kunnen de kabels aan het stuur nog wat netter weggewerkt worden? ;)
lijkt mij ook beter voor de looks van de motor. :Y

maar aangezien dit een verzameltopic is voor alle stekkerfietsen van chinees fabricaat:


kwam deze toevallig tegen op joubuis
EVOKE uit beijing

de Urban lijkt qua ontwerp een mengelmoes te zijn van verschillende naked's
deze eerste generatie Urban lijkt het achterwiel uit de bekendere merkloze motorfietsen zoals die uit de OP van dit draadje te hebben.
maar latere versies hebben een andere aandrijving (zowel ander hubmotor als motor in achtervork, afhankelijk van model)
evoke_article.jpg


wat vinden jullie? :)
 
Laatst bewerkt:
lijkt mij ook beter voor de looks van de motor. :Y

maar aangezien dit een verzameltopic is voor alle stekkerfietsen van chinees fabricaat:


kwam deze toevallig tegen op joubuis
EVOKE uit beijing

de Urban lijkt qua ontwerp een mengelmoes te zijn van verschillende naked's
deze eerste generatie Urban lijkt het achterwiel uit de bekendere merkloze motorfietsen zoals die uit de OP van dit draadje te hebben.
maar latere versies hebben een andere aandrijving (zowel ander hubmotor als motor in achtervork, afhankelijk van model)
evoke_article.jpg


wat vinden jullie? :)

De motor zit wel direct in het achterwiel. Geen idee wat beter is voor een motorfiets. Zag wel een Nederlandse website Evoke Electric Motorcycles - importeur Riders Vision Urban serie en 6061
 
De eerste zin is al fout op die site, maar ik vraag me even zonder oordeel af wat de aansprakelijkheid is als er een oplaadstation in vlammen opgaat bij het DC snelladen in 15 minuten. :)

Knipsel4.jpg
 
lijkt mij ook beter voor de looks van de motor. :Y

maar aangezien dit een verzameltopic is voor alle stekkerfietsen van chinees fabricaat:


kwam deze toevallig tegen op joubuis
EVOKE uit beijing

de Urban lijkt qua ontwerp een mengelmoes te zijn van verschillende naked's
deze eerste generatie Urban lijkt het achterwiel uit de bekendere merkloze motorfietsen zoals die uit de OP van dit draadje te hebben.
maar latere versies hebben een andere aandrijving (zowel ander hubmotor als motor in achtervork, afhankelijk van model)
evoke_article.jpg


wat vinden jullie? :)
Zodra die Evoke Urban Classic richting de 30 kw aandrijfvermogen gaat dan neem ik die. Mag er nog een paar mille bij zelfs. :Y
Ik heb in een Nederlands blad een mini rijtest gezien van verschillende Evoke's , al enige tijd geleden.
Kan hem niet vinden. O-)

Voorlopig kijk ik met name uit naar de Kymco SuperNEX, maar de RevoNEX zal wel eerder komen omdat die een groter publiek aanspreekt. O-)
 
Laatst bewerkt:
ik geef eveneens de voorkeur aan de superNEX :)

v.w.b. de Evoke 6061, vind ik dat ze beter hadden moeten nadenken over het ´ achterspatbord´.
het oogt goed, maar bij najaarsweer bij ieder stoplicht de modderzooi van je achterlicht moeten vegen, lijkt mij niet praktisch...

ik vraag me af wat de aansprakelijkheid is als er een oplaadstation in vlammen opgaat bij het DC snelladen in 15 minuten. :)
zie het al voor me, meestal is het juist andersom! _O-_O-
laden en marsmellows braden tegelijkertijd! :+
 
ik vind juist de superNEX mooier
Dan horen wij niet bij het grote publiek. :+ ;)
Ik heb twee BMW superbike achtige motoren en een GS.
Van de SuperNEX zou ik even niet kunnen slapen als die op de markt is.
Of dan denk ik te dromen.. knijp me even.. verwacht hem dus niet.. _O- :}
zie het al voor me, meestal is het juist andersom! _O-_O-
laden en marsmellows braden tegelijkertijd! :+
:+

Maar als jouw EV voertuig vlamt vat / smelt en het slaat over op het station. :? :? O-)
 
Zie dat er een showroom is in Heemstede dat is dichtbij. Ga ik wel een keer kijken.
 
Was vandaag even langs gereden, maar ze waren dicht en is een soort van auto garage.
 
Zodra die Evoke Urban Classic richting de 30 kw aandrijfvermogen gaat dan neem ik die. Mag er nog een paar mille bij zelfs. :Y
Ik heb in een Nederlands blad een mini rijtest gezien van verschillende Evoke's , al enige tijd geleden.
Kan hem niet vinden. O-)

Voorlopig kijk ik met name uit naar de Kymco SuperNEX, maar de RevoNEX zal wel eerder komen omdat die een groter publiek aanspreekt. O-)
Ben ik de enige die het op deze foto raar vind dat dat boutje niet vast zit?
1604918036547.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan