Ik vind dat niet raar. Ik vind het wel raar dat er geen bobbin gemonteerd is.Ben ik de enige die het op deze foto raar vind dat dat boutje niet vast zit?
Bekijk bijlage 1562850
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik vind dat niet raar. Ik vind het wel raar dat er geen bobbin gemonteerd is.Ben ik de enige die het op deze foto raar vind dat dat boutje niet vast zit?
Bekijk bijlage 1562850
Kwaiteitscontrole?Ben ik de enige die het op deze foto raar vind dat dat boutje niet vast zit?
Bekijk bijlage 1562850
In het geval van een paddock stand had ik bobbins verwacht. Geen los schroefdraad.Kwaiteitscontrole?
Of paddock stand?
Niet zo doordacht inderdaad bij het fotograferen van het prototype???In het geval van een paddock stand had ik bobbins verwacht. Geen los schroefdraad.
beide machines zien er niet verkeerd uit, maar dan vraag ik me toch af hoe het achterwiel word aangedreven.Ach, hier zit niet eens een ketting op....
Er zit wel gewoon eenbeide machines zien er niet verkeerd uit, maar dan vraag ik me toch af hoe het achterwiel word aangedreven.
EDIT: zowel de ketting als de electro motor ontbreken (gat in de rechtse motor)
die moet je dus aanvinken in de lijst met opties?
Als je een wedstrijdje wilt doen over wat er allemaal niet op je rijdende motor zit dan win je dat niet hoor.Op mijn motor ook niet en die haalt toch de 285.
Maar het rijwielgedeelte ziet er wel veelbelovend uit. (Ik twijfel nog over die ene remschijf)
Ben ik de enige die het op deze foto raar vind dat dat boutje niet vast zit?
Bekijk bijlage 1562850
"Who cares!" hoorde ik eens van een Aziatische collega.ik vind de roestende bouten van de remklauw vreemder, op een foto waar je je product showt.
Ja, snappen en boeit ze inderdaad niet."Who cares!" hoorde ik eens van een Aziatische collega.
Ben ik de enige die het op deze foto raar vind dat dat boutje niet vast zit?
Dit, en hier werken we indirect met zijn allen aan mee.Ja, snappen en boeit ze inderdaad niet.
Vroeger vertegenwoordigde ik smeltbeveiligingen voor autogeen en waterstof apparatuur.
Bij een vlamterugslag en brand in de leiding werd de gastoevoer afgesloten en dat voorkomt een explosie van de gasflessen.
Loopt er een Aziaat voorbij op de beurs, vraagt in gebrekkig Engels wat het is en wat het kost.
€20,00??? Zegt meneer..dat is veel te veel geld?? bij een explosie laat ik toch gewoon een andere medewerker komen?
Ik:
Maar is dat ook zo met voertuigen? die moeten uiteindelijk ook aan de eisen van de RDW voldoen. En die zijn niet heel flauw als het om homologatie aan komt.Dit, en hier werken we indirect met zijn allen aan mee.
Ook in mijn sector kan ik er nog steeds voor kiezen om een hef-apparaat in China te bestellen dat niet aan de Europese eisen voldoet. In NL werd dan eerst vooral gesjoemeld door o.a zelf verzonnen stickers te plakken, maar nu is de trend om aansprakelijkheid te voorkomen door het bijv. een "parkeerbrug" te noemen. Bah.
Dus toegelaten en veilig zijn wel degelijk 2 verschillende dingen.
Net zoals de hef apparatuur in mijn voorbeeld aan Europese NEN-EN eisen zou moeten voldoen.. Je kan je afvragen hoe serieus je de functie van de RDW kan nemen, als ze op een gegeven moment duizend nieuwe Chinese tweewielers per jaar te zien krijgen.Maar is dat ook zo met voertuigen? die moeten uiteindelijk ook aan de eisen van de RDW voldoen. En die zijn niet heel flauw als het om homologatie aan komt.
De Landwind was net zo veilig als de Opel Frontera van nog geen 5 jaar eerder, was namelijk dezelfde auto, daar reden er nog honderd duizenden van rond (werden nog nieuw verkocht) die net zo veilig waren en daar hoorde je helemaal niemand over. De ADAC test is in opdracht van de Duitse automobiel industrie uitgevoerd om de Landwind in een slecht licht te zetten en zo de Chinese invasie te stoppen. Angst regeert. Is naderhand best een schandaal in de vakwereld geweest. Ik was werkzaam in de crash-industrie op dat moment.Ach, deze kent iedereen wel toch? Landwind (automerk) - Wikipedia
Dus toegelaten en veilig zijn wel degelijk 2 verschillende dingen.
Ik moet de keuring nog ingaan voor ons project, maar ik weet wel dat we van alle dingen die we zelf maken en ontwerpen moeten aantonen dat het sterk genoeg is waar het voor gebruikt wordt. Documentatie daarvan moet in orde zijn. Ik neem aan dat zo'n chinees dat ook moet.Net zoals de hef apparatuur in mijn voorbeeld aan Europese NEN-EN eisen zou moeten voldoen.. Je kan je afvragen hoe serieus je de functie van de RDW kan nemen, als ze op een gegeven moment duizend nieuwe Chinese tweewielers per jaar te zien krijgen.
^ Dit gedrocht hier werd verhuurd door een klant van mij. Even los van de levensgevaarlijke auto-bandensoort van de eerste serie is er een bekend probleem met het ontstaan van speling, afbreken en/of scheuren van de kroonplaten en stuurklemmen. Maar als het nieuw is, voelt het solide aan. Moet de RDW de hele constructie en materiaalkeuze laten narekenen door een ingenieur? Laten testen in een laboratorium? En als ze dat zouden doen, dan is een goedgekeurde 3x duurder dan een grijs geïmporteerde versie (van misschien wel een ander kwaliteitsniveau..).
Als mijn branche een voorloper is in dit soort dingen, dan staat ons nog wat te wachten. Ervaring leert dat een Chinees bedrijf (zeker een merknaam met een kantoortje) vrijwel onmogelijk aansprakelijk te stellen is.
Het is bijna net zo hypocriet als het voor veel consumenten onbekende feit dat een veiligheidsrating relatief is naar het gewicht van het voertuig. Mijn oma vroeg eens hoe het kon dat volgens de dealer de nieuwe Suzuki Alto veiliger was dan de 6 jaar oude Volvo V70 van mijn paDe Landwind was net zo veilig als de Opel Frontera van nog geen 5 jaar eerder, was namelijk dezelfde auto, daar reden er nog honderd duizenden van rond (werden nog nieuw verkocht) die net zo veilig waren en daar hoorde je helemaal niemand over. De ADAC test is in opdracht van de Duitse automobiel industrie uitgevoerd om de Landwind in een slecht licht te zetten en zo de Chinese invasie te stoppen. Angst regeert. Is naderhand best een schandaal in de vakwereld geweest. Ik was werkzaam in de crash-industrie op dat moment.
Het klinkt eerlijk gezegd ook meer als probleem in productie, maar dat het ontwerp wel goed is.
Edit: Wat @Hellracer zegt.Ik moet de keuring nog ingaan voor ons project, maar ik weet wel dat we van alle dingen die we zelf maken en ontwerpen moeten aantonen dat het sterk genoeg is waar het voor gebruikt wordt. Documentatie daarvan moet in orde zijn. Ik neem aan dat zo'n chinees dat ook moet.
Het klinkt eerlijk gezegd ook meer als probleem in productie, maar dat het ontwerp wel goed is.