chinese motoren een apart idee, of een zeer slechte grap?

Ach, hier zit niet eens een ketting op....

B349ACB2-FF35-4C11-A5AF-3C9A6D937F5A.jpeg
 
Ach, hier zit niet eens een ketting op....
beide machines zien er niet verkeerd uit, maar dan vraag ik me toch af hoe het achterwiel word aangedreven.

EDIT: zowel de ketting als de electro motor ontbreken (gat in de rechtse motor) _O-
die moet je dus aanvinken in de lijst met opties? :+
 
beide machines zien er niet verkeerd uit, maar dan vraag ik me toch af hoe het achterwiel word aangedreven.

EDIT: zowel de ketting als de electro motor ontbreken (gat in de rechtse motor) _O-
die moet je dus aanvinken in de lijst met opties? :+
Er zit wel gewoon een tandwiel kettingwiel op _O-
 
"Who cares!" hoorde ik eens van een Aziatische collega.
Ja, snappen en boeit ze inderdaad niet.
Vroeger vertegenwoordigde ik smeltbeveiligingen voor autogeen en waterstof apparatuur.
Bij een vlamterugslag en brand in de leiding werd de gastoevoer afgesloten en dat voorkomt een explosie van de gasflessen.

Loopt er een Aziaat voorbij op de beurs, vraagt in gebrekkig Engels wat het is en wat het kost.
€20,00??? Zegt meneer..dat is veel te veel geld?? bij een explosie laat ik toch gewoon een andere medewerker komen?
Ik: :?
 
Laatst bewerkt:
gezien de koers van dit draadje, wil ik post 54 nog es aan halen.
het zijn weliswaar geen echte motoren, maar ze passen hier indirect wel.

hoewel een elektrische motorfiets nog onbereikbaar is, heb ik al wel een soort van voorproefje in de vorm van:
full

Mooi is wel dat deze chinees (merkloze Vespa-LX kopie) eventueel een tweede accu kan meenemen, en het elektrisch rijden echt verslavend is! :]
En wie weet komt er in de toekomst nog een Evoke, Supernex of Zero bij...??

Gr.
Lonewulf
 
Laatst bewerkt:
Ja, snappen en boeit ze inderdaad niet.
Vroeger vertegenwoordigde ik smeltbeveiligingen voor autogeen en waterstof apparatuur.
Bij een vlamterugslag en brand in de leiding werd de gastoevoer afgesloten en dat voorkomt een explosie van de gasflessen.

Loopt er een Aziaat voorbij op de beurs, vraagt in gebrekkig Engels wat het is en wat het kost.
€20,00??? Zegt meneer..dat is veel te veel geld?? bij een explosie laat ik toch gewoon een andere medewerker komen?
Ik: :?
Dit, en hier werken we indirect met zijn allen aan mee.

Ook in mijn sector kan ik er nog steeds voor kiezen om een hef-apparaat in China te bestellen dat niet aan de Europese eisen voldoet. In NL werd dan eerst vooral gesjoemeld door o.a zelf verzonnen stickers te plakken, maar nu is de trend om aansprakelijkheid te voorkomen door het bijv. een "parkeerbrug" te noemen. Bah.
 
Dit, en hier werken we indirect met zijn allen aan mee.

Ook in mijn sector kan ik er nog steeds voor kiezen om een hef-apparaat in China te bestellen dat niet aan de Europese eisen voldoet. In NL werd dan eerst vooral gesjoemeld door o.a zelf verzonnen stickers te plakken, maar nu is de trend om aansprakelijkheid te voorkomen door het bijv. een "parkeerbrug" te noemen. Bah.
Maar is dat ook zo met voertuigen? die moeten uiteindelijk ook aan de eisen van de RDW voldoen. En die zijn niet heel flauw als het om homologatie aan komt.
 
De stint moest ook ergens aan voldoen. Ding trok ook gewoon door de rem heen. Slechte nacht gehad, ruzie met ze vrouw, geld zorgen allemaal redenen waarom mensen niet scherp zijn en gevaarlijke voertuigen door een keuring komen.
 
Maar is dat ook zo met voertuigen? die moeten uiteindelijk ook aan de eisen van de RDW voldoen. En die zijn niet heel flauw als het om homologatie aan komt.
Net zoals de hef apparatuur in mijn voorbeeld aan Europese NEN-EN eisen zou moeten voldoen.. ;) Je kan je afvragen hoe serieus je de functie van de RDW kan nemen, als ze op een gegeven moment duizend nieuwe Chinese tweewielers per jaar te zien krijgen.

GTS-Scooter.jpg

^ Dit gedrocht hier werd verhuurd door een klant van mij. Even los van de levensgevaarlijke auto-bandensoort van de eerste serie is er een bekend probleem met het ontstaan van speling, afbreken en/of scheuren van de kroonplaten en stuurklemmen. Maar als het nieuw is, voelt het solide aan. Moet de RDW de hele constructie en materiaalkeuze laten narekenen door een ingenieur? Laten testen in een laboratorium? En als ze dat zouden doen, dan is een goedgekeurde 3x duurder dan een grijs geïmporteerde versie (van misschien wel een ander kwaliteitsniveau..).

Als mijn branche een voorloper is in dit soort dingen, dan staat ons nog wat te wachten. Ervaring leert dat een Chinees bedrijf (zeker een merknaam met een kantoortje) vrijwel onmogelijk aansprakelijk te stellen is.
 
Ach, deze kent iedereen wel toch? Landwind (automerk) - Wikipedia

Dus toegelaten en veilig zijn wel degelijk 2 verschillende dingen.
De Landwind was net zo veilig als de Opel Frontera van nog geen 5 jaar eerder, was namelijk dezelfde auto, daar reden er nog honderd duizenden van rond (werden nog nieuw verkocht) die net zo veilig waren en daar hoorde je helemaal niemand over. De ADAC test is in opdracht van de Duitse automobiel industrie uitgevoerd om de Landwind in een slecht licht te zetten en zo de Chinese invasie te stoppen. Angst regeert. Is naderhand best een schandaal in de vakwereld geweest. Ik was werkzaam in de crash-industrie op dat moment.
 
Net zoals de hef apparatuur in mijn voorbeeld aan Europese NEN-EN eisen zou moeten voldoen.. ;) Je kan je afvragen hoe serieus je de functie van de RDW kan nemen, als ze op een gegeven moment duizend nieuwe Chinese tweewielers per jaar te zien krijgen.

GTS-Scooter.jpg

^ Dit gedrocht hier werd verhuurd door een klant van mij. Even los van de levensgevaarlijke auto-bandensoort van de eerste serie is er een bekend probleem met het ontstaan van speling, afbreken en/of scheuren van de kroonplaten en stuurklemmen. Maar als het nieuw is, voelt het solide aan. Moet de RDW de hele constructie en materiaalkeuze laten narekenen door een ingenieur? Laten testen in een laboratorium? En als ze dat zouden doen, dan is een goedgekeurde 3x duurder dan een grijs geïmporteerde versie (van misschien wel een ander kwaliteitsniveau..).

Als mijn branche een voorloper is in dit soort dingen, dan staat ons nog wat te wachten. Ervaring leert dat een Chinees bedrijf (zeker een merknaam met een kantoortje) vrijwel onmogelijk aansprakelijk te stellen is.
Ik moet de keuring nog ingaan voor ons project, maar ik weet wel dat we van alle dingen die we zelf maken en ontwerpen moeten aantonen dat het sterk genoeg is waar het voor gebruikt wordt. Documentatie daarvan moet in orde zijn. Ik neem aan dat zo'n chinees dat ook moet.

Het klinkt eerlijk gezegd ook meer als probleem in productie, maar dat het ontwerp wel goed is.
 
De Landwind was net zo veilig als de Opel Frontera van nog geen 5 jaar eerder, was namelijk dezelfde auto, daar reden er nog honderd duizenden van rond (werden nog nieuw verkocht) die net zo veilig waren en daar hoorde je helemaal niemand over. De ADAC test is in opdracht van de Duitse automobiel industrie uitgevoerd om de Landwind in een slecht licht te zetten en zo de Chinese invasie te stoppen. Angst regeert. Is naderhand best een schandaal in de vakwereld geweest. Ik was werkzaam in de crash-industrie op dat moment.
Het is bijna net zo hypocriet als het voor veel consumenten onbekende feit dat een veiligheidsrating relatief is naar het gewicht van het voertuig. Mijn oma vroeg eens hoe het kon dat volgens de dealer de nieuwe Suzuki Alto veiliger was dan de 6 jaar oude Volvo V70 van mijn pa _O-
 
Het klinkt eerlijk gezegd ook meer als probleem in productie, maar dat het ontwerp wel goed is.

Daar zit precies het probleem.
Het ontwerp kan prima zijn, de berekeningen kunnen kloppen maar als er vervolgens bespaard wordt op materiaal, las-lengte pasvorm of montagetijd kan het nog steeds een levensgevaarlijk ding worden. Wat @Mechanism aangeeft is juist de grijze import hier heel gevaarlijk aangezien die geen naamsbekendheid proberen op te bouwen (=kwaliteit leveren) en alleen maar meeliften en snel geld willen pakken. Die bouwen dus iets dat er exact hetzelfde uitziet maar door gebruik van mindere materialen ineens toch een ander product is.
 
Ik moet de keuring nog ingaan voor ons project, maar ik weet wel dat we van alle dingen die we zelf maken en ontwerpen moeten aantonen dat het sterk genoeg is waar het voor gebruikt wordt. Documentatie daarvan moet in orde zijn. Ik neem aan dat zo'n chinees dat ook moet.

Het klinkt eerlijk gezegd ook meer als probleem in productie, maar dat het ontwerp wel goed is.
Edit: Wat @Hellracer zegt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan