chinese motoren een apart idee, of een zeer slechte grap?

Geen Chinees, wel uit India en heel goedkoop in aanschaf.

Valt in de categorie brommer/ lichte motor. Het lijkt technisch een heel knap dingetje te zijn.


8B8D580E-C9F8-4620-877C-14C87A536953.jpeg


Ather 450X

 
India is ver weg, maar op dit vlak zijn ze hard op weg. Misschien zelfs wel een gidsland te noemen. Maar ze moeten ook wel, met die enorme bevolking waarvoor de 2wieler een primair vervoersmiddel is, en daardoor de enorme luchtvervuiling die er mee samengaat.

In bovenstaand artikel 'tussen neus en lippen' wel een interessante afsluiter. Want ook hier kijk ik zelf met enige zorg naar:
My only worry would be that, with all the advancements in technology, motorcycles are more and more becoming IOT devices. Will the spirit of freedom and solitary bliss so long embodied by motorcycles soon become a thing of the past?
 
India is ver weg, maar op dit vlak zijn ze hard op weg. Misschien zelfs wel een gidsland te noemen. Maar ze moeten ook wel, met die enorme bevolking waarvoor de 2wieler een primair vervoersmiddel is, en daardoor de enorme luchtvervuiling die er mee samengaat.

In bovenstaand artikel 'tussen neus en lippen' wel een interessante afsluiter. Want ook hier kijk ik zelf met enige zorg naar:
My only worry would be that, with all the advancements in technology, motorcycles are more and more becoming IOT devices. Will the spirit of freedom and solitary bliss so long embodied by motorcycles soon become a thing of the past?
De milieuwetgeving in India is zelfs strenger dan Euro 5. Ik las pas bijvoorbeeld dat Suzuki momenteel maar tot hun 250cc modellen verkocht mag worden, en alleen de V-Strom 650 zal nog worden aangepast aan de regels. 8)7
 
Het smerigste land van de wereld en dat zou strengere eisen hebben. :')

Pff. Heel Azië en Afrika is gekkenhuis qua verkeer en uitstoot. En wij hier maar allemaal zielige regeltjes bedenken. Ben nu drie keer in Azië geweest en twee keer in Afrika en alle milieu regeltjes kunnen mij inmiddels echt gestolen worden. Ben ook gestopt met afvalscheiding, pleur alles in een bak tegenwoordig, bevalt prima. :Y
 
India is ver weg, maar op dit vlak zijn ze hard op weg. Misschien zelfs wel een gidsland te noemen. Maar ze moeten ook wel, met die enorme bevolking waarvoor de 2wieler een primair vervoersmiddel is, en daardoor de enorme luchtvervuiling die er mee samengaat.

In bovenstaand artikel 'tussen neus en lippen' wel een interessante afsluiter. Want ook hier kijk ik zelf met enige zorg naar:
My only worry would be that, with all the advancements in technology, motorcycles are more and more becoming IOT devices. Will the spirit of freedom and solitary bliss so long embodied by motorcycles soon become a thing of the past?
Een gidsland, waarin? In besmettelijke ziektes?
 
Het smerigste land van de wereld en dat zou strengere eisen hebben. :')

Pff. Heel Azië en Afrika is gekkenhuis qua verkeer en uitstoot. En wij hier maar allemaal zielige regeltjes bedenken. Ben nu drie keer in Azië geweest en twee keer in Afrika en alle milieu regeltjes kunnen mij inmiddels echt gestolen worden. Ben ook gestopt met afvalscheiding, pleur alles in een bak tegenwoordig, bevalt prima. :Y
Dan heb je daar niets geleerd kennelijk?
 
Het smerigste land van de wereld en dat zou strengere eisen hebben. :')

Pff. Heel Azië en Afrika is gekkenhuis qua verkeer en uitstoot. En wij hier maar allemaal zielige regeltjes bedenken. Ben nu drie keer in Azië geweest en twee keer in Afrika en alle milieu regeltjes kunnen mij inmiddels echt gestolen worden. Ben ook gestopt met afvalscheiding, pleur alles in een bak tegenwoordig, bevalt prima. :Y
Je kan een land niet in een dag, week, maand, jaar of decennium veranderen.
Maar je kan wel de eisen van nieuwe motorfietsen reguleren, en dat is dus ook gebeurd.
Het stond pas in de Motoplus dat Suzuki alle modellen tot 250cc uit het leveringsprogramma heeft moeten halen omdat ze niet meer voldoen aan de milieuwetgeving. En het was niet de 1 april uitgave.
 
India is ver weg, maar op dit vlak zijn ze hard op weg. Misschien zelfs wel een gidsland te noemen. Maar ze moeten ook wel, met die enorme bevolking waarvoor de 2wieler een primair vervoersmiddel is, en daardoor de enorme luchtvervuiling die er mee samengaat.
Ze moeten van heel ver komen en het gaat nog heel lang duren maar ze zijn tenminste op de goede weg... Anders dan sommige andere landen waar milieumaatregelen juist worden teruggedraaid.

In bovenstaand artikel 'tussen neus en lippen' wel een interessante afsluiter. Want ook hier kijk ik zelf met enige zorg naar:
My only worry would be that, with all the advancements in technology, motorcycles are more and more becoming IOT devices. Will the spirit of freedom and solitary bliss so long embodied by motorcycles soon become a thing of the past?

Hoe vaak lees je op dit forum nog dat alle plezier van het motorrijden ophoudt als je niet meer hoeft schakelen ? Of als je geen lawaai meer mag maken ? Of zelfs als je elektrisch gaat rijden ?
Ik denk dat het een beetje meevalt....
 
Een gidsland, waarin? In besmettelijke ziektes?

Zomaar twee voorbeelden

We mogen hier in 't Westen best wel wat minder zelfgenoegzaam zijn.
 
Hoe vaak lees je op dit forum nog dat alle plezier van het motorrijden ophoudt als je niet meer hoeft schakelen ? Of als je geen lawaai meer mag maken ? Of zelfs als je elektrisch gaat rijden ?
Ik denk dat het een beetje meevalt....

Het gaat me niet om het motorrijden, maar het gemak waarmee allerlei ondoorzichtige tracking-systemen worden ingevoerd en wetgeving wordt aangenomen.
 
Zomaar twee voorbeelden

We mogen hier in 't Westen best wel wat minder zelfgenoegzaam zijn.
De meeste Indiërs hebben nog nooit een toilet van dichtbij gezien. Laten ze daar eerst maar wat aan doen.
 
Dan heb je daar niets geleerd kennelijk?

Juist heel veel geleerd. Het milieu is compleet ondergeschikt belang en het draait altijd om de munten. Heb afgelopen 6 jaar over de hele wereld gezeten en het is overal het zelfde. Overal overconsumptie van eten en goederen. Heb gewoon geaccepteerd dat de mens een parasiet is van deze aarde. Maar ik ben sowieso goed bezig, want heb geen kinderen, iedereen die een kind heeft is sowieso al slechter dan ik. :Y
 
Je kan een land niet in een dag, week, maand, jaar of decennium veranderen.
Maar je kan wel de eisen van nieuwe motorfietsen reguleren, en dat is dus ook gebeurd.
Het stond pas in de Motoplus dat Suzuki alle modellen tot 250cc uit het leveringsprogramma heeft moeten halen omdat ze niet meer voldoen aan de milieuwetgeving. En het was niet de 1 april uitgave.

True, maar het eerste wat ze in dergelijke landen doen is alle emissie troep eraf halen of wanneer het stuk gaat. De brandstof is daar slecht en alleen eenvoudige technieken blijven daar goed draaien.
Ik geloof wel dat electrische voertuigen goed zijn voor de steden. Alleen hoge kwaliteit electrische cellen en een goed stroomnetwerk schort het vaak aan.
 
Juist heel veel geleerd. Het milieu is compleet ondergeschikt belang en het draait altijd om de munten. Heb afgelopen 6 jaar over de hele wereld gezeten en het is overal het zelfde. Overal overconsumptie van eten en goederen. Heb gewoon geaccepteerd dat de mens een parasiet is van deze aarde. Maar ik ben sowieso goed bezig, want heb geen kinderen, iedereen die een kind heeft is sowieso al slechter dan ik. :Y
Ok geen volgende generatie dus, moet ik nu zeggen: "Goed bezig!" Je zegt het zelf he,...
 
Juist heel veel geleerd. Het milieu is compleet ondergeschikt belang en het draait altijd om de munten. Heb afgelopen 6 jaar over de hele wereld gezeten en het is overal het zelfde. Overal overconsumptie van eten en goederen. Heb gewoon geaccepteerd dat de mens een parasiet is van deze aarde. Maar ik ben sowieso goed bezig, want heb geen kinderen, iedereen die een kind heeft is sowieso al slechter dan ik. :Y
Dus dat moeten we hier ook maar overnemen?
 
En daar ben ik helemaal voor want anders wordt het hier net zo’n puinhoop als daar.

Het werkt daar prima. Vermaak mij prima in doe chaos daar. Hier worden mensen gek in hun hoofd als dat zou gebeuren. De vrijheid in Duitsland is al vele malen groter.

Ok geen volgende generatie dus, moet ik nu zeggen: "Goed bezig!" Je zegt het zelf he,...

Nee hoor, je hoeft niks te zeggen. Ik kan zelf bepalen en vinden dat ik goed bezig ben, heb ik niemand anders voor nodig. Loop al langer op deze aardkloot.
 
Dus dat moeten we hier ook maar overnemen?

Iedereen doet hier net zo hard mee met overconsumptie. Mensen in Nederland eten teveel, corona slaat in gaan massaal naar de bouwmarkt. Mensen moeten elke paar jaar nieuw interieur. Groot huis, schuur, auto, motor en een paar fietsen. Allemaal een lounge set in de tuin, nog een overkapping erbij.

Vind het allemaal goed hoor, door er graag aan mee, ik ga alleen niet schijnheilig lopen doen.
 
we raken wel wat off topic zo :Y

Dus nu weer terug [on topic]
Die bling brommers zien er wel aardig uit, maar zijn wel saai, zo zonder geluid op de racebaan
En bij sommige scenes klinkt het haast alsof er toch stiekem een plofmotortje weggewerkt zit in die fietsen.
het filmpje lijkt wel een lokale versie van promotor o.i.d. :P

Gr.
Lonewulf
 
Terug
Bovenaan Onderaan