chinese motoren een apart idee, of een zeer slechte grap?

Ik moet de keuring nog ingaan voor ons project, maar ik weet wel dat we van alle dingen die we zelf maken en ontwerpen moeten aantonen dat het sterk genoeg is waar het voor gebruikt wordt. Documentatie daarvan moet in orde zijn. Ik neem aan dat zo'n chinees dat ook moet.

Het klinkt eerlijk gezegd ook meer als probleem in productie, maar dat het ontwerp wel goed is.
Artikel over de S-CEO, uiterlijk een kloon van de BMW X5, technisch komt het niet in de buurt... Wat heet.
Blijkbaar mocht dit hier de weg op.

 
Dit kun je niet vergelijken met hoe de Landwind en de Frontera in relatie tot elkaar staan.
Dat was namelijk niet alleen een uiterlijke kopie maar door de werkrelatie tussen Jiangling, SAI, Isuzu en GM was het voor wel 80 procent dezelfde auto.

De CEO X5 is geen kloon maar een look-a-like van de BMW X5 waar de onderhuidse techniek niet eens in de buurt komt.
 
is bijna hetzelfde met die in China geproduceerde kopieën van bijv. sparta en batavus-fietsen: pisbakstaal met een waterverf kleurtje :+:+
één regenbui en de waarheid komt naar boven.
en de brilliance BS6 was al niet veel beter...
 
is bijna hetzelfde met die in China geproduceerde kopieën van bijv. sparta en batavus-fietsen: pisbakstaal met een waterverf kleurtje :+:+
één regenbui en de waarheid komt naar boven.
en de brilliance BS6 was al niet veel beter...
Batavus was vroeger een klant van mij, en die lieten dus frames in China maken en spuiten.
Die werden in Nederland weer ontlakt, en daarna gespoten. 8)7
En dat was nog steeds goedkoper dan hier produceren.
 
Batavus was vroeger een klant van mij, en die lieten dus frames in China maken en spuiten.
maar zoals eerder geschreven hier: je hebt Chinese fabrieken en je hebt Chinese fabrieken.
ik ben jaren geleden fietsenmaker geweest, en hoewel Batavus lang niet de enige was die op dergelijke wijze aan z'n frames kwam, waren de fietsen wel van veel betere kwaliteit dan de vele fietsen van o.a. blokker en bouwmarkten, waar klanten mee kwamen.
zaken als geen kettingspanners, of te zacht materiaal voor bijv. stuur of trap as lagers maakten dat ik een pest hekel aan die fietsen kreeg.
aan Batavus, Gazelle e.d. was het onderhoud veel beter te doen, en ging het spul ook zichtbaar langer mee.
ook al was er veel ´made in China´
 
maar zoals eerder geschreven hier: je hebt Chinese fabrieken en je hebt Chinese fabrieken.
ik ben jaren geleden fietsenmaker geweest, en hoewel Batavus lang niet de enige was die op dergelijke wijze aan z'n frames kwam, waren de fietsen wel van veel betere kwaliteit dan de vele fietsen van o.a. blokker en bouwmarkten, waar klanten mee kwamen.
zaken als geen kettingspanners, of te zacht materiaal voor bijv. stuur of trap as lagers maakten dat ik een pest hekel aan die fietsen kreeg.
aan Batavus, Gazelle e.d. was het onderhoud veel beter te doen, en ging het spul ook zichtbaar langer mee.
ook al was er veel ´made in China´
Ik heb een tijd gewerkt bij een fietsenmaker. Ik repareerde alles voor de 2e hands verkoop.

Het verschil tussen een batavus en een cortina is nog steeds de reden dat ik iedereen een batavus of desnoods gazelle aanpraat.
 
Ik heb een tijd gewerkt bij een fietsenmaker. Ik repareerde alles voor de 2e hands verkoop.

Het verschil tussen een batavus en een cortina is nog steeds de reden dat ik iedereen een batavus of desnoods gazelle aanpraat.
Ik heb heel wat racefietsjes opgebouwd, maar schrok wel even toen ik de bepaald niet spotgoedkope Veloretti van vrouwlief moest afmonteren.

Overigens ben ik een paar jaar terug in de fabriek van Gazelle in Dieren geweest, maar daar wordt ook weinig meer geproduceerd, vooral assemblage van onderdelen uit diverse (Aziatische) landen.
 
Ik heb heel wat racefietsjes opgebouwd, maar schrok wel even toen ik de bepaald niet spotgoedkope Veloretti van vrouwlief moest afmonteren.

Overigens ben ik een paar jaar terug in de fabriek van Gazelle in Dieren geweest, maar daar wordt ook weinig meer geproduceerd, vooral assemblage van onderdelen uit diverse (Aziatische) landen.
Zo'n veloretti zie ik al snel op hun website nieuw met alle opties aangevinkt voor 600 euro. Dat noem ik ook niet bepaald "niet bepaald goedkoop".

Overigens is niet alles wat uit china komt ruk. Maar alles wat uit china komt met het label "goedkoop" loop ik met een boog omheen.
 
Net zoals de hef apparatuur in mijn voorbeeld aan Europese NEN-EN eisen zou moeten voldoen.. ;) Je kan je afvragen hoe serieus je de functie van de RDW kan nemen, als ze op een gegeven moment duizend nieuwe Chinese tweewielers per jaar te zien krijgen.

GTS-Scooter.jpg

^ Dit gedrocht hier werd verhuurd door een klant van mij. Even los van de levensgevaarlijke auto-bandensoort van de eerste serie is er een bekend probleem met het ontstaan van speling, afbreken en/of scheuren van de kroonplaten en stuurklemmen. Maar als het nieuw is, voelt het solide aan. Moet de RDW de hele constructie en materiaalkeuze laten narekenen door een ingenieur? Laten testen in een laboratorium? En als ze dat zouden doen, dan is een goedgekeurde 3x duurder dan een grijs geïmporteerde versie (van misschien wel een ander kwaliteitsniveau..).

Als mijn branche een voorloper is in dit soort dingen, dan staat ons nog wat te wachten. Ervaring leert dat een Chinees bedrijf (zeker een merknaam met een kantoortje) vrijwel onmogelijk aansprakelijk te stellen is.
Dit type e scooter wordt massaal gebruikt voor verhuur, bijv. rijden met groepjes mensen en sightseeing. Ik heb gecommuniceerd met deze bedrijven -waarom voor deze gekozen?- en ze vertelden me dat ze zich uitgebreid georiënteerd hadden en de Caigiees (ding kost 2K particulier, niet echt een koopje) juist een van de meest degelijke was itt dat model wat sprekend op een Harley lijkt, die vonden ze kwalitatief slecht. Een verhuurbedrijf wil goede produkten en geen klanten die ongelukken krijgen vanwege afbreken van kroonplaten Xd. Ik kan me bijna niet voorstellen dat een dergelijke grote fabrikant rotzooi fabriceert, China staat tegenwoordig op het gebied van Escooters niet meer slecht bekend, half China rijdt er op. Verhuur in NL:
escoot.jpg
 
Die e-scooter snap ik echt niet. Ziet er misschien soort van cool uit, maar door die autobanden kun je er geen fatsoenlijke bocht mee nemen. :X
 
Afgelopen Donderdag heb ik een proefrit gemaakt op een Voge 500DS.
Is me ontzettend goed bevallen.
De motor had net 1 km op de teller en ik was de eerste die er op ging rijden. Dus de banden, het blok, de remmen, alles was nog maagdelijk, dus tijdens de proefrit ging het er redelijk beheerst aan toe.
Wat me heel erg positief opviel was hoe goed en turbulentie-vrij de windbescherming was.
De versnellingsbak was ongelofelijk soepel, zowel opschakelen als ook lagere versnellingen kiezen.
De zit was verrassend comfortabel, voor zo ver ik dat kan beoordelen na 1 uur rijden. Knietjes waren blij, rug en bibs ook.
Sturen ging ook lekker licht en trefzeker.
De boordcomputer had alle functies gewoon allemaal continu in het TFT display afleesbaar.
Dus de twee knoppen onder het display waren alleen om de dagteller te resetten. De ander knop was om te schakelen tussen km/graden C versus mijlen/graden F.
De TPMS staat ook continu in beeld. Leuk om je bandjes te ZIEN opwarmen.
En de USB-aansluiting onder het dashboard is oh zo praktisch.
Afwerking was gewoon erg goed. Alles paste netjes, geen plastic dat scheef zat of kraakte.
De verstelbare rem- en koppelingshendels zagen er niet zo fraai uit.

Ik ben echt heel aangenaam verrast door dit goedkope motortje.
 
Dit type e scooter wordt massaal gebruikt voor verhuur, bijv. rijden met groepjes mensen en sightseeing. Ik heb gecommuniceerd met deze bedrijven -waarom voor deze gekozen?- en ze vertelden me dat ze zich uitgebreid georiënteerd hadden en de Caigiees (ding kost 2K particulier, niet echt een koopje) juist een van de meest degelijke was itt dat model wat sprekend op een Harley lijkt, die vonden ze kwalitatief slecht. Een verhuurbedrijf wil goede produkten en geen klanten die ongelukken krijgen vanwege afbreken van kroonplaten Xd. Ik kan me bijna niet voorstellen dat een dergelijke grote fabrikant rotzooi fabriceert, China staat tegenwoordig op het gebied van Escooters niet meer slecht bekend, half China rijdt er op. Verhuur in NL:Bekijk bijlage 1638817

Vind deze dingen er gevaarlijk uit zien. Maar je ziet ze inderdaad heel veel voor de verhuur. Gelukkig gaan ze niet heel hard. Electrisch is 25 goed begrensd max 27 km per uur meestal.
 
Afgelopen Donderdag heb ik een proefrit gemaakt op een Voge 500DS.
Is me ontzettend goed bevallen.
De motor had net 1 km op de teller en ik was de eerste die er op ging rijden. Dus de banden, het blok, de remmen, alles was nog maagdelijk, dus tijdens de proefrit ging het er redelijk beheerst aan toe.
Wat me heel erg positief opviel was hoe goed en turbulentie-vrij de windbescherming was.
De versnellingsbak was ongelofelijk soepel, zowel opschakelen als ook lagere versnellingen kiezen.
De zit was verrassend comfortabel, voor zo ver ik dat kan beoordelen na 1 uur rijden. Knietjes waren blij, rug en bibs ook.
Sturen ging ook lekker licht en trefzeker.
De boordcomputer had alle functies gewoon allemaal continu in het TFT display afleesbaar.
Dus de twee knoppen onder het display waren alleen om de dagteller te resetten. De ander knop was om te schakelen tussen km/graden C versus mijlen/graden F.
De TPMS staat ook continu in beeld. Leuk om je bandjes te ZIEN opwarmen.
En de USB-aansluiting onder het dashboard is oh zo praktisch.
Afwerking was gewoon erg goed. Alles paste netjes, geen plastic dat scheef zat of kraakte.
De verstelbare rem- en koppelingshendels zagen er niet zo fraai uit.

Ik ben echt heel aangenaam verrast door dit goedkope motortje.
Zag er vandaag toevallig eentje staan op de pont bij Zaandam. Zag er zeker niet verkeer uit. Alleen de soundtrack toen hij een stukje na de pont voorbij kwam was niet super. Kwam ook omdat z'n maatje een Diavel had (die wmb veel beter klinkt dan dat hij eruit zien).
 
Zag er vandaag toevallig eentje staan op de pont bij Zaandam. Zag er zeker niet verkeer uit. Alleen de soundtrack toen hij een stukje na de pont voorbij kwam was niet super. Kwam ook omdat z'n maatje een Diavel had (die wmb veel beter klinkt dan dat hij eruit zien).
😄
Welke bijna 500cc klinkt beter dan een dikke Ducati?
Een Voge koop je niet om de dikke blits mee te maken.
Ik meen dat alles van de 500DS maar 1/3e is van de Diavel.
:)

edit: de bovenste pijp van de dubbele uitlaat is slechts sjoow.
Alleen het onderste pijpje fungeert als uitlaat.
 
Welke bijna 500cc klinkt beter dan een dikke Ducati?
Honda RC166 😅

Ben alleen wel benieuwd of bij een Voge de lage prijs op termijn teniet gedaan wordt door de inruilwaarde. Iets waar bv Hyosung ook last had. Dat waren in de basis ook geen verkeerde motoren ( al gingen de eerste 650's geloof ik wel massaal stuk na zo'n 40k)
 
Honda RC166 😅

Ben alleen wel benieuwd of bij een Voge de lage prijs op termijn teniet gedaan wordt door de inruilwaarde. Iets waar bv Hyosung ook last had. Dat waren in de basis ook geen verkeerde motoren ( al gingen de eerste 650's geloof ik wel massaal stuk na zo'n 40k)
Tja... onbekend maakt onbemind, he.
De markt wendt alle trucjes aan om je, egaal welke auto of motor je wilt inruilen, zo min mogelijk terug te willen geven voor je inruilert.
Geen idee waarom Hyosung in NL niet van de grond gekomen is.
Misschien omdat hun motoren té basic (niet eens met abs leverbaar) waren?
Dezelfe handel durft alleen voor motoren die zich bijna vanzelf weer verkopen een redelijke prijs terug te geven. Maar dat zijn bijna altijd dure fietsen. Dus ook duurder in verzekering en hoger risico op diefstal.
Dus of je daarmee zoveel goedkoper uit bent?
Geen idee.
 
Dit type e scooter wordt massaal gebruikt voor verhuur, bijv. rijden met groepjes mensen en sightseeing. Ik heb gecommuniceerd met deze bedrijven -waarom voor deze gekozen?- en ze vertelden me dat ze zich uitgebreid georiënteerd hadden en de Caigiees (ding kost 2K particulier, niet echt een koopje) juist een van de meest degelijke was itt dat model wat sprekend op een Harley lijkt, die vonden ze kwalitatief slecht. Een verhuurbedrijf wil goede produkten en geen klanten die ongelukken krijgen vanwege afbreken van kroonplaten Xd. Ik kan me bijna niet voorstellen dat een dergelijke grote fabrikant rotzooi fabriceert, China staat tegenwoordig op het gebied van Escooters niet meer slecht bekend, half China rijdt er op. Verhuur in NL:Bekijk bijlage 1638817
Ik zie ze hier ook veel rijden idd, maar In feite onderstreep je precies wat ik zeg. Een klant van me kocht er 5 in NL en wilde ze in Spanje gaan verhuren. Hij liep tegen alle voorgenoemde problemen aan (los voelende stuurinrichting, gebarsten kroonplaten, levensgevaarlijk bochtengedrag vanwege autobanden aan de voorkant, doorgesleten draadboom (vanwege goedkope mantels + hoog stuur) en meer van dat soort dingetjes. Voor de goede orde: Nog vóór ze in de verhuur stonden.

Een Europees producent lost dit soort gevaarlijke zaken grotendeels op in de test periode, vóór er honderd duizend verkocht worden. Natuurlijk is productverbetering iets goeds en van alle markten, maar ze hanteren voor dit soort apparaten dezelfde tactiek als bij software: Zo snel mogelijk releasen, daarna bugs weg werken. Alleen heb je dan in dit geval een generatie slechte spullen op de weg rijden en terugroepacties worden eigenlijk nooit gedaan door Chinese bedrijven die in de anonimiteit kunnen blijven.
 
Hyosung was gewoon slecht. Vind er maar eens eentje met 50k op de teller. Ik weet een MF-er waar bij 40k de kleppen braken. De importeur had dit nog nooit gezien en dit was ook de eerste die zoveel gelopen had. Voor iets meer kon je beter een Suzuki kopen.
 
Hyosung was gewoon slecht. Vind er maar eens eentje met 50k op de teller. Ik weet een MF-er waar bij 40k de kleppen braken. De importeur had dit nog nooit gezien en dit was ook de eerste die zoveel gelopen had. Voor iets meer kon je beter een Suzuki kopen.
Hyosung is echter Koreaans, ik had daarom eigenlijk beter van ze verwacht (Hyundai, Kia, Daewoo, SsangYong).
 
Terug
Bovenaan Onderaan