chinese motoren een apart idee, of een zeer slechte grap?

Die e-scooter snap ik echt niet. Ziet er misschien soort van cool uit, maar door die autobanden kun je er geen fatsoenlijke bocht mee nemen. :X

De mensen die deze huren kijken niet naar wegligging denk ik.
Het is een beetje de nieuwe versie van solexverhuur, en die hebben nu ook niet echt goede wegligging...
 
De mensen die deze huren kijken niet naar wegligging denk ik.
Het is een beetje de nieuwe versie van solexverhuur, en die hebben nu ook niet echt goede wegligging...
Neejoh een solex stuurt super scherp door geen voor of achter vering.:+
 
Ik zie ze hier ook veel rijden idd, maar In feite onderstreep je precies wat ik zeg. Een klant van me kocht er 5 in NL en wilde ze in Spanje gaan verhuren. Hij liep tegen alle voorgenoemde problemen aan (los voelende stuurinrichting, gebarsten kroonplaten, levensgevaarlijk bochtengedrag vanwege autobanden aan de voorkant, doorgesleten draadboom (vanwege goedkope mantels + hoog stuur) en meer van dat soort dingetjes. Voor de goede orde: Nog vóór ze in de verhuur stonden.

Een Europees producent lost dit soort gevaarlijke zaken grotendeels op in de test periode, vóór er honderd duizend verkocht worden. Natuurlijk is productverbetering iets goeds en van alle markten, maar ze hanteren voor dit soort apparaten dezelfde tactiek als bij software: Zo snel mogelijk releasen, daarna bugs weg werken. Alleen heb je dan in dit geval een generatie slechte spullen op de weg rijden en terugroepacties worden eigenlijk nooit gedaan door Chinese bedrijven die in de anonimiteit kunnen blijven.
Ongelooflijk! Voor de goede orde, dat ging om de Caigiees e-scooter waar de Guarda municipal ook op rondrijdt? Ik vind het zo merkwaardig dat al die bedrijven en organisaties voor een -blijkbaar- inferieur product kiezen.
00226661.jpg
 
Ongelooflijk! Voor de goede orde, dat ging om de Caigiees e-scooter waar de Guarda municipal ook op rondrijdt? Ik vind het zo merkwaardig dat al die bedrijven en organisaties voor een -blijkbaar- inferieur product kiezen. Bekijk bijlage 1639143
Of het is spul van een kwalitatief betere producent en geen namaak, of het is net als bij onze overheid: voor een duppie op de eerste rang willen zitten...
Denk niet dat ze voor de Vespa electrica gaan...
Maar serieus: niu is dan zelfs nog een betere keus
 
Ongelooflijk! Voor de goede orde, dat ging om de Caigiees e-scooter waar de Guarda municipal ook op rondrijdt? Ik vind het zo merkwaardig dat al die bedrijven en organisaties voor een -blijkbaar- inferieur product kiezen. Bekijk bijlage 1639143
Dat ze met die banden rond rijden zegt voor mij dat dit geen technisch onderbouwde aanschaf is. Heb je zelf wel eens met die banden gereden? De kern van mijn verhaal is dat je gewoon verschillende kwaliteit- en afwerkingsniveaus hebt voor het zelfde product, al dan niet met een verschillende merknaam. Als voormalig servicemanager bij een fietsverhuurbedrijf kan ik bevestigen dat sommige fabrikanten een rental grade of premium grade aanbieden waarbij álle afmontage en randapparatuur beter is. Tussen basic (containers beuken) en rental grade (premium afmontage) zat al 30% prijsverschil af fabriek, bij aanschaf vanaf 300 stuks.
 
Tussen basic (containers beuken) en rental grade (premium afmontage) zat al 30% prijsverschil af fabriek, bij aanschaf vanaf 300 stuks.
Interessant, daar zit dus al een groot verschil in. En ja, ik heb diverse keren op zo'n scooter met zulke banden gereden en dat is na even wennen eigenlijk geen enkel probleem, de rechtuitstabiliteit is zelfs erg goed maar ook bochten zijn geen probleem. Ik vond de afwerking ook wel meevallen, best goed zelfs, maar goed ik begrijp dat kan onderling nogal verschillen.
 
Ongelooflijk! Voor de goede orde, dat ging om de Caigiees e-scooter waar de Guarda municipal ook op rondrijdt? Ik vind het zo merkwaardig dat al die bedrijven en organisaties voor een -blijkbaar- inferieur product kiezen. Bekijk bijlage 1639143
Dit is voor een kruip door sluip patrouille op de markt denk ik. _O-

Hier kwam vorige week een volledig opgetuigde BMW door de smalle winkelstraten waar je niet eens mag fietsen. 8)7 _O-
De politie is weer wat meer zichtbaar dit jaar. :P
 
Kan niet ontkennen dat ik dit toch een alleraardigst modelletje vind:
 

Bijlagen

  • escooter.jpg
    escooter.jpg
    39 KB · Weergaven: 34
Vreemde samenwerking tussen een Chinees en een Taiwanees.

0E9E172B-752F-424E-946E-A0942230D1EE.jpeg



 
denk dat ik er naast zou moeten staan om te weten te komen wat ik er van moet denken...
ongetwijfeld bedoeld als motorscooter, maar qua look op de foto's zou ik eerder denken met een bromscooter van doen te hebben... 🤔
 
FW, dan moet ik toch eerder aan Focke-Wulf denken ....
gek genoeg denk ik daarop weer aan de Chu XP-0
9s8orm1r62t21.jpg


enfin: [back on topic]
toen ik dit plaatje te zien kreeg, was mn eerste reactie dat het om een geëlektrificeerde kloon van een V-strom ging.
het schijnt een Lojo K-GROSS te zijn en heeft zo te zien een frame voor een verbrandingsmotor, maar daar zit een accu in gepropt.
wat denken jullie: is het een V-strom? of een ander model?
Motor.jpg


en bij het zoeken naar info over bovenstaande motor kwam ik deze ´lujo K-100´ tegen.
de type-aanduiding doet denken aan BMW, maar dit geval lijkt op een tot motorfiets verheven elektrische brommer...
high-speed-power-electric-motorcycle.jpg
 
Ik denk vooral:

"Waarom zit er een halve meter ruimte tussen de koffer en de motor?"
Daar zit normaal een uitlaat.

Ze zien er inderdaad erg omgebouwd uit, met het verplichte miniatuur voorkettingwiel en zo te zien een unit met motor en batterij samengebouwd in de vorm van een verbrandingsmotor. Dat past gemakkelijk in een bestaand frame.
Ik heb er ooit eens zo een gezien met in het plastic kapwerk om de batterij de vorm van een distributieketting omhulsel. |(|(

Alleen daar knap ik al volledig op af.
 
Dit is niet dezelfde die ik bedoelde, deze is erger.

Ze hebben de batterij en omvormer (neem ik aan, misschien lader ook nog wel) samengebouwd zodat het net lijkt op een motorblok, puur nep, maar de echte motor zit in het achterwiel.
Ze zijn alleen de nep ketting en nep uitlaat vergeten.

Geen idee waarom je dat zou willen.

94FFB0DA-6F5E-4E78-BB43-3E75161A26FF.jpeg
 
Waarschijnlijk is het ook de simpelste en goedkoopste oplossing.
Massa is kassa.
 
Terug
Bovenaan Onderaan