Chinese motoren

Zullen binnenkort in NL ook sportmotoren uit China rijden?

  • Ja, de chinezen veroveren de wereld

    Stemmen: 28 36,8%
  • Nee, het blijft rotzooi

    Stemmen: 31 40,8%
  • Misschien, als de kwaliteit omhoog gaat

    Stemmen: 17 22,4%

  • Totaal aantal stemmers
    76
Status
Niet open voor verdere reacties.
Vraag me altijd af of zulke motoren
wel hun waarde houden wanneer je ze inruilt.
Zelfde als met de Hyosung die nu steeds meer
op de markt komt voor een redelijke (nieuw) prijs.
Wat levert hij nog op als je hem na een paar jaar
met enkele km's inlevert...
 
Ja, maar die zijn zeg maar nog van het "oude regime". Dit zijn nagebouwde oude BMW boxer modellen, de Chinese Ural zeg maar. Ik weet dat in Duitsland een tijdje een enthousiaste importeur zat die deze dingen half verbouwde en als redelijk bruikbare machine op de markt bracht (met name als zijspan).

De Chinese nep BMW's zijn zijklepmotoren via Ural of Dnepr verkregen. Kwaliteit katagorie "niet best". Maar dat zijn/waren de Dnepr's ook niet. Er was geen controle in de fabriek bij Dnepr. Ze moesten gewoon zoveel duizend motoren produceren volgens de bazen in het kremlin en verder is er niet meer bij nagedacht.
Ik heb een Dnepr 12 jaar gehad, niet echt veel mee gereden, was meer voor de fun.

Over een aantal jaren zal ook in China de bedrijfsvoering verbeteren en zal de kwaliteit zeker stijgen.


Gr,
Henk
 
Die chinezen stoppen er naar mijn smaak altijd weer veel te veel electronica in.
Dat blijft altijd storing gevoelig.
En is een ramp voor de zelf sleutelaar. |(
Tja, en over die modellen zeg ik maar ff niks ;(
 
Dat wil ik zien... :+ :+ :+

Maar goed, ff serieus... De tijd zal het leren...
.......................................
Denk eerder dat China met een lichte toermotor komt of een funbike a la Sachs madbike (of hoe heet dat ding ook al weer)... Lijkt me een goed begin en aan aardige basis om op uit te bouwen..
Denk ik dan, hoor. :)

Groetjes


De Sachs Mad Ass wordt geheel in China geproduceerd en daar ook geassembleerd.... :Y
Doordat Sachs ter plaatse in China kwaliteits controleurs heeft wordt de kaliteit gewaarborgd.


ALLE Japanse motoren zijn geheel of gedeeltelijk opgebouwd uit onderdelen welke in China worden geproduceerd. In Japan vindt alleen nog assemblage plaats (de motor wordt alleen in Japan nog opgebouwd zodat er "Made in Japan" op gezet kan worden).


"Door kilowattknijper op 07-04-2006 18:19
In China wordt veel goedkoper geproduceert. De arbeiders zijn meer slaven in de moderne tijd. Uurloon ca. 5-6 dollar per uur. De mensen hebben niets dus is dit bedrag aardig verdiend, vinden ze zelf. "

Aantal opmerkingen:
- het uurloon en de prijzen van producten verschillen per regio. De kosten van levensonderhoud liggen een stuk lager dan in Nederland
In Chongqing (stad met 30! miljoen inwoners) verdienen arbeiders in een fabriek ongeveer 1,- euro per uur netto (managers en directie verdienen uiteraard meer). Een gekoeld blikje cocacola -geen imitatie :9 - kost daar bij een eettentje in de stad ongeveer 0.10 euro. Hoeveel blikjes cola kun jij hier in Nederland in een cafetaria kopen van je netto uurloon ???

-Het aantal arbeidsuren: in China is momenteel een enorm tekort aan energie door de enorme (economische) groei (o.a. steden die in 5 jaar tijd van 50.000 naar 5 miljoen inwoners groeien). Fabrieken krijgen daardoor slechts 5 dagen energie en een beperkt aantal uren per dag; meeste arbeider, management EN directie werken 50 tot 60 uur per week. De arbeidsproductiviteit ligt wel lager dan in Nederland: waar we in Nederland 2 personen aan de lopende band hebben staan hebben zij er 3 tot 4.

-Bedenk dat je eigen normen en waarden niet maatgevend zijn in andere landen.
Chinezen vinden Europeanen en Amerikanen heel erg lui. Ze snappen bijvoorbeeld niet dat we zo rijk zijn terwijl we maar zo weinig uren werken.
De werkinstelling van Chinezen is compleet anders dan van ons. Chinese studenten in Nederland hebben allemaal een bijbaan. Niet omdat ze het geld nodig hebben maar omdat ze wat willen terug doen voor hun ouders (alleen de kinderen van rijke chinezen; ondernemers en rijke politici, komen naar Europa en de VS).

-Vrijwel iedereen in China heeft werk en een dak boven z'n hoofd. Het aantal zwervers en bedelaars in steden vele malen groter dan Amsterdam ligt -gelukkig- veel lager. Dat in tegenstelling tot de VS :N maar dat is een ander onderwerp...
 
landwind ( koekblik merk ) komt ook daar vandaan? is het dezelfde kwalitiet? als dat zo is: neit kopen :X

Valt allemaal best mee, je koopt zo'n ding niet om met 50km/h tegen een betonblok aan te rijden.
Alle waar naar zijn prijs, het is een mooi prijsje voor iemand die normaal een oudje 2e hands koopt (een motor van 10 jaar oud met een halve ton in km's kost ook zoiets) en dan is het best de moeite waard om dat eens te overwegen.
Dat de kwaliteit wat minder is geloof ik best wel, maar hyundai's waren vroeger ook al best goed en iedereen scheet er ook overheen (om het even zo te zeggen).

Ik zou er zelf echt even op rijden als ik een andere fiets zou gaan zoeken, want de voor die prijs heb je dan wel een nieuwe.
 
Yep, daaro in het oosten heerst een benchmarkcultuur (slim stelen, kijk naar Lexus).
Nu is het nog terrein-verkenning, maar ze zullen de smaak wel te pakken krijgen! Er komen HEUS wel wat vette motoren vanuit die kant, al zal ik dan waarschijnlijk wel 40 jaar zijn tegen die tijd *D

Stelen ?
In Europa gebeurt precies hetzelfde: enig idee hoe de auto industrie eruit had gezien als ze niet naar Japan hadden gekeken. Denk bijvoorbeeld aan het JIT principe bij productie (Just in Time). En wat te denken van de Toyota fabrieken; die gelden momenteel als HET voorbeeld voor alle autofabrieken.


Wanneer jij 40 bent (over 20/21 jaar) pas vette motoren uit China ? Hooguit 5 jaar.... :X :X :X :Y

Reden dat men in China -nog- geen modernere motoren maakt:
Om in korte tijd een moderne motor te maken heb je 2 keuzes:
1)je koopt patenten zodat je de techniek mag gebruiken van de huidige marktleiders

De grote motormerken zien de chinezen als een enorme bedreiging. Men geeft daarom alleen hele oude patenten vrij (daardoor zie je alleen chinese motoren met motorblokken welke 40 jaar terug al ontworpen zijn). Men vraagt voor recente patenten dusdanige bedragen dat het -op dit moment- nog onbetaalbaar is om een recent motorblok te gebruiken.



2)je ontwikkelt zelf een compleet nieuw motorblok

Het ontwikkelen van een compleet nieuw motorblok kost enorm veel tijd en geld.
Het fabriceren van een modern motorblok stelt daarnaast hele ander eisen aan je productie dan dat van een ouderwets blok (nauwkeurigheid/toleranties).
Denk bijvoorbeeld aan Triumph; hoeveel jaar hebben zij nodig gehad om een 600cc 4 cilinder te bouwen die mee kan komen met de Japanners. Enig idee hoeveel ze dat heeft gekost ?!
 
Dat de kwaliteit wat minder is geloof ik best wel, maar hyundai's waren vroeger ook al best goed en iedereen scheet er ook overheen (om het even zo te zeggen).


:}

Niemand die 10 jaar geleden had gedacht dat er ooit een moment zou komen waarop er in Nederland een wachtlijst zou komen om een KIA terreinwagen te kopen (en dat ze daardoor gebruikt verkocht werden voor hogere prijzen dan de nieuwprijs _O- )
 
Toch is dit niet zo gek:
full
 
:}

Niemand die 10 jaar geleden had gedacht dat er ooit een moment zou komen waarop er in Nederland een wachtlijst zou komen om een KIA terreinwagen te kopen (en dat ze daardoor gebruikt verkocht werden voor hogere prijzen dan de nieuwprijs _O- )
De meeste kopers van terreinwagens zijn alleen geinteresseerd om hun ego zo veel mogelijk op te blazen voor zo min mogelijk geld, ongeacht de onderliggende techniek. Menig motorrijder ook trouwens. In dat opzicht is er genoeg hoop voor China om aan de bak te komen. :+
 
De meeste kopers van terreinwagens zijn alleen geinteresseerd om hun ego zo veel mogelijk op te blazen voor zo min mogelijk geld, ongeacht de onderliggende techniek. Menig motorrijder ook trouwens. In dat opzicht is er genoeg hoop voor China om aan de bak te komen. :+

En dat zegt iemand die rijdt op een motor met een Harley motorblok _O- ;)
 
Laatst bewerkt:
Nou, als ze zo goedkoop zijn en ze worden betrouwbaar en ze zien er uit, doe mij er dan maar eentje :]

maar hoe die eruitziet '(
Als je dan zou vragen wat is het nu eigenlijk voor iets. Nou, je hebt de voorkant van een racer, het midden van een toerder, en de achterkant van een chopper. |(

ik denk maar aan één ding als ik dit zie :W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan