Chinese toerentellert wil geen toeren tellen.

mario2012

Die hard MF'er
17 okt 2009
783
3
Bleiswijk
Ik heb voor een kawa zephyr 550 uit 92 twee goedkope tellertjes uit china besteld. Eerder eens een km tellertje vandaan gehaald en het is geen verkeerd spul.

Ik houd de originele waarschuwingslampjes dus stroompje voor dashverlichting was zo geregeld.

Echter de (elektronische) toerenteller wil niet meer doen dan af en toe een heel flauwe poging tot omhoog komen. Ik gebruik het originele signaaldraad van de oude teller. Groene draad is massa, die heb ik al op een min gehad en op het frame. Iemand enig idee? Ik lees weleens iets over die dingen dat ze een high voltage ding nodig hebben? Waar kan ik dat vsndaan trekken eventueel?
 
Wat is de reden om de toerenteller te vervangen?
Wat voor signaal verwacht de nieuwe teller?
Wat voor signaal komt er uit de kabel?

Hoofdreden looks. Het is al bijna een scramblerachtig best tof ding aan het worden, en ik had de tellers besteld ivm in totaal drie zephyrs om op te knappen en 1 tellerset te weinig. Maar die kleine tellertjes zagen er ook porno uit, dus die blijven erop. De andere set gaat op de laatste zephyr die ik rijdend maak oppoets en verkoop. Beetje zephyr moe..

Het is een draad voor het "signal" dus ik verwacht zoiets.. ik heb geen idee eerlijk gezegd. Ik weet ook niet waar de originele draad zijn signaal vandaan haalt. Mis cdi? En dat dat te zwak is? Inderdaad zie je dat menzen het signaal bij de bobines vandaan halen of de bougiekabel. Echter heb ik twee bobines. En waar moet ik dat dan aansluiten?
 
Je bent nogal creatief :9 . Maar als je kijkt naar wat het kost en wat je ervoor krijgt is het echt geen slecht spul. Ik weet zeker dat als je in nl soortgelijke tellers besteld voor 5 x over de kop dat je exact hetzelfde spul hebt. Alleen met aansluitschema.. dat dan weer wel.

Tenzij het niet werkt, dan is het toch weer relatief duur :X :+



Inderdaad zie je dat menzen het signaal bij de bobines vandaan halen of de bougiekabel. Echter heb ik twee bobines. En waar moet ik dat dan aansluiten?

Op 1 van de twee en dan in je hoofd het aantal aangegeven toeren verdubbelen... O-)
 
Als het niet werkt is het id relatief duur, maar dat is nu nog niet aan de hand. Het enorme prijsverschil zit hem vnl in het ontbreken van de juiste informatie.

Iemand nog wat zinnigs te zeggen ipv commentaar op de afkomst van de teller? Waar kan ik het beste een (ander) signaal vandaan halen om te kijken of dat wel werkt? Bobines lijkt mij, echter dan zijn er nog wat keuzes over.

Filmpjes van apparaten die niet werken zijn grappig maar daar schiet ik geen reet mee op. Staan er veel op youtube? Valt wel mee denk ik zo.
 
Plaats eens een fototje of linkje van de teller en je draadjes in de regel is rood plus zwart massa groen de signaal draad en wit de teller verlichting.
Ook een linkje of plaatje van het elektro schema van de Kawa.
 
kege tacho wiring - Google zoeken:

Hierbij staat ook iets over een eventuele high voltage signal cable.. zal ongetwijfeld weer een chinese vrije vertaling zijn, ik heb de verkoper nog gecontacteerd omdat ik de waarschuwingslampjes in de km teller ook wilde gebruiken en daar had ik echt een schemaatje voor nodig. Hebben die gasten gewoon niet. Ze hebben ook geen idee. Kan het ze ook niet kwalijk nemen. Zelfde als die cacaoboeren die nog nooit chocola geproeft hebben of zoiets..
 
Schema vd kawa heb ik wel, echter alleen in zwartwit.. wph wat ooit is uitgeprint. Ik kan online echt nergens wat vinden ook.

Maar ik weet dat ik de goede draden heb. Ik heb eerst alle draden weten te identificeren met de ori teller en het zwart wit boek.
 
Ik heb ook zo.n teller op een gsx750 es maar bij mij gaat de toerenteller niet eens van zijn plaats, is wel een stuk relaxter dan bij jou.
Om de teller in te stellen zijn een aantal handelingen benodigd.
Keuze van aantal cilinders is er bv. een van.
Bijgevoegd een schema waarin het eea staat vermeld, ook sumier maar toch.
Succes.
full
 

Yeap. Tnx man.

Maar die instelschemaatjes hierboven zijn niet echt van toepassing.. Het enige wat ik aan dit ding kan instellen is waar ik hem vastbout aan de motor.. Ik ga morgen nog ff wat proberen. Kan ik een draadje naar de bobine op een willekeurig punt aanhaken? Al is het alleen om te kijken of die werkt.Als die dan werkt trek ik wel een draadje daar naartoe.
 
Terug
Bovenaan Onderaan