Ha beste rijders,
Van het winter ga ik (eindelijk) weer een andere machine halen.
Mag afrijden voor mn A dus.. wil wat spannenders hebben dan mijn 600cc diversion.
Nu zit ik te kijken naar verschillende modellen, echter wat ik merk is dat ik me heel erg aangetrokken voel tot een wat hogere fiets (shiver 750, b-king, v-strom)
Eén ding wat al deze fietsen gemeen hebben is dat ze een injectie blok hebben.. en ja.. dat betekent voor mij dat er heel veel vermogen/koppel extra te winnen is.
Met de auto heeft een maatje van mij edn stage one tuning gedaan (uitlaat, inlaat remap)... echter weet ik dat het in de motorwereld net iets anders is.
Ik ben sowieso van plan om op mijn volgende fiets weer sport slip-ons te monteren (heb er nu twee leo's onder hangen welke fantastisch klinken) ook komen er k&n filtertjes op, wordt het blok gespoeld blablabla.. kort om.. de reden dat ik de fiets in de winter koop.
Nu heb ik me er even in verdiept qua chiptunen, natuurlijk is dit voor (bijna) ieder injectie blok mogelijk, maar de resultaten verschillen nog al.
Als voorbeeld pakken we even de aprilia shiver 750.
Standaart
Pk: 95
Nm: 81
Gechipt
Pk: 101
Nm: 86
Deze resultaten lijken een lachtertje, maar inclusief de in en uitlaat heb je zo een 10% extra vermogen.
Wat ik me heb laten vertellen is dat een powercommander vaak een goedkopere en beter oplossing is...
Echter omdat ik van plan ben op mijn volgende fiets wat langer te blijven rijden vind ik het ook niet erg om er wat extra's in te steken...
Naast mijn vraag wat het meeste voordeel bied, ben ik ook benieuwd of iemand ervaringen heeft met zowel chippen als het hierna installeren van een powecommander.
Ben benieuwd naar de reacties!
Groetjes
Van het winter ga ik (eindelijk) weer een andere machine halen.
Mag afrijden voor mn A dus.. wil wat spannenders hebben dan mijn 600cc diversion.
Nu zit ik te kijken naar verschillende modellen, echter wat ik merk is dat ik me heel erg aangetrokken voel tot een wat hogere fiets (shiver 750, b-king, v-strom)
Eén ding wat al deze fietsen gemeen hebben is dat ze een injectie blok hebben.. en ja.. dat betekent voor mij dat er heel veel vermogen/koppel extra te winnen is.
Met de auto heeft een maatje van mij edn stage one tuning gedaan (uitlaat, inlaat remap)... echter weet ik dat het in de motorwereld net iets anders is.
Ik ben sowieso van plan om op mijn volgende fiets weer sport slip-ons te monteren (heb er nu twee leo's onder hangen welke fantastisch klinken) ook komen er k&n filtertjes op, wordt het blok gespoeld blablabla.. kort om.. de reden dat ik de fiets in de winter koop.
Nu heb ik me er even in verdiept qua chiptunen, natuurlijk is dit voor (bijna) ieder injectie blok mogelijk, maar de resultaten verschillen nog al.
Als voorbeeld pakken we even de aprilia shiver 750.
Standaart
Pk: 95
Nm: 81
Gechipt
Pk: 101
Nm: 86
Deze resultaten lijken een lachtertje, maar inclusief de in en uitlaat heb je zo een 10% extra vermogen.
Wat ik me heb laten vertellen is dat een powercommander vaak een goedkopere en beter oplossing is...
Echter omdat ik van plan ben op mijn volgende fiets wat langer te blijven rijden vind ik het ook niet erg om er wat extra's in te steken...
Naast mijn vraag wat het meeste voordeel bied, ben ik ook benieuwd of iemand ervaringen heeft met zowel chippen als het hierna installeren van een powecommander.
Ben benieuwd naar de reacties!
Groetjes