choke blijft hangen bij gsx-f

wilbert1985

Die hard MF'er
13 mrt 2011
465
0
ridderkerk
wat ken het zijn dat de choke knop blijft hangen bij de gsx-f 750
de handle op het stuur gaat ook stroef. maar moet de knop met de hand weer trug duwen.
 
Vuil in het huis. kabel verleten of heel veel vuil erin. bij de carbs veer gesproken die normaal terug duwt. vuil tussen de geleiders bij de carbs.

dus kappen eraf. tank eraf en zootje los/schoon maken.
 
Tsja, wat is stroef ? Dat je de hendel zelf moet terug duwen is normaal. Is geen automatische choke.
Is me eigenlijk ook niet duidelijk wat je bedoelt, je ''handle op het stuur'' gaat stroef dus je moet een knop terugduwen ?
 
? ?he heb je het nou over twee dingen?
De handel die je naar beneden duwt/draait is de choke.
als de motor op temperatuur is zet je deze weer terug. Dat doe je met de hand.
zo zal die er ongeveer ui moeten zien

choke.jpg


Dit gaat redelijk makenlijk. gaat deze moeilijk/stroef dan een van de eerder genoemde punten nalopen.
welke andere knop/handle je boedoel snap ik niet in kombinatie met choke

Over welk bouwjaar gaat het eigenlijk?
 
Laatst bewerkt:
ja klopt dave.
die handle gaat heel zwaar, en dan de choke zelf moet ik met de hand terug duwen.
dus heb het idd over 2 dingen.
het is bouwjaar 1999 maar met die 2e knop bedoel ik bij de carburateur he. :)
 
Laatst bewerkt:
Die hendel is gewoon je choke. Beter gezegd daarmee bedien je via een kabel het chokegedeelte van je carbs. Als deze zwaar gaat is een en ander vervuild of versleten. En zoals ik al gezegd heb, het is geen automaat dus zelf terugduwen moet je toch.
Heb nog steeds geen idee welke knop je eigenlijk bedoelt ?? Je carburateurs kun je nieteens bij als alles gemonteerd is.
 
ja ik moet de carburateur terug duwen, ken je net bij met je hand. maar goed. ik weet nu wat ik eraan ken doen dus ga er even naar kijken binnenkort.
iedereen in iedergeval bedankt voor de reacties en de hulp. *D :}
 
Dat zou kunnen, of de carburateurs staan niet synchroon. Kleppen controleren / stellen hoor je sowieso met een bepaalde interval te doen. Als je daadwerkelijk kleppen hebt moeten stellen dat hoor je de carburateurs ook weer te synchroniseren.
 
ik denk dat je choke kabel vast zit [komt door de hitte onder de tank droogt de kabel uit ]
schakelaar linkerkant loshalen tank er af kabel er hellemaal afhalen goed smeren zodat die weer soepel heen en weer gaat lukt dat niet nieuwe kabel er op
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan