Choke kabel Honda Supermagna

Han S

MF veteraan
11 apr 2015
33.077
72.887
Hij is gebroken en dus ging ik zoeken op het wereldwijde web naar een nieuwe, maar die is of uitverkocht of niet meer leverbaar.

Nou kan ik er wel een nieuwe binnenkabel in beunen als ik de juiste tonnetjes kan vinden, maar ik heb het liefst een originele nieuwe.

Misschien is hier iemand die zo'n kabel weet te vinden, ik hoor het gaarne.

image.jpg
 
Waarschijnlijk zitten er op andere modellen exact dezelfde.
Tenminste dat had ik 10 jaar geleden bij de Honda Dealer.
Dook het magazijn in en kwam weer met een kabel voor een ander model. En het pastte. Ik weet alleen het model niet meer.

Heb je gezocht op het partnummer wat erop staat? Andere modellen met dezelfde kabel hebben hetzelfde partnummer.
 
Het is een supermagna van 1988, maar ik denk dat ik zelf een nieuwe binnenkabel maak. Van de week even langs een paar motorzaken hier in de buurt. Die hebben hoop ik een bak met diverse soldeertonnetjes en anders maak ik die zelf op de draaibank van mijn zwager.

Bedankt voor de reacties.
 
Vanmorgen naar de fietsenmaker geweest, binnenkabel gekocht met een klein tonnetje, deze pasgevijld zodat hij in de handgreep past. Kabel ingevet en in de buitenkabel gedaan, soldeertonnetje aan de carburateurkant gesoldeerd met zilversoldeer.

Helemaal geweldig en geen drie euro kosten.

Meteen het luchtfilter nagekeken, is nog als nieuw en zo'n Supermagna zit mooi in elkaar, is goed over nagedacht en een fijne brommert.
 
Terug
Bovenaan Onderaan