Choke probleempje GPZ600R

Dennisz

MF'er
21 jan 2004
117
1
Als ik 's ochtends (koud, motor staat op straat) wil starten met de choke, lijkt het alles of niets te zijn. De motor start op zich prima, maar loopt ineens 4500-5000 toeren, haal ik de choke ook maar een halve millimeter terug slaat ie af. Afgezien van het feit dat mijn straatgenoten niet erg blij zullen zijn met dit kabaal 's ochtends is het natuurlijk ook niet erg goed voor de motor... Iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe het te verhelpen? Carbs zijn overigens keurig gesynchroniseerd.
 
Welkom in de wondere wereld van Kawasaki...........heb je de kawa cursus "choken met fluwelen handschoen" er niet bij gekregen toen je die fiets kocht?

Euh....neuh! Deze fluwelen handschoen heb ik ook niet nodig op m'n '99 ZX-6 of m'n ouwe 1e GPZ'tje (RIP). Hmmm...uit de reacties begrijp ik dat ik en m'n buren er maar mee moeten leren leven!
 
Euh....neuh! Deze fluwelen handschoen heb ik ook niet nodig op m'n '99 ZX-6 of m'n ouwe 1e GPZ'tje (RIP). Hmmm...uit de reacties begrijp ik dat ik en m'n buren er maar mee moeten leren leven!

ja dus, mijn gpx600 heeft precies hetzelde, eerst 3 keer afslaan en dan gelijk naar 5000. |( wat bij mij wel werkt is gewoon de choke helemaal opentrekken, starten en dan tot halverwege terugduwen.
 
nou heb ik toch al 4 kawas gehad, met de nodige problemen, maar deze ken ik niet, terwijl ik 2 keer gpz heb gereden. zeg er wel bij dat ik hem ook altijd geheel opentrek tijdens het starten, en daarna weer vloeiend terug naar de plek waar hij ff blijft staan
 
Ik moet je chocke sproeiers (lucht en benzine) aanpassen, en aangezien niet iedere motor exact 't zelfde reageert moet ik de carburators misschien meer dan 1 keer demonteren en monteren.
Hou (voorzichtig geschat) rekening met ongeveer 150/200 euro.........., afhankelijk van de reactie v/d motor.
 
hmm fuck. Daar heb ik dus ook last van met me zxr750. Choke vol open, vervolgens 5000 toeren maken en uitvallen. Nog een keer herhalen, nog een keer, nog een keer en dan als ie dan eenmaal langer dan 5 seconden loopt kan ik de choke helemaal terug duwen en blijft ie keurig netjes lopen.
En ik maar hopen dat het wel beter zou worden als ik volgende week me carburateurs gesynchroniseerd heb.... niet dus.
Maar buiten het feit dat het inderdaad niet leuk is voor de buren, is het toch ook slecht voor de motor? de olie is immers nog niet rondgepompt.

[edit] Na wat rondgezocht te hebben hier op het forum maar even de volgende vraag:
Is er wat aan te doen? Het is dus een echt kawa kwaaltje, het ligt dus niet aan dingen als de bougies, niet goed gesynchroniseerde carburateurs of andere veel voorkomende zaken, is wat ik begrepen heb. Tuurlijk zal het wel meehelpen aan een slechte start, maar het is niet de hoofdoorzaak.
Maar omdat ik het toch wel hinderlijk vind wil ik er wel graag wat aan doen. Heeft iemand dit probleem al kunnen verhelpen door een kleine aanpassing aan het een of ander??
En hoe kan het dat het alles of niets is bij kawa. Dus of loeien als een gek, of iets van 1000/2000 toeren maken. In mijn geval; als ik het randje opzoek tussen net blijven lopen en uitvallen, dan laat ik hem even in die choke stand staan en zelfs dan swiched ie nog tussen 5000 en +/-1500 toeren. Terwijl ik dus zelf overal van af blijf. Hoe is dat toch mogelijk??
Mocht iemand dit weten dan zou ik het graag horen.
 
Laatst bewerkt:
Tis hier het zelfde met de Choke op m'n gpx600R
Ik trek de choke vol open.. zodra ik hoor dat ie aanslaat meteen de choke op half en dan vervolgens de choke hendel ruig heen en weer bewegen.
Alstie bijna afslaat (lol dan lijkt het wel of de krukas door mijn carter naar buiten wordt geduwd, maar da's een andere topic hehe) trek ik em weer open. Pakt ie weer op in toeren dan duw ik hem weer dicht.
Dit duurt zo'n 10 seconden, dan blijft ie goed lopen en kan ik em op half laten staan.
En idd, 0,00025 mm verder open en de motor springt van 2000 toeren naar 5000.

't Blijft pielen, maar je wordt er vanzelf handig meej. ;)
Ik tik gwoon met m'n vinger tegen de choke hendel. da's genoeg om 3000 toeren te zakken hehehe

Suc6
 
Terug
Bovenaan Onderaan