choke van een sv650

1_2_remember

Rookie
25 nov 2009
21
0
Den Haag
heey motormuizen,

ik had een vraagje, hoop dat die niet al eerder is gesteld. Het viel me al op dat de choke van mijn suzuki sv650(25kw) pas na +/- 7 min uit kan(als ik dit eerder doe valt de moter uit). Maar vandaag (het was wat kouder) vond ik het wel erg lang duren, ik heb een ritje van 15 min gemaakt en aan het einde kon ik nog steeds niet de choke uitzetten zonder dat dat ding afsloeg. mijn vraag is dit normaal.

groetjes

Jim
 
als de motor standaard erg arm staat afgesteld, kan het best lang duren voordat deze er af kan.
zolang de motor zonder choke normaal loopt als hij wel goed warm is, is er niet zoveel aan de hand.
als je het toch anders wil hebben, zou je de motor kunnen laten afstellen op een dynojetbank.
 
bij een SV650 moet je al blij zijn dat ie nog fatsoenlijk loopt met dit weer... meestal heb je bevroren carburateurs..

7 min choke is wel wat lang maar zoals gezegd, als hij daarna -en bij warmer weer- wel goed loopt zou ik er niks aan doen.
Je zou, als je twijfelt, kunnen (laten) controleren of de gasnaalden op de juiste stand staan. Ze zouden een standje hoger kunnen misschien.
 
Laatst bewerkt:
ja als die stationair draait zit die op de 1300-1400 toeren
ik ga denk binnenkort naar de dealer want sta nu ook weer met een lege accu op school, te veel proberen te starten maar deed niks.
Hij loopt ook heel er schokkerig als die op de choke staat weet niet of dat normaal is
 
Dan zou ik hem ook maar eens na laten kijken. Eventueel zou je zelf al even kunnen kijken naar bijvoorbeeld het luchtfilter en de bougies. Misschien kun je daar al aan zien dat hij wat onderhoud nodig heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan