Chokeknop van Aprilia MOTO 6.5 vervangen

Moto65Man

Die hard MF'er
In memoriam
22 mei 2017
764
623
Gouda
Een vraag aan de techneuten hier:

Ik heb een Aprilia Moto 6.5 met de choke-knop op de linker hendel aan het stuur. Dat werkt uitstekend en is goed te bedienen. Maar..... deze knop is zeer kwetsbaar omdat deze van plastic is. Regelmatig gebeurt het dat zo'n plastic knop afbreekt of zelfs door midden breekt. Een nieuwe is zeer zeer moeilijk verkrijgbaar.

Mijn idee is een (denk ik) werkend alternatief.
Het blijkt dat de aansluiting op de chokekabel op de MIKUNI-carburateur het zelfde is als die van een Harley Davidson (jaja). Bij de H-D wordt een korte chokekabel gebruikt. Nu bedacht ik me zo, dat zou de oplossing kunnen zijn voor de chokekabel op de Aprilia MOTO 6.5

Wat is jullie idee?

De foto's zijn van de originele choke-knop van de Aprilia en het alternatief van de H-D
 

Bijlagen

  • s-l200-1.jpg
    s-l200-1.jpg
    4,1 KB · Weergaven: 22
  • mcs-harley-davidson-carburetor-choke-cable-cv-40-4.jpg
    mcs-harley-davidson-carburetor-choke-cable-cv-40-4.jpg
    12,6 KB · Weergaven: 22
De Mikuni van de 650 is hetzelfde als de Suzuki GS500 en GSX600. Volgens mij met dezelfde trekknop. Ik zou inderdaad naar zo'n alternatief kijken. En dan lekker een beugeltje ergens bij je linker knieholte maken. Die choke heb je maar 1x per dag nodig, onzin dus om op je stuur te hebben.
 
alles wat er nog van die apes 6.5 rondrijdt is sowieso al uniek...
(nooit verwacht dat er nu nog zouden rijden)

maar enerzijds heb je gelijk..
moet blijven rijden... maar probeer t dan wel origineel te houden...

:9
 
Even een geruststelling.... De Moto 6.5 die ik heb is 100% origineel en nog steeds. Ook de choke-knop werkt nog prima. Het is meer dat ALS ik een nieuwe choke-knop zou nodig hebben, ik me in ieder geval kan behelpen (tot ik een originele chook-knop gevonden heb, waarbij ik weet dat het zeer veel moeite kost er eentje te vinden die betaalbaar is. Ja op Ebay wordt er wel eens wat aangeboden maar voor ASTRONOMISCHE prijzen). Vandaar!
 
De vraag over het vervangen van de choke-knop is ook in Italië aanbeland. Daar heeft iemand deze tip opgepakt en uitgeprobeerd. EN HET WERKT. Ja zelfs uitstekend. Nog beter dan de originele bekabeling met choke-knop. Maar ja, het is niet origineel en dat heb je toch het liefst. Maar als (tijdelijke) vervanging werkt het dus boven verwachting goed. Toch lekker om te weten (mocht je een keer pech hebben met je originele choke-knop)
 
Terug
Bovenaan Onderaan