Choken, afslaan en andere ellende

twisted Paul

MF veteraan
16 okt 2001
2.633
20
Hoi allemaal,

Sinds dik twee weken in het trotse bezit van
een zx6r. Alleen met de volgende problemen :(

Hij slaat nogal vaak af, zowel warm als koud.
Ik heb hem vorige week al terug gebracht, daar hebben
ze niks gevonden, maar toch de carburateurs
schoongespoten en iets met de choke...blablabla..

Het mocht niet baten...

Als ik hem \'s morgens start met choke helemaal open
draait ie een minuutje op 2500rmp maar vervolgens
zakt ie opeens tot 500rpm en slaat ie af.

Met koude motor draait hij stationair (volgens mij)
ook wat laag, ongeveer 800rpm en dus bijna elke keer
dat ik de koppeling intrek slaat ie af.
Hou ik de choke gewoon open gaat ie 5000rpm janken...

Warm draait ie 1100rpm en slaat ie al minder vaak af.

Ook heb ik het idee dat hij vaker afslaat als ik met
koppeling in hard rem..

Mijn vragen nu.

1. Hoe lang moet ik met choke open rijden??
2. Wie weet wat er aan de hand is??

Zou het kunnen zijn dat mijn problemen minder
worden als ie stationair wat hoger zou draaien?
Kan ik dat zelf doen??

bvd

Paul
 
Als ik hem \'s morgens start met choke helemaal open
draait ie een minuutje op 2500rmp maar vervolgens
zakt ie opeens tot 500rpm en slaat ie af.

Met koude motor draait hij stationair (volgens mij)
ook wat laag, ongeveer 800rpm en dus bijna elke keer
dat ik de koppeling intrek slaat ie af.
Hou ik de choke gewoon open gaat ie 5000rpm janken...

Warm draait ie 1100rpm en slaat ie al minder vaak af.

Ook heb ik het idee dat hij vaker afslaat als ik met
koppeling in hard rem..

Mijn vragen nu.

1. Hoe lang moet ik met choke open rijden??
2. Wie weet wat er aan de hand is??

Zou het kunnen zijn dat mijn problemen minder
worden als ie stationair wat hoger zou draaien?
Kan ik dat zelf doen??

bvd

Paul
is motor afhankelijk, maar ik rijdt nooit met de choke open, ik start met choke maar zet em na een seconde of 10 alweer uit...

Ik weet niet wat kawasaki adviseert, maar 1100rpm stationair klinkt mij wat laag.
Bij sommige motoren is het erg stoeah om lage toerentallen te draaien, maar het is beter voor de motor als ie lekker soepel zijn rondjes draait. Ik zit op 1800rpm, maar heb dan ook een dikke 1 pitter.
 
Het is een bekend euvel bij Kawa, de choke... Heel gevoelig, en tot je hem door hebt is het eigenlijk aan of uit, en nix er tussen in..

Dat ie bij een warme motor afslaat.. Hmmm, je kunt proberen hem iets hoger te laten lopen, maar ik vind 1100 touren wel genoeg, als hij idd maar soepel loopt, niet 1100 - 800 - 1200 enz. probeer een beetje uit. Beter iets te hoog als te laag, want bij te lage stationairtouren, komt de olie niet goed rond, en dat is natuurlijk niet bevordelijk voor je blok...

Suuk6!
 
Meestal met 1200 tpm stationair. Bij veel kort bochtenwerk (in bergen of op circuit) draai ik het toerental omhoog naar 1500 tpm. Stationair toerental is bij een pre 1998 model zelfs met dikke handschoenen aan te verstellen, weet niet of dat bij het post 1998 model ook zo is.

Voordat ik wegrijd kan de choke er al af. (Binnen een minuut na starten)
 
Laatst bewerkt:
HHmmm...toch maar eens kijken of ik hem stationair
wat hoger kan krijgen, want 1100 warm is niet zo
erg, maar dat gekwakkel onder de 1000 met koude
motor zorgt ervoor dat ie 9 uit 10 keer afslaat :(


P.S. Nog zx6r rijders die choke tips hebben??
 
Laatst bewerkt:
Ik vind mijn choke ook klote.
Start hem met de choke vol open.
Loopt ie tot 2500 toeren daarna zakt ie en wilt afslaan en dan draai ik de choke voor de helft dicht.Dan gaat ie weer harder lopen.
Gewoon een beetje met de choke spelen.
Oefening baart kunst.
 
Niet om te flamen, maar Kawa\'s staan bekend om moeilijk te regelen choke\'s.

Meestal vol open of helemaal dicht, beetje met gevoelige vingers de choke beroeren kan gewenste effect opleveren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan