Choken en rijden; probleem? (gs500e)

Skuzi 550

Die hard MF'er
16 jun 2003
566
0
Renkum
Nu het 's nachts al wat kouder wordt, moet ik 's ochtends vroeg weer choken. Nou is het probleem dat als ik dit niet al te lang doe, en ga rijden (choke weer dicht) de motor wat gaat storten (logisch als de motor nog koud is).
Als ik echter de choke open laat, heb ik hier geen last van. Nou is mijn vraag:

Kan het kwaad om met de choke open te rijden (niet constant, maar de eerste 5 minuten ofzo)?

Ik heb namelijk gehoord dat rijden met de choke open niet zo goed voor je motor is.
 
Met choke rijden tijdens de eerste paar minuten is heel normaal en kan geen kwaad. Sommige motoren moeten nou eenmaal wat langer met choke rijden dan andere voordat ze lekker blijven draaien. :)
 
Idd, gewoon doen. Na minder dan 5 minuten kan ie er trouwens alweer af. Ik rij zelf altijd met de choke weg, niet al te veel gas geven en met optrekken niet boven de 5500 toeren. (1ste minuut niet boven de 4000 ofzo).
 
Op mijn gpz kan de choke na ongeveer 30 seconden dicht (als het straks kouder wordt zal het misschien anders zijn). Laat hem zeker niet té lang open staan; draai hem dicht zodra het enigzins kan. Wat je in ieder geval niet moet doen is met de geopende choke vóór het stoplicht met je gas gaan spelen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan