Chongqing poll

Chongqing ja/nee/misschien

  • Nooit van m'n leven, doe mij maar 2 nasi

    Stemmen: 14 51,9%
  • Heel misschien, als ik echt niets anders meer kan betalen

    Stemmen: 1 3,7%
  • Licht eraan of ze betrouwbaar zijn

    Stemmen: 7 25,9%
  • Ja gaaf een Chongqing!!!

    Stemmen: 5 18,5%

  • Totaal aantal stemmers
    27

350-v-twin

MF veteraan
12 aug 2004
1.521
850
den haag
Misschien weten sommigen van jullie dat de economie in China
explosief groeit! Het beïnvloedt zelfs de staal- en olieprijzen,
omdat China er steeds meer van nodig heeft....

Nu bereikte mij een bericht van www.velimotor.com uit China. Zij
bouwen motoren (merk: ,,Chongqing,,), brommers, grasmaaiers,
buitenboordmotoren, quads, generatoren, etc. etc.

(Dit merk wordt nu (nog?) niet geïmporteerd in ons land, maar wat
niet is kan over 5 à 10 jaar heel normaal zijn ....)
 
één van de..........
wel lichte motoren.

full
 
Ik zie het al voor me:

- Hey, op wat voor motor rij jij?
* Ik rij op een Chi..een Chaqki...een Qwai...euhm...wacht, ff de handleiding raadplegen
- Tumtiedum...
* Ah, ik heb het...het is een Chongqing!
- En welk model?
* Een XT versie 7,8 bis bèta

})
 
Laatst bewerkt:
Kzou niet weten waarom zoiets hier niet zou verkopen. Ziet er op zich niet lelijker uit dan sommige fietsen die hier al te koop zijn, en kan me best voorstellen dat met de lage lonen/produktiekosten in china de prijzen gunstig zullen zijn.

Misschien een goedkoop 25kw-tje voor de opstappers ofzo?
 
haha m'n neus.
Ik ben veel werkzaam in de scheepsbouw, ook in deze sector zijn ze erg in opkomst. Durf er mijn RSV om te verwedden, wil je over 20 jaar een beetje meekomen je vast een motor van chinese of koreaanse afkomst moet hebben.
(overigens zal de rsv tegen die tijd wel niet zoveel meer waard zijn, vandaar dat ik dit wel durf te stellen)
 
Chinees? hmm..voorlopig nog maar eventjes niet.
Ze zullen vast aan de kwaliteitseisen voldoen..maar ik heb er nog niet zo veel vertrouwen in. (hmm..begin nu net als mijn oma te klinken..die zegt altijd: hollands is altijd beter. Nou ja..heb ik nog een ruimere blik: europees en japans is beter)
 
binnenkort worden dit soort motoren wel al evrkrijgbaar op de nederlandse markt. Op dit moment wacht ik al enkele weken tot de volgende modellen op vooraad zijn bij de importeur :

86900.jpg

869054.jpg

869055.jpg


Merk is Jin Lun
zijn 125cc enkele cilinder en 250cc dubbele cilinder motortjes met een top van maximaal 85 en 95 km/h. Meest optimistische eraan (van hun kan uit) is 1 op 35 benzine verbuik :P Maar al is het 1 op 25 dan nog is het veel goedkoper rijden in de stad als al die supersports of zelfs auto's
 
dit is toch een schatje
ZQ125.jpg





of deze voor onze choppers
ZQ150-4II.jpg






voor de harley die hards
ZQ150-8.jpg





en de naked ook wat wils
ZQ125-4.jpg






en de scootahs
250T.jpg




dit vindt ik geweldig
ZQ150ZH.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gadver!! Het lijken wel en soort opgevoerde brommers, maar dan veel lelijker. Net een gesmolten E.T. (Bedankt Hans T, deze opmerking was geniaal!)
 
350 v-twin, sorry dat ik het zo moet doen, maar wat is je email adres?
het staat niet in je profiel, ik zag in het CB400T topic dat je nog een haynes cb400t werkplaats handboek had EN dat je in Den Haag woonde, ik woon zelf in Nootdorp, ik hoop dat je het boekje nog hebt...
 
Voorlopig zien ze eruit zoals het Engels op hun site: leuk geprobeerd. Maar ik heb ook een vaag vermoeden dat over zo'n jaar of vijf de eerste supersports verschijnen, en ze er weer drie jaar later fantastisch uitzien ...
 
zelfde geneuzel als de Hyosung ze hoeven niet slecht te zijn omdat de merknaam niet bekend is.

Echter moeten ze zichzelf wel bewijzen, en aan de prehistorische modellen te zien moeten ze wel HEEL erg concurrerende prijzen hanteren.
 
Volgens mij hebben ze gewoon de oude mallen opgekocht en daarvan nieuwe fietsen gegoten, En dan ook nog de allerlelijkste mallen. Zoiets als Daewoo die de kadett mal heeft gekocht van Opel.

Eindoordeel, Yeach wat een lelijke bikes. :r
Misschien moeten ze een keer wat zelf gaan bedenken in plaats van copy cat spelen
 
zelfde geneuzel als de Hyosung ze hoeven niet slecht te zijn omdat de merknaam niet bekend is.

Echter moeten ze zichzelf wel bewijzen, en aan de prehistorische modellen te zien moeten ze wel HEEL erg concurrerende prijzen hanteren.

Geld meegeven bedoel je.....
 
HEJ ik wil 2 bami !!! (met pindasaus!)
ow dat gaat straks al besteld worden :9
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan