Choppen! Maar hoe dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Met wat knip & plakwerk weer een PDF-je gemaakt


Het bestand is 5,4 mb
Ook leuk leesvoer voor niet Honda gebruikers.
:W
 
"..Dan hou je nog plaats over om je slaapzak in te doen..."
Prachtig, echt ; je fiets 'slopen' om t hoogstnoodzakelijke 'reisspul' mee te kunnen nemen .

Bedankt voor t artikel trouwens-leuk leesvoer-word op prijs gesteld !

PS..vraagje: k zie steeds meer van die lekker kale sjopperts-trumpies e.d ,
z o n d e r accu ..Hoe doe je zoiets ?? iemand daar ervaring mee ??
 
Dat zonder accu weet ik helaas (nog) niet, heeft volgens mij met de onsteking te maken maar het moet wel kunnen.

Wie maakt hier een stukje van??????
 
Ah-da's vriendelijk !

k Weet dat t met ouwe harleys wel vaker gedaan word..hoe heet zo'n ding ookweer wat er dan voor de accu in de plaats komt ?? :? 'alternator'??

Verder heeft de firma 'accel'een superklein batterij-accuutje..maar dat lijkt me meer voor 'showbike use only' eerlijk gezegd.

Misschien dat iemand hier er meer over weet,anders ga k van t weekend es ff bij de klassieke triumph-dealert hier kijken en zeuren.
(die ziet me alweer aankomen.. :+ )
 
Ah-da's vriendelijk !

k Weet dat t met ouwe harleys wel vaker gedaan word..hoe heet zo'n ding ookweer wat er dan voor de accu in de plaats komt ?? :? 'alternator'??

Verder heeft de firma 'accel'een superklein batterij-accuutje..maar dat lijkt me meer voor 'showbike use only' eerlijk gezegd.

Misschien dat iemand hier er meer over weet,anders ga k van t weekend es ff bij de klassieke triumph-dealert hier kijken en zeuren.
(die ziet me alweer aankomen.. :+ )

Een Alternator is een (wisselstroom) dynamo.

Je kunt alleen zonder accu rijden als je een magneet ontsteking hebt. Die wekt namelijk zijn eigen spanning/stroom op en heeft dus geen accu nodig. Aan je startmotor heb je dan ook niks meer, maar dat is vrij logisch. Als je zonder accu rijdt moet je wel een kleine condensator monteren.

Op mij project fiets zit ook een magneto. Die motor heeft nog wel een dynamo (generator), maar die wordt dan alleen gebruikt om de stroom voor de lichten op te wekken, verder niks.
 
Jaa..dat woord zocht ik !! (ben m'n hele verzameling onderdelenboeken al een keer door geweest net en denk je dat ik op t woord komen kon !?)

k zoek zo ff in de manual op of ik nu wel/niet magneetontsteking heb ..
Ga zowiezo navraag doen bij de triumph-specialist hier in de buurt van t weekend dus indien interesse kan k jullie op de hoogt houden over hoe die ouwe britten hun frame zo lekker 'leeg' en kaal houden ;)

Bedankt iig voor je input .
 
Als je dat wil doen graag, dan hoef je bij het verbouwen al geen rekening meer te houden met een accubak. Dat scheelt een hoop werk en je foets wordt weer een stukje cleaner.

Zo nu gaan we pitten want het bier was weer lief deze avond. O-)
 
waanzinnig goed topic
Misschien voor velen wel de trigger om toch maar weer een (door)start van hun project te maken :}
 
vanaf wanneer is de typegoedkeuring in gegaan, heb nog een kenteken voor een 750KZ uit '81. Ik wil eigenlijk bijna een heel nieuw frame maken, maar balhoofd en dergelijke wel benutten.

Is het rijden met een gemodificeerd frame op deze manier legaal?
 
Yo :W

Houd me aanbevolen daarvoor.

Het is de bedoeling dat iemand anders die lascursus hier plaats, dat durf ik jullie nog niet aan te doen (hoor zelf nog bij de dummies)

Typegoedkeuring is 1 januari 1975 ingevoerd.
Legaal is het dan nog steeds niet, maar welweer een maas in het net(lees wet)

Wielbasis en motor inhoud zijn wel bekend, dus daar kan je niet veel mee prutsen.
 
Laatst bewerkt:
Nee, maar ik zou zowiezo altijd (bij een overtreding of erger) zeggen dat je de motor zo gekocht hebt en zelf niet beter weet.

Ik oefen elke dag een kwartiertje "onnozel-kijken" voor als het mij een keer overkomt, 't schijnt dat ik het al aardig onder de knie heb,(waarschijnlijk natuurtalent, hahahaha)
 
ben ook blij dat er zoveel info hier staat

ben zelf al lang van zins om mijn CB om te bouwen
argumenten heb ik reeds aangehaald waarom nog niet

lascursus zou fijn zijn

evenals rest van info en foto's van doe hetzelvers

voorbereiding ok ik snap nu hoe je best de verbinding kan maken

lasser tja kost hier meer dan een kratje bier maar is ook wel ok

maar dan mmmm uitleg gehad hoe het gemaakt is frame vast zetten
piccies zouden best welkom zijn
heb wel een idee maar wil het ook beetje goed aanpakken
is er nergens een duidelijk plan in omloop van hoe je de buizen moet maken
iets met maten e.d op

dus voor mij nog steeds alle info welkom :}
 
piccies zouden best welkom zijn
heb wel een idee maar wil het ook beetje goed aanpakken
is er nergens een duidelijk plan in omloop van hoe je de buizen moet maken
iets met maten e.d op

dus voor mij nog steeds alle info welkom :}

Voor een bakske Jupilekes lassen ze dat toch wel effekes? (ivm lasqualiteit,kratje pas naderhand geven...)
Buizen moet je naar eigen model buigen, maak eerst een tekening waar jouw motor aan moet voldoen, zoek wat schone fotokes, staan er genoeg op het forum.

En dan beginnen, beetje bij beetje komt het dan af.
(met passen en meten wordt ook veel tijd versleten!)
 
Helemaal mee eens !
heb mijn lassende buurman (beroeps-)nu al zo ver dattie mij wel wil leren (CO2-)lassen..voor n bak hertog jan !? De man zal t ook wel es leuk vinden om over zijn beroep te kunnen lullen denk ik dan..
Wat k maar zeggen wil;zelf kunnen is mooi en makkelijk,effe laten doen door vrienden makkelijker .
Kwam ie gister anzetten met n compleet apehangertje ;hadtie hydraulisch gebogen uit 'getrokken'stalen buis meen ik ?? (k schijn de plannen en afmetingen ns op n bierviltje gekrabbeld te hebben ooit ..hadden ze wel lol an op t werk zegtie ..?!)

Kosten : kisje hertog jan. Wonderlijk spul dat 'bier'.. :}
 
en te weten dat belgisch bier lekkerder is, gaan ze hier voor de knabben

hoeveel zou een nederlander me wel niet willen lassen als ik een kratje belsj bier gaf :+ :X
 
Oje, daar gaan we weer!
Ik ga niet ook nog een cursus bierproeven hier neerzetten.

Of toch....
 
ik wil van een lowrider (jaren 80) een bobber maken. let wel...ik heb geen schatkist dus gelimiteerde fondsen..

maar ik wil wel een springer vork erop zetten, whitewall tyres (front and back)
groot zadel met veer en natuurlijk een afgezaagd achetrspatbord...en voor géén spatbord.

nu is mijn vraag: een lowrider is geen hardtail...dus krijg ik dan wel hetzelfde effect zoals bijvoorbeeld bij deze:
http://www.l-l-choppers.com/Project%20johan%20xxl%20bobber.htm

weet iemand hier iets van? advies is altijd welkom!
 
Maak er een hardtail van *D Het duurste is wat je zelf wil nl die springer
 
Shit. Dus toch.

Als het de vrede maar bewaard. Ik heb geprobeerd om geen enkel merk voor het hooft te stoten, Mocht dat wel het geval zijn dan is dat niet met opzet gebeurt.

Omdat choppen ook dorstig maakt.
printbaar PDF exemplaar bier-proef-cursus

Veel plezier er mee :W



:} :} :} mooie cursus :+ :+ :+
no om eerlijk te zijn die heb ik al goed onder de knie
meer dan 20j zelfs al
maar ok :+
ik blijf het hier volgen })
 
zo heb even die guide uitgeprint die van hondachoppers.com vandaan kwam. Had hem dan wel op de pc staan maar dit is toch wel beter

Bedankt daarvoor.

Hopelijk heb ik volgende week mijn lasmachientje en kan ik die eerste pogingen gaan wagen op dat gebied :-) ik heb er zin in !!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan