Chopper bouwen, hoe moeilijk kan dat zijn?

harmovic

Rookie
16 aug 2010
4
0
Ok sinds 3 dagen heerst er een verlangen om zelf een chopper te bouwen. Heb me aangemeld bij een heus motor forum en lees allerlei boeiende dingen. Mensen die geen harley rijden schijnen een hekel te hebben aan harley rijders en vice versa. Lijkt mij niet gebasseerd op objectieve observaties. Goed ik weet hoe mijn creatie er uit moet gaan zien, maar nu moet ik hem nog bouwen. Gelukkig ben ik technisch al heb ik nooit meer gesleuteld dan aan mijn BMX vroeger en zo nu en dan een band verwisselen van mijn fiets (Ik moest zo nodig ICT gaan doen).

Sleutelen lijkt mij een uiterst bevredigende en meditatieve bezigheid, ik leer snel en ben vastberaden. Heb ondertussen al een aantal technische documenten bemachtigd. Ik zit te denken aan of een harley, bmw of ducati blok. Makkelijk om mee te leren sleutelen en duurzaamheid zijn beide belangrijk. Heeft iemand tips?

Op internet was ik al tegen gekomen dat een evo sportser kanibaliseren en met een bouwkit zelf een chopper bouwen het goedkoopst is. Lijkt mij ook dat ie dan best kaal is. Enige ideeen?
 
hey harm

joh sleutelen een uiterst bevredigende en meditatieve bezeigheid.whahahaha!
dat gaan we je halvergwe je project nog eens een keer vragen.

enne een evo sportsterretje .....ook al niet echt orgineel meer he.
dat wat je over een bmw of een ducati blok in je kop had is een veel leukere en vooral orginelere basis dan doveelste harley.
succes
 
Ik zeg: GPX750 blok er in!

En laat die nou net toevallig te koop staan O-)
 
Maar eeh, wil je iets bouwen obv een bestaand frame, of zelf een frame maken?
 
enne een evo sportsterretje .....ook al niet echt orgineel meer he.
dat wat je over een bmw of een ducati blok in je kop had is een veel leukere en vooral orginelere basis dan doveelste harley.
succes

Ik ga niet echt voor origineel, dit gaat mijn eerste project ooit worden dus ik ga voor makkelijk om in te stappen. En het moet natuurlijk niet duur zijn. Aan de andere kant als ik dat ding zat ben en voor een nieuw project hem moet verkopen om een nieuw start budget te krijgen, moe tik hem wel kunnen slijten. Ik doe nog wel wat meer research.
 
als je het wilt doen als leertraject om daarna iets diks te bouwen moet je het simpel houden. Evo sportster dus :)
 
Maar eeh, wil je iets bouwen obv een bestaand frame, of zelf een frame maken?

Zelf frame maken wordt niks heb geen las ervaring/opleiding. Geloof dat er best leuke frame's te vinden zijn. Hij moet hoog, om het stuur vast te houden moeten mijn armen gestrekt boven mijn hoofd :P
 
Zelf frame maken wordt niks heb geen las ervaring/opleiding. Geloof dat er best leuke frame's te vinden zijn. Hij moet hoog, om het stuur vast te houden moeten mijn armen gestrekt boven mijn hoofd :P

Niet verder zoeken .....

ape.jpg


Wat jij wil is al eens gedaan dus niet meer orgineel :+
 
Laatst bewerkt:
Hij leeft nog... Hahahaaa...
Hej Harm kijk anders eens op chopperstyle ;-) misschien kun je daar wat inspiratie op doen!!!
 
:o
zou het echt harm zijn :P

indien niet... :X


kijk eens bij L&L in opmeer, die hebben de attack kit voor sportsters :Y

zlef donor fiets regelen en onderdelen in je attack kit lepelen.. :Y


ennuh als je echt sirieus wilt bouwen ben je hier op het verkeerde forum :Y

ook voor veel serieuse info zit je hier fout :/

meld je aan bij een echt chopper forum, hier zitten alleen de outcasts van motor forum.. de 0.5 procenters als het ware..
 
Laatst bewerkt:
En misschien nog even 3 dagen wachten om te kijken of je er dan nog steeds 1 wil bouwen :W

Inderdaad, ik ben al meer dan een jaar aan het kijken wat ik zou willen (misschien wat aan lange kant :+ ) maar zeker beter dan die 3 hele dagen die jij er nu over nadenkt. Zoek eerst uit wat je wilt en hoe het eruit moet zien.
succes.
 
Zou eerst maar eens hier mee beginnen. Kost nie zoveel en je kan een beetje ervaring op doen.

Succes


http://www.bol.com/nl/p/speelgoed/bouwdoos-custom-chopper-gambler/1004004007624727/index.html?Referrer=ADVNLBES00202700099
 
Mijn steun heb je.Een Chopper.Een echte.En gelukkig niet weer de zoooooooveelste bobber want die krenge zijn tegenwoordig burgerlijker dan een Opel Kadett.


Yep.een chopper.Mooi spul choppers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan