Chopper/cruisers op 25 kw

Jer0en

Die hard MF'er
9 nov 2010
440
78
Veldhoven (Noord Brabant)
Na een tijdje hier mee gelezen te hebben viel het me op dat er maar weinig chopper/cruiser met licht rijbewijs gereden wordt en dat er voor veel modellen al een topic is aangemaakt.

Omdat ik verwacht dat er niet superveel Suzuki's savage met een licht rijbewijs worden gereden (zoals ik) en ik ook erg benieuwd ben naar alle andere modellen en ervaringen.

Een Chopper/cruiser topic

Rij (of heb je gereden) een chopper/cruiser met een licht rijbewijs laat hier je ervaringen en plaatjes van je vette motor achter. Ben ook benieuwd of jullie er veel aan choppen...

Ik zal aftrappen met mijn Savage
motorvoor.jpg


Een ietwat kleine motor maar met mijn 1,85 prima te berijden. Ook op de langere stukken nergens last van. Heb de savage nu bijna een jaar en vermaak me nog prima.

Zelf ander stuurtje erop gezet en de fenderstruts, sissybar eraf gehaald en de knippers achter verwisseld + alles zelf matzwart gespoten.
 
Een echte apenhanger, krijg je geen vermoeide armen als je rijdt?

Ik heb ooit een Virago 250 gehad, met zo'n laag dragstuurtje. Dat ding reed fantastisch op binnenwegen. Een heel soepel motorblok, maar op de snelweg was het een ramp.
Was wel een cool ding om te zien.

full
 
Nee geen vermoeide armen, rijdt prima binnendoor alleen snelweg is niet echt een pretje. boven de 100/110 ben ik nogal een windvanger maar alles tot de 100 rijdt prima!
 
Mijn 'groot' rijbewijs had ik al bijna 30jaar, maar een heupbreuk icm mijn geringe lengte van 1,70 maakten dat ik een 250 Virago aan heb geschaft in 2009. Op mijn ER-6n kon ik niet meer op klimmen toen. Allebei die motoren zijn alweer verleden tijd.

Een 4000 km gereden toen in die zomer, en wat heb ik een lol gehad met dat fietsje. Was een Duitse import met 17 pk. Verbruik 1 op 33 (!!!!!) als je niet op de snelweg kwam. Ook door-en-door betrouwbaar en best een stoer uiterlijk. Ik mis um best wel een beetje... :') Totaal onderschatte fiets ! :Y
full
 
Mijn 'groot' rijbewijs had ik al bijna 30jaar, maar een heupbreuk icm mijn geringe lengte van 1,70 maakten dat ik een 250 Virago aan heb geschaft in 2009. Op mijn ER-6n kon ik niet meer op klimmen toen. Allebei die motoren zijn alweer verleden tijd.

Een 4000 km gereden toen in die zomer, en wat heb ik een lol gehad met dat fietsje. Was een Duitse import met 17 pk. Verbruik 1 op 33 (!!!!!) als je niet op de snelweg kwam. Ook door-en-door betrouwbaar en best een stoer uiterlijk. Ik mis um best wel een beetje... :') Totaal onderschatte fiets ! :Y [afbeelding]

Het is zeker een onderschatte fiets, ik heb ook enorm veel plezier op dat ding gehad. En lekker zunig, dat ook. :}
Mijne had ik nieuw gekocht in 1995 en ik 2002 ingeruild voor een zwart/rode ZZ-R 250. Ik deed dat puur omdat ik met die Virago niet fatsoenlijk de snelweg op kon en mijn werk was 60 km verderop.
Lekker relaxt touren gaat prima op zo'n ding, en echt klein is ie niet, he? 8-)
 
Het is zeker een onderschatte fiets, ik heb ook enorm veel plezier op dat ding gehad. En lekker zunig, dat ook. :}
Mijne had ik nieuw gekocht in 1995 en ik 2002 ingeruild voor een zwart/rode ZZ-R 250. Ik deed dat puur omdat ik met die Virago niet fatsoenlijk de snelweg op kon en mijn werk was 60 km verderop.
Lekker relaxt touren gaat prima op zo'n ding, en echt klein is ie niet, he? 8-)

Klopt Gerdien :Y Is een volwassen fiets om te zien, en de 'ondeskundigen' dachten altijd dat het een 'zwaardere' was, ook al omdat de ceecee's niet te vinden zijn op de kappen. Op de snelweg hoort deze kleine Virago niet thuis, maar verder een perfecte fiets :)
 
Klopt Gerdien :Y Is een volwassen fiets om te zien, en de 'ondeskundigen' dachten altijd dat het een 'zwaardere' was, ook al omdat de ceecee's niet te vinden zijn op de kappen. Op de snelweg hoort deze kleine Virago niet thuis, maar verder een perfecte fiets :)

Veel mensen dachten dat het een 600cc was, omdat ie best flink is. Ik vind het wel cool dat het aantal cc's niet op een motor staat. Laat ze maar raden. 8-)
Op mijn ZZ-R 250 staat het ook niet en de meesten denken van deze ook dat het een 600 is. ;)
 
cc zegt ook niet alles, die van mij is een 652 cc :P

Het aapje is er trouwens weer af, aangezien ik de komende weken wat snelweg km's moet maken heb ik een laag stuurtje incl. scherm terug gemonteerd.

Zodra er een woonwerk motor of auto is kan het aapje weer terug op zijn plek (is toch mooier en fijner!)
 
cc zegt ook niet alles, die van mij is een 652 cc :P

Het aapje is er trouwens weer af, aangezien ik de komende weken wat snelweg km's moet maken heb ik een laag stuurtje incl. scherm terug gemonteerd.

Zodra er een woonwerk motor of auto is kan het aapje weer terug op zijn plek (is toch mooier en fijner!)

Die van jou is een 1-pitter en de 250 Virago is een 2-pitter, dat maakt ook nogal verschil. ;)

Ik kan me voorstellen dat het aapje eraf is als je de snelweg op moet. Het lijkt me sowieso heel apart rijden met zo'n apenhanger.
 
een apehanger... jah lijkt me ook helemaal niets.... geeft meteen zon hells angels beeld... niet dat dat altijd zo is.. maar die assocatie heb ik altijd..


ik wilde eerst altijd een dragstar 650 begrenzen... echt geweldig om te zien dat mensen toch kiezen voor 25kw choppers!
 
Terug
Bovenaan Onderaan