Chopper kopen

Yosser

MF'er
13 jan 2004
30
1
Wijnandsrade
Ik ben op zoek naar een chopper. Ik heb een testritje gemaakt op een Kawasaki VN 800 uit '98 en die beviel op zich wel. Een Honda VT 750 C2 ook uit die tijd bevalt me ook wel (geen ritje gemaakt nog). Welke van deze motoren is aan te raden? Ik weet niet of de Honda een toerenteller heeft, Kawasaki niet dat vond ik best een nadeel.

Groetjes
 
Honda heeft geen toerenteller, maar je leert op gevoel te rijden. Hij heeft genoeg power onderin om met 50 km/h in z'n 5 nog goed weg te komen.
Het grote verschil tussen de kawa en de honda is dat de kawa cardan aandrijving heeft, en de honda een ketting.
Ik heb nooit op de kawa gereden, dus ga rijden op die ACE, zou ik zeggen.
Ze ontlopen elkaar niet echt veel denk ik.
 
Ik kan alleen zeggen dat m'n pa precies zo'n Honda heeft, en de keren dat ik erop gereden heb, had ik echt de toeren teller niet nodig. Je hoort (of voelt) de motor trillen, tegen de tijd dat je eens moet schakelen.
 
Van een RF naar een chopper? :?
Heb ooit uit geldgebrek een goedkope chopper gekocht nadat mijn CBR600 gestolen was, heb er precies 200KM op gereden |( Is toch een heel andere tak van motorrijden. Bezint eer ge begint, uitvoerige proefrit maken!
 
...............grote verschil tussen de kawa en de honda is dat de kawa cardan aandrijving heeft, en de honda een ketting.
De VN800 heeft geen cardan, maar een ketting. Dit in tegenstelling tot de VN750. Verder moet je gewoon proefrijden en dan niet op één exemplaar maar liefst op meerdere. Er zit altijd wel een rotte appel in de mand.
 
weet niet... was een gevoel...

ik moest meer "werken" om te sturen... reageerde stukken trager.. Ik heb op 2 verschillende gereden en kreeg beide dezelfde indruk...
 
weet niet... was een gevoel...

ik moest meer "werken" om te sturen... reageerde stukken trager.. Ik heb op 2 verschillende gereden en kreeg beide dezelfde indruk...

Ik heb nergens last van. Ik rij dagelijks om mijn ACE en kan snel genoeg raegeren, bijvoorbeeld om uit te kunnen wijken bij het file rijden om auto's die van baan verwisselen, zonder richting aan te geven...

Smaken verschillen natuurlijk, maar de ACE is toch de mooiste :+
 
Ikke wel, heb vorig jaar, voordat ik de ACE kocht proefgereden op zowel vulcan classic, als ACE (natuurlijk...) en dragstar:

ACE voelde in eerste instantie Logger aan: naar mijn mening door het (lekkere) brede stuur. Vulcan was in het geheel wat smaller en minder laag, dus toegankelijker.

Vond de ACE echter motorisch vriendelijker en minder bokkerig en natuurlijk
veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel mooier...
 
Ikke wel, heb vorig jaar, voordat ik de ACE kocht proefgereden op zowel vulcan classic, als ACE (natuurlijk...) en dragstar:

ACE voelde in eerste instantie Logger aan: naar mijn mening door het (lekkere) brede stuur. Vulcan was in het geheel wat smaller en minder laag, dus toegankelijker.

Vond de ACE echter motorisch vriendelijker en minder bokkerig en natuurlijk
veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel mooier...

Inderdaad: QED (quot erat demonstrandum) = zoals hier bewezen is
 
bla bla bla..;-)

nee ieder zijn eigen smaak... maar als je het echt wilt weten moet je gewoon op alles rijden... ik heb de dragster zelf (nog) niet gereden..

M.
 
bla bla bla..;-)

nee ieder zijn eigen smaak... maar als je het echt wilt weten moet je gewoon op alles rijden... ik heb de dragster zelf (nog) niet gereden..

M.

Tuurlijk, heb je ook helemaal gelijk in: altijd zelf rijden, postte ook alleen maar MIJN ervaringen...
Ik vond de dragstar 650 een beetje vallen in de bocht en te "brommerig" aanvoelen
Heb toen ook nog gereden op de dragstar 1100: dat was echt toppie; vond het zelfs beter dan de ACE, maar ook buiten mijn toenmalige budget...

BTW al iemand proefgereden op de nieuwe Vulcan 2000?????
Dat lijkt mij echt een KICKASS machine :9~
 
Van een RF naar een chopper? :?
Heb ooit uit geldgebrek een goedkope chopper gekocht nadat mijn CBR600 gestolen was, heb er precies 200KM op gereden |( Is toch een heel andere tak van motorrijden. Bezint eer ge begint, uitvoerige proefrit maken!

begrijp me niet verkeerd, RF is fijne machine maar krijg toch last van die voorover gebogen positie (m'n linkerschouder is gebroken geweest...) en daarom wil ik lekker achterover hangen
 
Lache, dit lijkt bijna een standaard topic te worden op motor-forum :] Dit is al het zoveelste 'welke zou ik kopen topic'...

Ik zou gewoon op je eigen smaak, portemonee etc. afgaan. Gewoon rondkijken, en als je iets leuks ziet, even proefrijden.

Smaken verschillen tenslotte, anders zouden we allemaal op dezelfde motor rijden :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan