Chopper voor grove man

beste motor voor grove mannen

  • kawasaki vn 1500 na 2000

    Stemmen: 5 62,5%
  • Yamaha xvs 1300

    Stemmen: 1 12,5%
  • Suzuki intruder 1500 van eind 90er jaren

    Stemmen: 2 25,0%

  • Totaal aantal stemmers
    8

Tummers-Inc

Rookie
16 sep 2019
4
0
Waarde collega weggenieters.

Ik heb een groot dilemma waarbij ik jullie visie en inzicht zeer goed kan gebruiken

Sinds kort ben ik inkjet bezit van the golden ticket (rijbewijs) en mag ik eindelijk de grote boze mensen wereld in om motor te gaan rijden.

Alleen ben ik 1.90 lang en weeg ik nog. 140 kilo.

Mijn vraag is dan ook. Welke chopper past bij iemand van mijn postuur, zonder dat het uitziet als een clown op een driewieler.

Budget rond de 5 a 6 duizend. Zou genoeg moeten zijn voor een modelletje om het gevoel op te krijgen .

Hoor enorm graag van jullie.

Thnx
 
Ik vind 't altijd grappig als mensen van 1,90 zichzelf 'lang' noemen. :P
Je bent geen kleintje, da's waar...

Een VN800 paste prima met mijn 1,98. Als je een idee wilt krijgen hoe je eruit ziet op een bepaalde motor kun je eens kijken naar cycle-ergo.com.
Maar beter is gewoon iets uitzoeken, proefrijden en eventueel iemand vragen een foto van je te maken. :)
 
Brede vent op een smalle motor kan raar lijken natuurlijk. Ben er wel achter gekomen dat je gewoon veel moet zitten op motors en dat je lengte belangrijker is! En laat inderdaad fotos maken! Heb je toevallig al wat motors op het oog?
 
Brede vent op een smalle motor kan raar lijken natuurlijk. Ben er wel achter gekomen dat je gewoon veel moet zitten op motors en dat je lengte belangrijker is! En laat inderdaad fotos maken! Heb je toevallig al wat motors op het oog?
Jjij ruikt zeker zaken,? Want je hebt er zelf 1 te koop. _O-

Enne, ook welkom op M-F.
 
Te groot zijn en op een te kleine chopper rijden is idd een van de ergste dingen die je kan hebben (zowel om op te rijden, als om naar te kijken) ;) Vooral omdat choppers vaker lage stuurtjes hebben tegenwoordig, zit je als je óók forward controls hebt in een soort 'hoefijzer op de zijkant" houding als je lang bent. Dat oogt cool, maar zit na een uur voor geen meter meer en als je een kuiltje in de weg tegen komt, krijg je de klap extra op de onderrug.

Veel proefzitten en je niets laten aanpraten. Van een afstand naar jezelf kijken helpt in het beoordelen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zelf 1,93m, 105kg, en ik kan een triumph rocket aanraden (rij ik zelf mee)

Anders een Kawasaki VN1500 classic na 2001 (mijn vorige chopper), of een 1600/1900 Yamaha midnight star oid.

De kleintjes (800/1100 enz) zou ik niet doen, dan zit je echt als een aap op de motor.
Alles kan trouwens, maar vooral op lange ritten is dit onprettig.
 
yamaha-xvz-1300-royal-star-venture-1322837_9.jpg


https://www.motoroccasion.nl/motoren/yamaha-xvz-1300-royal-star-venture-m1322837.html
 
Ik ben aan het denken aan een vn 1600 na 2000. Of een xvs 1300 ofzo. Maar ik wil mijn tijd niet verbrassen als mensen nu al zeggen das zeker niets of dat is absoluut de moeite waard.... iedereen die gereageerd heeft alvast ontzettend bedankt.
 
Ik ben aan het denken aan een vn 1600 na 2000. Of een xvs 1300 ofzo. Maar ik wil mijn tijd niet verbrassen als mensen nu al zeggen das zeker niets of dat is absoluut de moeite waard.... iedereen die gereageerd heeft alvast ontzettend bedankt.
Als je gewoon lekker wilt rijden zijn dat allemaal goede keuzes. Die vn1500/1600/2000 of de xv blokken of intruders enzo zijn allemaal zeer solide blokken. Eigenlijk het enige wat echt uitmaakt is dat je er gewoon eens een keer op gaat zitten en wat rijden en dan gewoon degene kiest die je het mooist vind/ lekkerst zit.
 
Dat lijkt me sterk. Qua "choppers" is alles wel zo'n beetje gezegd denk ik. Als je ook andere opties open houdt, zijn er diverse toerbuffels te koop die wel zouden passen.
 
ik twijfel enorm naar wat ik aan moet schaffen. ze hebben allemaal hun voor en nadelen. Ik trek naar een intruder 1500 van eind 90er jaren. Vind het model erg mooi, zadelvorm iets minder. Maar deze vind ik qua zithoogte een beetje laag. Dus wordt erg wikken en wegen. Maar thnx voor de info
 
Welkom op het forum. Ben zelf gegaan voor de VS800 als mijn eerste motor. Er zaten al forward controls op. De motor bevalt mij nog steeds prima na 3000 km. ik ben zelf 1.82.

Mijn advies is ook om veel proef te zitten en waar mogelijk een proefrit. Kom je vanzelf je match tegen. 😁
 
Ik ben zelf 1,93m, 105kg, en ik kan een triumph rocket aanraden (rij ik zelf mee)

Anders een Kawasaki VN1500 classic na 2001 (mijn vorige chopper), of een 1600/1900 Yamaha midnight star oid.

De kleintjes (800/1100 enz) zou ik niet doen, dan zit je echt als een aap op de motor.
Alles kan trouwens, maar vooral op lange ritten is dit onprettig.
800 cc cruisers doen qua formaat nauwelijks onder voor grotere cruisers. Heb zelf jaren op een M800 Intruder gereden en ik zat daar (met ook 1.93m en 100+kg) met forward contols en dragbar nog comfortabeler op dan op de 1600cc Harley's Dyna en zelfs Softail die ik daarna heb aangeschaft.
Wel is het zo dat het kleine blokje wel snel gaat vervelen (moet relatief net te hard werken voor een relaxte cruiser).
 
Ook ik heb me best redelijk gevoeld op een VN800 (1.98 80 kg) breed stuur, floorboards helpen al heel aardig. Op mijn softail nu zit ik eigenlijk net zo krap.
VN1500, prima fiets, goed om op te zitten, ik was van plan dit jaar weer 1 terug te kopen, maar gezien de zeer beperkte onderdelen nog toch maar vanaf gezien
 
En je kan natuurlijk altijd iets( laten) doen aan je zithouding. Als je denkt dat je te groot bent voor een bepaald model kan je ook eens kijken naar de wielbasis. De ene motor is de andere niet. Ken diverse Wildstar bezitters die overgestapt zijn naar een Harley Davidson(ONBEGRIJPELIJK), maar die kwamen er achter dat die korter zijn, ook de duo zat veel korter op de rijder.
DL6F0C5mGjBRdAU1Z1wFJMjsnq_MHxeTo6W3-kzndMsYtcDdu9GZRWTFIsZQfOunCKrvg99_UWVv7VyuVDAWgoW4dwotPwH7p2evx42FqOxyEUW1G9vjS9AOTPzWVKNPTB5QxAk-sEGGBpAyirs_vD5Okq3qlwk4yKXrKZecGt8Z_HdF0oZ1YddAlLso8NqChovt3UEYaDQqueI57DRENa42wCaK0Bq-tCHIiWQ4t9WNbzAA4KZ-vbrBBuD9bGp09-JXWCcjWdR9vSMB6R1FYUdaiYMJ7oTh8cteM8alMd39lIcfYqLbEg-RspyEhlH9hJxYwcWMQx9-OI3Ss2esVf8Bnbe4r009i4ELOFu6vvm1BBq68kcqJ_ZYOVnyGGAk_im1dgegfQflkP7W4Te9-IRMu3Mj7iaytMsIvPlU5-xsPkToVrWJHrQa6tCJbQkyIAH2sr3Jt2AR2kZY-QZ8pVHb0lNzj0ScEA_3FzBG2VS0XqACGe_xzE-wiUlvDzzfTvp8nDYlBlMMA9jvPfqBU5umTO9pVyV1uiiWxc9kYn14fSWFe-BDMGatWvmf0do5Xdxdr_LAGwYi_DGjmeCwH2w0b3GmWMSem8dnFnm8bujPA0hhh8QsXuqUkuPHPySVZAEZiqipgVBn_zWfvzl7bJmTDA-2_ORS_vmVkWhFt2Y3N5db2bzfisg=w1475-h895-no

Ik weet zeker dat dit model zou "passen". Voor mijn zit en lengte floorboards verplaatst. zit nu als gegoten, 1600 cc doet de rest.
En hij ios te huur, zoals vele andere modellen via Motoshare. Daar zou je ook je licht eens kunnen opsteken en een paar verschillende modellen een weekend huren en rijden, kan je familie ook een kijken hoe het "er uit ziet". En ze zijn nog eens erg betrouwbaar ook.
 
Mwoah... Heb meerdere Harley eigenaren zien kwijlen bij mijn Vmax.

Ik vind sommige HD's écht super mooi, maar kan ze niet betalen. Als ik ze wel kon betalen zou ik me toch nog goed achter de oren krabben voordat ik tot aanschaf zou over gaan. Er wordt nogal eens beweerd dat de kwaliteit van de motoren minder is en de reparaties erg duur zijn. De Jappen hebben een betere reputatie.

Maar goed, heb dus geen hekel aan HD.
 
Als je 140 kg weegt en op een lichte motor rijdt is het totaalgewicht weer normaal.
 
Dat komt omdat je als bezitter van een jappencruiser/-chopper toch altijd blijft hunkeren naar ''the real thing''. 8-)
Hahaha`` inderdaad.. Heb een VMax , zx10 en een HD FLT/H , de enige die ik gebruik komt uit Amerika .. de rest staat al 2 jaar geschorst _O-.
 
... VMax ... al 2 jaar geschorst _O-.
Ben net bij 2 "Bikertreffen" geweest in Duitsland. Voor elk wat wils, 100/200 motoren.

Van de choppers/cruisers waren er best veel Harley's. Zo'n 70% van de rijders met bijbehorende pothelmpjes, baarden, zonnenbrillen en houthakkershirts. Ik zou zweren dat sommigen zelfs ook nog een manicure hadden gedaan en net bij de kapper vandaan kwamen.

Oh ja.. Ik was de enige met een Vmax... Op beide locaties. 🤪






(En mocht je je het afvragen: Ja, ik verdien een sticker... :+ )
 
Terug
Bovenaan Onderaan