Chopper voor grove man

beste motor voor grove mannen

  • kawasaki vn 1500 na 2000

    Stemmen: 5 62,5%
  • Yamaha xvs 1300

    Stemmen: 1 12,5%
  • Suzuki intruder 1500 van eind 90er jaren

    Stemmen: 2 25,0%

  • Totaal aantal stemmers
    8
Ben net bij 2 "Bikertreffen" geweest in Duitsland. Voor elk wat wils, 100/200 motoren.

Van de choppers/cruisers waren er best veel Harley's. Zo'n 70% van de rijders met bijbehorende pothelmpjes, baarden, zonnenbrillen en houthakkershirts. Ik zou zweren dat sommigen zelfs ook nog een manicure hadden gedaan en net bij de kapper vandaan kwamen.

Oh ja.. Ik was de enige met een Vmax... Op beide locaties. 🤪






(En mocht je je het afvragen: Ja, ik verdien een sticker... :+ )

En misschien ook even langs de manicure geweest voor de tijd ? …. O-)
 
V-Max is hier geen onbekende.
h2D7wLJyPzj5C-5Hrvf1dJL2nmwGVOAorf3LBgEX-wSfr7bqtDunqRksCRKYRkpkUOwMRvza3FUIBj7daNqorpAHj--sqd5QDh4fqynpTJmkoEcKSbwRhCjJVNTfUluJUaLhe4Pt1F3WSzHER1CFGzu1XHFeLfcaItLGHu6xlIX24Hy76KOIHkgTtnjm-bMwXgdr-eLm1tWdjUFFoxOCTlwT-hjsXpeY5-X15T92uPEUFlKR3CGusQfhVukpJYSFAWMmg6HbwU_2m24vJBBGHznn2d9nmVdlGIK2wLR3RjbUp6YUsK8L_3nyc16zGfjAlwt0FmduQ2dLNEDA-D7IGO_L_pd1a7BOHI2wfYfduQ5OdhxCGeWChsJ0gHEvoMfTZtSbnWZEft09EN4iJ0OM-OM5-1p-AQUk1cxE_5zSHt_pQ6T6FPtjDG2PTLkEMnIiLzPY_ufSjtLIajlj3kiFwgcmpEaiPpIuJD9JJIfMiyjPupIKCJCYlaeAMwmiMSfHJr2neSXMq2Z3Wx-kXIFocRzU_2rRFIDS2_IpPz9la1zkIUlCe484neDAruuX8dxH_LLcUn62dlc8oB3KbAKNb1QsQQ_aS1UKHlKbL1QboewVRMY_mo3_C1_9eu9fVrNKwunAW-RmTVK-gHNhy8oQSYwI7qmbSzzrDGsU6cC6SscTH10gOtA7NapmXSF7wkWk6aspKtm1s_nfICLkIq0wcuONuGDq11jf1UxvdbDO-UdxtknS=w1193-h895-no

Model uit '89. De cover van de radiateur en de inlays van de "luchthappers vervangen door gepolijst RVS en Supertraps er onder gehangen. Maar ik denk niet dat dat het model is waarnaar gezocht wordt. Maar ook mooi!!
En nee, als jappenbezitter "hunker"ik nooit naar een HD, dat is principieel ingebakken in mijn karakter. Ik heb een hoop aanmerkingen op de modellen die mij niet aanstaan. En dan heb ik het niet over de motorblokken, maar de styling en de lijnen. Ik vind bijvoorbeeld die rechte panlat op de ronde spatborden oerlelijk. En dat is maar 1 van de vele dingen die mij storen .
M<aar het zijn wel motoren en motorrijders, dus wel 1 familie. maar mij zal je nooit op een Harley zien rijden. Maar dat is allemaal heel persoonlijk.
 
Laatst bewerkt:
Voor de duidelijkheid.
19-softail-deluxe-hdi-hero.jpg

Dan bedoel ik die rechte fendersteun op een rond spatbord. Ik vind dat spuuglelijk, net zoals dat recht afgeslepen voorspatbord. Dat stoort mij en dat hebben ze bijna allemaal, herkenningspunt van de HD. Hebben ze vast goed over nagedacht, maar geef mijn portie maar aan Fikkie.
 
Voor de duidelijkheid.
19-softail-deluxe-hdi-hero.jpg

Dan bedoel ik die rechte fendersteun op een rond spatbord. Ik vind dat spuuglelijk, net zoals dat recht afgeslepen voorspatbord. Dat stoort mij en dat hebben ze bijna allemaal, herkenningspunt van de HD. Hebben ze vast goed over nagedacht, maar geef mijn portie maar aan Fikkie.
Nou leuk. Da's bijna exact de mijne.
Heb ook een Softail deluxe. (En een Dyna Fat Bob)
Maar goed, over smaak valt....enz
O-)
 
Te groot zijn en op een te kleine chopper rijden is idd een van de ergste dingen die je kan hebben (zowel om op te rijden, als om naar te kijken) ;) Vooral omdat choppers vaker lage stuurtjes hebben tegenwoordig, zit je als je óók forward controls hebt in een soort 'hoefijzer op de zijkant" houding als je lang bent. Dat oogt cool, maar zit na een uur voor geen meter meer en als je een kuiltje in de weg tegen komt, krijg je de klap extra op de onderrug.

Veel proefzitten en je niets laten aanpraten. Van een afstand naar jezelf kijken helpt in het beoordelen.

Daar heb je een goed punt. Ik rijd met een Honda Supermagna, ben 1.74 en weeg 71 kg en geen rugprobleem. Maar ik reed vanmiddag over de dijk in de buurt van Hoorn in de richting van Volendam en daar hebben ze om de paar honderd meter een drempel, kennelijk om de snelheid te remmen, maar tussen die drempels haal een beetje motor als het moet ver boven de 100 km/u, dus zinloos geneuzel.

Enniehoe, je mag daar 60 km/u en als je met die snelheid zo'n drempel neemt krijg je een harde klap tegen het deel waarmee je normaal op de plee zit en ik ben blij dat ik de standaard voetsteunen heb, want dan kun je even daar op gaan staan en vangen je knieën die klap op en heeft je rug niets te lijden.

Die forward controls lijken leuk, maar als je de originele steunen niet meer hebt krijgt je rug van elke drempel zware klappen, of je moet voor elke drempel naar bijna voetstaps gaan.

Dus een Harley is niks voor mij.
 
En, Tummers, wordt je er al iets wijzer van?? Ik zeg gewoon gaan "passen" bij een motorzaak, liefst voor een spiegelwand of etalageruit. De verkoper zegt vaak dat het wel past, maar jij moet er wel van overtuigd zijn. En ik denk dat je toch minimaal voor 1000 CC of meer moet gaan.
 
...Die forward controls lijken leuk, maar als je de originele steunen niet meer hebt krijgt je rug van elke drempel zware klappen, of je moet voor elke drempel naar bijna voetstaps gaan....
Mijns inziens ligt dan meer aan hoe stug de vering is dan aan forward controls. Ik heb nog nergeen last van iig.😎
IMG-20190711-WA0003.jpg
 
Wat oudere motoren hebben inderdaad vaak nog steeds de originele spiraalveren in de voorvork, vaak ook nog de originele olie. Heb dit seizoen al van vele motoren de veren vervangen met opmerkelijke positieve resultaten. Dus daar is ook nog wel wat winst te behalen.
 
Ja, maar de klappen op je rug worden toch echt door de achterschokbreker(s) opgevangen. En die worden al helemaal bijna niet onderhouden...
 
Je moet al heel soepele vering hebben met een grote veerweg, wil je sommige drempels zonder klappen kunnen nemen. De ontwerper van drempels hebben nog nooit op een motor gereden en ik ken drempels in de buurt waar je ongeveer wordt gelanceerd als je er met meer dan 30 km/u overheen gaat.

De gebroken veren bij de blikken voortuigen zijn enorm toegenomen in het drempeltijdperk.

Ik heb twee Supermagna's en die hebben vrij soepele voorvering met een lange veerweg en de achterveren heb ik op de stand maximaal soepel staan. Maar met de meeste drempels ga ik toch liever even op de voetsteunen staan, want je krijgt harde klappen als je dat niet doet.

Voor degenen die bij me in de buurt wonen: de drempel bij zwembad 'De Kloet' in Grootebroek is een beroemde en als je daar langs komt, kijk eens naar het wegdek voor en na de drempel.
 
Je moet al heel soepele vering hebben met een grote veerweg, wil je sommige drempels zonder klappen kunnen nemen. De ontwerper van drempels hebben nog nooit op een motor gereden en ik ken drempels in de buurt waar je ongeveer wordt gelanceerd als je er met meer dan 30 km/u overheen gaat.

De gebroken veren bij de blikken voortuigen zijn enorm toegenomen in het drempeltijdperk.

Ik heb twee Supermagna's en die hebben vrij soepele voorvering met een lange veerweg en de achterveren heb ik op de stand maximaal soepel staan. Maar met de meeste drempels ga ik toch liever even op de voetsteunen staan, want je krijgt harde klappen als je dat niet doet.

Voor degenen die bij me in de buurt wonen: de drempel bij zwembad 'De Kloet' in Grootebroek is een beroemde en als je daar langs komt, kijk eens naar het wegdek voor en na de drempel.
Dat zijn verkeersdrempels Han.
Schijnt daarvan juist de bedoeling te zijn dat je daar niet overheen sjeest en crosst . :N
:z
 
Voor degenen die bij me in de buurt wonen: de drempel bij zwembad 'De Kloet' in Grootebroek is een beroemde en als je daar langs komt, kijk eens naar het wegdek voor en na de drempel.
Ben dinsdag weer in de buurt. Zal er eens overheen rollen voor de grap. *D
Met m'n vorig jaar gereviseerde achterschokbrekers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan