Chopper voor grove man

beste motor voor grove mannen

  • kawasaki vn 1500 na 2000

    Stemmen: 5 62,5%
  • Yamaha xvs 1300

    Stemmen: 1 12,5%
  • Suzuki intruder 1500 van eind 90er jaren

    Stemmen: 2 25,0%

  • Totaal aantal stemmers
    8
Dat zijn verkeersdrempels Han.
Schijnt daarvan juist de bedoeling te zijn dat je daar niet overheen sjeest en crosst . :N
:z

Kom maar eens langs met je Harley, gaan we hem samen doen met 50 km/u. Je hebt de volgende twee weken pijn aan den plassert.
 
Kom maar eens langs met je Harley, gaan we hem samen doen met 50 km/u. Je hebt de volgende twee weken pijn aan den plassert.
De truc is om ze scherp diagonaal te nemen en dan ook nog eens onder een hellingshoek van 45 graden. Zo vlak je de helling grotendeels af. Het vergt wel enige behendigheid dus ik weet niet of dat op jouw leeftijd nog wel haalbaar is...
 
Ja, maar de klappen op je rug worden toch echt door de achterschokbreker(s) opgevangen. En die worden al helemaal bijna niet onderhouden...

Ook daar zet je dan een progressieve veer op. Dan kom je in ieder geval niet je aanslag tegen. Wel als je er met een duo met een te hoge snelheid overheen sjeest. Vooral net doen of ze er niet liggen. Ook een beetje met je hersens rijden. ( als je die hebt, althans).
 
De truc is om ze scherp diagonaal te nemen en dan ook nog eens onder een hellingshoek van 45 graden. Zo vlak je de helling grotendeels af. Het vergt wel enige behendigheid dus ik weet niet of dat op jouw leeftijd nog wel haalbaar is...
Haha, dat zal je meevallen. Kun jij gehurkt, met je voeten plat op de vloer, met de ellebogen tussen je benen door de vloer raken?
Ja, ik kan dat nog wel.😀
 
Ook daar zet je dan een progressieve veer op. Dan kom je in ieder geval niet je aanslag tegen. Wel als je er met een duo met een te hoge snelheid overheen sjeest. Vooral net doen of ze er niet liggen. Ook een beetje met je hersens rijden. ( als je die hebt, althans).
Ik ga er maar een beetje vanuit dat die laatste zin niet voor mij bedoeld was...

Progressief is fijn inderdaad, maar ook de standaard veer kan het prima doen als de schokbreker onderhouden is. Mijn ZRX (geen cruiser, wel dubbele shocks achter) bezorgde mij toen ik hem net had al vrij snel rugklachten. Bij HK suspension in Tiel hebben ze de schokbrekers gereviseerd. Daarna opeens veel zachter en strakker op de weg.

Ik ben dus wel benieuwd of de achterveren van Han zijn brommer aandacht hebben gehad de afgelopen 30 jaar. ;)
 
Ik ga er maar een beetje vanuit dat die laatste zin niet voor mij bedoeld was...

Progressief is fijn inderdaad, maar ook de standaard veer kan het prima doen als de schokbreker onderhouden is. Mijn ZRX (geen cruiser, wel dubbele shocks achter) bezorgde mij toen ik hem net had al vrij snel rugklachten. Bij HK suspension in Tiel hebben ze de schokbrekers gereviseerd. Daarna opeens veel zachter en strakker op de weg.

Ik ben dus wel benieuwd of de achterveren van Han zijn brommer aandacht hebben gehad de afgelopen 30 jaar. ;)
Die achterschokbrekers van shadows en magna`s toen waren nieuw al kutttttt …(zullen echter met zo`n muis als Han er op nog wel functioneren .;)
 
Laatst bewerkt:
Is idd echt slappe hap die Japanse veren.
Toen ik in de tijd dat ik nog jappen reed met m'n 80 kilo op de fiets ging zitten was ik meteen al zo'n 50% van de veerweg kwijt.
Bij m'n Harleys's nu met nu 100+kg zakt ie nog geen mm in door enkel m'n gewicht.

(terwijl ie rijdend de onevenheden in het wegdek wel afdoende absorbeert)
 
De achterschokker van m'n VN800 was ook niet al te best. In m'n eentje was met de veervoorspanning ongeveer halverwege goed te doen. Met duo moest 'ie op z'n hardst om niet door te slaan maar dan als ik dan solo reed dan werden m'n organen opnieuw gerangschikt.

Mooie Hagon shock eronder. Wereld van verschil! Zachter veren en beter sturen.
Moraal van dit verhaal: maakt niet uit wat voor fiets je koopt, altijd ff de vering nalopen en/of (laten) reviseren/vervangen. Ga er maar gerust vanuit dat een achterschokbreker nog nooit onderhoud heeft gehad.
 
# High King, nee. dat was een algemene opmerking, niet persoonlijk.

Wat ik zelf wel doe als ik niet goed kan zien hoe scherp de drempel is, is voor de drempel even de voorrem iets gebruiken, zodat de voorzijde omhoog komt bij het loslaten van de rem op het moment van de drempel oprijden. Doe dat met de auto ook, geleerd van een buschauffeur. Ook zulke fans van al die drempels. Scheelt aanzienlijk. Maar ik heb inmiddels tijd zat, dus ook bij drempels niet de neiging om deze met een (te) hoge snelheid te nemen.
En met deze balhoofd hoek zijn drempels een veel kleinere hindernis.
Nnj6hGb6fsTo_OPMdLWe_aWplKu6TCSg3vE93gJI_laDNyDTx9YT1oKHe-0JL-NNJz5HZpfo-0eBupDz5KtzFuw8WmPifcww8cYFqVzJhB9W_rjRAMaPaqF9kTDelDUNYG4eSA9kvR14vN1DCCadplx0gCmRd9jzSxhVuxZH8DSp_WqhrsjEUuVI2OGOMANjDvH8n_TAozeyUOYlegsA-RpRgq2-pkb3Y5ZdZ4zf1iiRUigyDSbgYK_gQAhyFKzVh3I5wXC-M_S1LYAv6GYpsqo04g8cPFtMrVScS8c37_pGhw9vXSKzYTVGQiH4oOn0xvzL4LVJ-YtQLER7Lanqmjj3ugFV9iX4uw-_WILFnL5XmB_nduW9cQ8qrpNvIoyAMzk6elOkbg7FMDyErRMPpE6LpiOrDxjFrWNhdjVABy9mtrw4JC15WeAAKY2WBu90_z5WMvtxl13J8aMzVMUzG79gw48OhQPdi1nroSAjGS4HwrV_sZSlOjMT6r_M8qbMkuA0sLo6xk7rQlni_DoKVn1co_fs9NXKPCHRi9MHf0TTvVy9fqhK1RTzju8LMSPw-x3ZbVL5FTs807dsFMh4NGT2rU3XkSOI_f8uPGvSahuo_x6GjGKfme757jybgdwYS0u71We3YC3zQPMnKnn-s4Vp7qf1_WDe3F72wPKTZ0D1pjsA5Wulu3B-RgazJHYSYsEEudjOg06whl5zYs270WZEH1qt1KJwUcmrNKMPXmNCUu9Q=w1341-h895-no

Veert mooi in, in plaats van omhoog te klappen. Niet gepland, maar wel mooi meegenomen in dit land met heel veel drempels. En die liggen vaak ook nog op de mooiste weggetjes, waar wij als motorrijder het meest van kunnen genieten.
 
# High King, nee. dat was een algemene opmerking, niet persoonlijk.

Wat ik zelf wel doe als ik niet goed kan zien hoe scherp de drempel is, is voor de drempel even de voorrem iets gebruiken, zodat de voorzijde omhoog komt bij het loslaten van de rem op het moment van de drempel oprijden. Doe dat met de auto ook, geleerd van een buschauffeur. Ook zulke fans van al die drempels. Scheelt aanzienlijk. Maar ik heb inmiddels tijd zat, dus ook bij drempels niet de neiging om deze met een (te) hoge snelheid te nemen.
En met deze balhoofd hoek zijn drempels een veel kleinere hindernis.
Nnj6hGb6fsTo_OPMdLWe_aWplKu6TCSg3vE93gJI_laDNyDTx9YT1oKHe-0JL-NNJz5HZpfo-0eBupDz5KtzFuw8WmPifcww8cYFqVzJhB9W_rjRAMaPaqF9kTDelDUNYG4eSA9kvR14vN1DCCadplx0gCmRd9jzSxhVuxZH8DSp_WqhrsjEUuVI2OGOMANjDvH8n_TAozeyUOYlegsA-RpRgq2-pkb3Y5ZdZ4zf1iiRUigyDSbgYK_gQAhyFKzVh3I5wXC-M_S1LYAv6GYpsqo04g8cPFtMrVScS8c37_pGhw9vXSKzYTVGQiH4oOn0xvzL4LVJ-YtQLER7Lanqmjj3ugFV9iX4uw-_WILFnL5XmB_nduW9cQ8qrpNvIoyAMzk6elOkbg7FMDyErRMPpE6LpiOrDxjFrWNhdjVABy9mtrw4JC15WeAAKY2WBu90_z5WMvtxl13J8aMzVMUzG79gw48OhQPdi1nroSAjGS4HwrV_sZSlOjMT6r_M8qbMkuA0sLo6xk7rQlni_DoKVn1co_fs9NXKPCHRi9MHf0TTvVy9fqhK1RTzju8LMSPw-x3ZbVL5FTs807dsFMh4NGT2rU3XkSOI_f8uPGvSahuo_x6GjGKfme757jybgdwYS0u71We3YC3zQPMnKnn-s4Vp7qf1_WDe3F72wPKTZ0D1pjsA5Wulu3B-RgazJHYSYsEEudjOg06whl5zYs270WZEH1qt1KJwUcmrNKMPXmNCUu9Q=w1341-h895-no

Veert mooi in, in plaats van omhoog te klappen. Niet gepland, maar wel mooi meegenomen in dit land met heel veel drempels. En die liggen vaak ook nog op de mooiste weggetjes, waar wij als motorrijder het meest van kunnen genieten.
En dan lig je geregeld in een keer helemaal klem op de drempel ? ;)
 
Ik vond 't al lang duren voordat die foto weer op zou duiken. _O-
Mooi ding hoor, mag je gerust trots op zijn. ;)
 
Welkom op het forum. Ben zelf gegaan voor de VS800 als mijn eerste motor. Er zaten al forward controls op. De motor bevalt mij nog steeds prima na 3000 km. ik ben zelf 1.82.

Mijn advies is ook om veel proef te zitten en waar mogelijk een proefrit. Kom je vanzelf je match tegen. 😁
Met 1.82 mag je niet meepraten met de grote jongens :+
 
Nee hoor, nog nooit een drempel geraakt met de onderzijde frame. Bodemvrijheid is 1 cm lager als de originele 1600. Dus dat valt allemaal reuze mee. Daar kun je rekening mee houden als je zelf gaat bouwen. Dan "past" de motor altijd. heb zelfs de hellingshoek van de motor in de bochten gebruikt om de plaats en hoogte van de forward controls te bepalen. Ook die zijn van eigen hand, maar zijn niet opklapbaar. Dus die wil je niet aan de grond hebben.
 
Vergeet die bromfietsjes en koop een echte motor voor grote mannen,de Honda F6C,
MF6C_19973RA-01.jpg
 
Haha, dat zal je meevallen. Kun jij gehurkt, met je voeten plat op de vloer, met de ellebogen tussen je benen door de vloer raken?
Ja, ik kan dat nog wel.😀
OMG! Hoe krijg ik dit zo snel mogelijk weer van m'n netvlies? :X
Uhm, ik wil denk ik niet nog meer over je uitzonderlijke, lenige , zelfredzame ;), talenten weten O-)
 
#High King, ik probeer het te minimaliseren, maar kan het soms niet laten. Ik geniet daar zowat elke dag van, dus...
En ja, de Honda F6c, zal best een hele prettige motor zijn met genoeg vermogen, maar ik ben een echte V-Twin man en dan vind ik de looks niet overtuigend genoeg om er een aan te schaffen.
 
#High King, ik probeer het te minimaliseren, maar kan het soms niet laten. Ik geniet daar zowat elke dag van, dus...
En ja, de Honda F6c, zal best een hele prettige motor zijn met genoeg vermogen, maar ik ben een echte V-Twin man en dan vind ik de looks niet overtuigend genoeg om er een aan te schaffen.
Afgezien van die mooie rechte panlat bij die Honda F6 , die kan je vast wel overhalen toch ?:X
 
Is idd echt slappe hap die Japanse veren.
Toen ik in de tijd dat ik nog jappen reed met m'n 80 kilo op de fiets ging zitten was ik meteen al zo'n 50% van de veerweg kwijt.
Bij m'n Harleys's nu met nu 100+kg zakt ie nog geen mm in door enkel m'n gewicht.

(terwijl ie rijdend de onevenheden in het wegdek wel afdoende absorbeert)
Je hebt een hardtail.
 
OMG! Hoe krijg ik dit zo snel mogelijk weer van m'n netvlies? :X
Uhm, ik wil denk ik niet nog meer over je uitzonderlijke, lenige , zelfredzame ;), talenten weten O-)
Je bent stiekum een beetje jaloers hé? Op mijn leeftijd (als je het haalt) loop jij waarschijnlijk achter een rollator en ik spring nog bijna dagelijks vrolijk op een motor en ik bedoel een motor, geen veredeld brommertje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan