Chopper voor lange man :)

RobDeMan

MF'er
24 mei 2011
52
0
Den Haag
Hallo allemaal,

Ben hier voor het eerst op het forum. Ik ben momenteel bezig met mijn motorrijlessen en hoop deze binnenkort af te ronden (AVB gaat al heel goed). M'n leeftijd is 33 jaar en ben al in bezit van autorijbewijs dus mag gelijk zwaar rijden.

Ondertussen heb ik het motor'virus' aardig te pakken....normaal was ik wel van de auto's enz. (oude Kevertjes). Nu dus meer en meer aan het kijken naar de motoren.

Ik zou graag een Chopper willen rijden. In het begin eentje die niet te duur is (zo rond de €1500).
Mijn uitdaging is alleen dat ik vrij lang ben (1.96 m) en dan zoek je toch een wat grotere motor. Mijn schoonvader heeft een Harley Sportster...maar die is best klein voor mij.

Hebben jullie misschien goede tips voor wat voor motor ik het beste kan kijken? Het liefst waar ook m'n kids achterop kunnen. Maar wil nog wel die mooie chopper look haha.

Je hoort het al....veel eisen....eerst maar even rijbewijs halen..maar mochten jullie leuke tips/modellen weten post ze dan maar.

Hartelijk dank!
 
sowieso een Forward control, en voor 1500 euro kan je best veel japanse motoren uitkiezen.

denk het beste is dat je naar een grotere motorzaak gaat en proefzitten, kijk bij welke je het beste erbij zit.
 
Hartelijk dank allemaal voor de suggesties. Ik ga eens rustig rondsnuffelen op marktplaats ;)

@Bitchin heb jij foto's van je motor op dit forum staan?
 
Rob
Dit is mijn motor, alleen even de tassen er af
motorpaint.jpg


en dit is met mij er op
5700555752_25da765fdb_o.jpg
 
Clip-Ons erop ... en 't is een SS voor je :o

Maar even serieus: Als jij met die fiets in die houding een tank leeg rijdt (200 á 250 Km's aan één stuk), hoe stap je dan af? (Zeker gezien het feit dat je met je rug redelijk in een relaxte/onderuitgezakte houding zit én je knieën een "meer dan 90° hoek" maken op die foto.)

Ik rijd met m'n 1,87 mtr. op een huidig model Yamaha YZF R6 en zit bijlange na niet zo opgevouwen als jij op die foto en vanwege de actieve houding die een SS afdwingt heb ik geen last van m'n rug/knieën.

[edit]En dit is géén vraag om te "trollen" maar gewoon serieus bedoeld. TS wil schijnbaar graag met een "chopper/cruiser" gaan rijden dus lijkt 't me een valide vraag.[/edit]
 
Laatst bewerkt:
1.96, en ik heb op gereden op de Magna 700, de Magna 750, de Virago 920, de Virago 1000 en de Virago 1100. Zoals de heren al zeiden, met forward controls kom je een heel eind. Daarnaast is met stuur en zadel nog heel wat te doen om je lekkerder te laten zitten.

Maak je niet al te druk over de looks, het gaat in eerste instantie om relaxt en lekker rijden.
 
NU ik wat wakkerder ben en het berichtje van Wimmelt nog eens lees, wil ik best serieus antwoord geven

Ik stap van elke motor beroerd af, na 250 km, en dat heeft niets te maken met type motor, ik heb na het rijden op een 1500 classic 2 jaar een ZZR1100 gereden (1 van de weinige sportfietsen waarbij ik mijn knie wel binnen de kuiprand kreeg en niet bij de meeste met mijn knie tegen de kuiprand) daarna een half jaar een 1400 GTR, leuke fiets, maar met een achterlijke turbulentie rond mijn helm en nu dus een 800 vulcan.dit vanwege een lichamelijk probleem kan ik zwaardere meer ridjen vanwege het gewicht

Maar geloof me, ook op dit soort motoren kan je prima lange stukken rijden, ik heb floorboards dus kan ik mijn voeten nog eens verzetten, bij de ZZr1100 had ik regelmatig ruzie met schakelen in combinatie met mt 48 legerkist en steeds enorm zere polsen van het hangen.

Het is een vooroordeel van de ss rijders (beetje vervelende afkorting) dat een model zoasl ik heb, zonder allerlei windvangers dus niet comfortabel is, ok, zonder scherm en met een stuur van 1 meter is het wel eens flink windvangen, maar goed dat is mijn eigen keuze. maar een ieder moet rijden wat men zelf wil, ja toch
 
Ik ben 193cm en rij nu op een Kawa EN500 B, zonder forward controls en andere aanpassingen.
Moet zeggen dat het gewoon goed gaat hoor. De looks interesseren me niet, het rijdt gewoon goed (ja ook op de lange stukken). Zelfs met mijn vrouwtje achterop heb ik geen klagen!
 
Hallo allemaal,

Ben hier voor het eerst op het forum. Ik ben momenteel bezig met mijn motorrijlessen en hoop deze binnenkort af te ronden (AVB gaat al heel goed). M'n leeftijd is 33 jaar en ben al in bezit van autorijbewijs dus mag gelijk zwaar rijden.

Ondertussen heb ik het motor'virus' aardig te pakken....normaal was ik wel van de auto's enz. (oude Kevertjes). Nu dus meer en meer aan het kijken naar de motoren.

Ik zou graag een Chopper willen rijden. In het begin eentje die niet te duur is (zo rond de €1500).
Mijn uitdaging is alleen dat ik vrij lang ben (1.96 m) en dan zoek je toch een wat grotere motor. Mijn schoonvader heeft een Harley Sportster...maar die is best klein voor mij.

Hebben jullie misschien goede tips voor wat voor motor ik het beste kan kijken? Het liefst waar ook m'n kids achterop kunnen. Maar wil nog wel die mooie chopper look haha.

Je hoort het al....veel eisen....eerst maar even rijbewijs halen..maar mochten jullie leuke tips/modellen weten post ze dan maar.

Hartelijk dank!

Forward controls en ev highway steps, dan kun je op bijna alles riujden (behalve een XV535, ltd45X en rebel ed...)
 
Wimmel
Is die vraag voor mij bedoeld?

Yups, vraag was inderdaad aan jou gericht. Op die foto's die je post lijkt het of dat je ontzettend opgevouwen op je fiets zit, vandaar.

Nogmaals: M'n vraag is niet om te "trollen" maar gewoon serieus en uit interesse. Ik heb nog nooit lange afstanden gereden op een cruiser/chopper dus kan daar niet uit eigen ervaring over oordelen. Ik rijd zelf een "SS" en ook daarvan beweren mensen dat 't onmogelijk is lange afstanden te rijden terwijl dat (redelijkerwijs) goed te doen is.
 
ik heb ,denk ik, al een redelijk serieus antwoord gegeven op je vraag en "trollen" ach, ik heb dat al zo vaak meegemaakt vwb motoren, dat is niet boeiend meer.

Ik geef best toe dat zonder scherm, met een vlaag wind, je aardig moet werken, met name nekspieren, zeker als je niet meer zo vaak rijd als ik, maar ik ben er ook mee naar Spanje gereden in 2 dagen en dat zonder noemigswaardige problemen, okee, een houten kont krijgt iedereen na een 900 km rijden. Kruissnelheid ligt natuurlijk lager dan bij een "SS".

Ook geef ik toe dat het maar net net is met mijn lengte, maar als ik een HD had, was het ongeveer hetzelfde beeld. De hoek is ook een beetje verneukeratief waarin de foto is genomen. Maar ik weet dat je op een SS prima lange ritten kan rijden, zolang je het tempo er maar ophoudt, boven de 100 reed het prima voor mij, ook de GTR1400 reed prima op lange ritten, maar gevoelsmatig heb ik niet zoveel met dit soort modellen, ik kan er te weinig aan verbouwen en dat kan aan het type motor wat ik heb dus wel

Zo voldoende toelichting? Tis ook een beetje de scene, bij de ZZR club was het alleen een kwestie van hoe hard je reed en hoever de kneepads afgesleten waren en dat is nu net iets wat mij totaal niet boeit, ik rij rustig 90 op de snelweg bij wijze van spreken
 
Méér dan voldoende toegelicht zo. Rede van m'n vraag (waarop je nú dubbel geäntwoord hebt omdat ik je vorige post nog niet gelezen had voordat ik reageerde... Mea Culpa) is meer omdat ik m'n SS de deur niet wil wijzen terwijl ik het voor m'n rijbewijs beter wel kan doen.

Vorig jaar wéér even van het openbaar vervoer gebruik mogen maken dankzij m'n eigen acties op d'r .... Dus ik zit een beetje in dubio: SS voor circuit en een "tamme" fiets om lekker ontspannen mee te gaan rijden op de openbare weg..... óf 't risico blijven lopen dat ik m'n SS gebruik waarvoor ze bedoeld is en dus weer mag gaan treinen.
 
Laatst bewerkt:
Dat is een keuze die je zelf moet maken, er zijn ook tussenvormen als je niet direct op een custom oid wil gaan rijden
 
@Bitchin

Dank jullie voor de antwoorden. Mooie motor heb je trouwens! Ziet er echt gaaf uit!
Ik zal eens beetje googlen op forward control? Heb geen idee hoe dat eruit ziet...kan je dat zelf maken? (ben wel handig en vrienden van me knutselen veel met motoren :) Hebben jullie enkele foto's van forward controles?
 
Terug
Bovenaan Onderaan