Chopper zonder uitstekende bijrijder

Spelc

Rookie
4 aug 2020
3
0
Hallo allemaal,
Mijn vriend droomde al een tijd lang van een Chopper voor hij mij leerde kennen.
Nu heeft hij intussen zijn rijbewijs en al wat geoefend op een tourmotor die voor mij prettig zit.
Gisteren mochten we een proefritje maken op een Suzuki Intruder 800. Hij vond hem heerlijk rijden (geen druk op zijn polsen, fijne voetsteunen etc etc). Maar ik vond het vooral op de snelweg niet prettig omdat ik veel wind ving doordat ik boven hem uitstak (ik ben 1.70 en een ruime halve kop kleiner). Hij wil deze motor dus niet kopen.
Weten jullie misschien een model waar je als bijrijder niet boven de motorrijder uitsteekt?
Groet, Elsie
 
1596626135167.png


Koop dit voor je vriend
 
In de jaren '70 waren de buddyseats vlak. Daarna is er steeds meer welving in gekomen.
 
Je wilt echt wel iets boven de bestuurder uit kijken denk ik. Anders moet je steeds links of rechts eromheen kijken. Wat ik van andere achteropzitters heb gehoord zijn Vstroms, Burgmans, Pan European en Goldwings fijne motoren om achterop te zitten. Als bestuurder vind ik het wel fijner als de achteropper lichter is dan ik, of in elk geval niet zwaarder.
 
Mijn vr is 1.65 , en kijkt dus altijd over mijn schouder , werkelijk nog nooit gehoord dat ze daar last van had , waar ze geen last van had was wind ,ze zat lekker in de luwte :t
 
Hallo allemaal,
Mijn vriend droomde al een tijd lang van een Chopper voor hij mij leerde kennen.
Nu heeft hij intussen zijn rijbewijs en al wat geoefend op een tourmotor die voor mij prettig zit.
Gisteren mochten we een proefritje maken op een Suzuki Intruder 800. Hij vond hem heerlijk rijden (geen druk op zijn polsen, fijne voetsteunen etc etc). Maar ik vond het vooral op de snelweg niet prettig omdat ik veel wind ving doordat ik boven hem uitstak (ik ben 1.70 en een ruime halve kop kleiner). Hij wil deze motor dus niet kopen.
Weten jullie misschien een model waar je als bijrijder niet boven de motorrijder uitsteekt?
Groet, Elsie
Sorry, maar dat is een beetje inherent aan cruisers/choppers, dat de buddy hoger is als de bestuurder. Als je dat echt niet wilt en ook niet van "modernere / sportieve"modellen houdt, kijk dan eens naar modellen als de Triumph scrambler, kawasaki W650/800, yamaha scr950 en dergelijken
 
Hallo allemaal,
Mijn vriend droomde al een tijd lang van een Chopper voor hij mij leerde kennen.
Nu heeft hij intussen zijn rijbewijs en al wat geoefend op een tourmotor die voor mij prettig zit.
Gisteren mochten we een proefritje maken op een Suzuki Intruder 800. Hij vond hem heerlijk rijden (geen druk op zijn polsen, fijne voetsteunen etc etc). Maar ik vond het vooral op de snelweg niet prettig omdat ik veel wind ving doordat ik boven hem uitstak (ik ben 1.70 en een ruime halve kop kleiner). Hij wil deze motor dus niet kopen.
Weten jullie misschien een model waar je als bijrijder niet boven de motorrijder uitsteekt?
Groet, Elsie
Misschien anders een wat groter formaat vriend nemen?
 
Hallo allemaal,
Mijn vriend droomde al een tijd lang van een Chopper voor hij mij leerde kennen.
Nu heeft hij intussen zijn rijbewijs en al wat geoefend op een tourmotor die voor mij prettig zit.
Gisteren mochten we een proefritje maken op een Suzuki Intruder 800. Hij vond hem heerlijk rijden (geen druk op zijn polsen, fijne voetsteunen etc etc). Maar ik vond het vooral op de snelweg niet prettig omdat ik veel wind ving doordat ik boven hem uitstak (ik ben 1.70 en een ruime halve kop kleiner). Hij wil deze motor dus niet kopen.
Weten jullie misschien een model waar je als bijrijder niet boven de motorrijder uitsteekt?
Groet, Elsie
Om eerlijk te zijn hoort het wel bij motorrijden, rijwind.
En waarom zou je niet kijken naar een hogere ruit voor de motor die jullie graag willen?
 
Mijn vr is 1.65 , en kijkt dus altijd over mijn schouder , werkelijk nog nooit gehoord dat ze daar last van had , waar ze geen last van had was wind ,ze zat lekker in de luwte :t
Zelfs andersom is mogelijk, dat de rijder door de duo uit de wind wordt gehouden :)

Bij mijn toenmalige Pan European had ik solo een heel klein beetje last van wervelingen van het windscherm. Met mijn zoon achterop helemaal nergens last meer van. Dat is ook de enige keer dat ik meegemaakt heb dat zelfs snelweg comfortabel mogelijk was zonder oordoppen (en ik rij normaal altíjd met oordoppen).


On topic: misschien is een sissy bar wel fijn. Voor de rijwind maakt het geen verschil maar dan heb je misschien minder het gevoel "van de motor geblazen" te worden.
 
Misschien meer iets zoals deze,de Vulcan S,maar ja het getrapte zadel hoort nu eenmaal bij dit soort modellen,dan zou je meer naar de andere hier al genoemde modellen moeten kijken,zoals een V strom,die hebben een vlak zadel.
2020_VulcanS_SE_BK2_ACT1.jpg
 
Laatst bewerkt:
In de jaren '70 waren de buddyseats vlak. Daarna is er steeds meer welving in gekomen.
Slechte evolutie van de buddyseats.
Als je een keer achterop zit bij iemand die net zo lang is, zit je achterop k*t is mijn ervaring, oom zonder snelweg en zelfs op een K1600GT.
En met een goede 1.80m zit je niet snel bij iemand achterop die een kop langer is.
Iets wat toch al mijn voorkeur niet heeft, ik rijd liever zelf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan