Chopperrijders zwaaien niet

Is het overigens eens opgevallen dat een hoop motorrijders niet in de bochten een hand (durven) opsteken? Meestal naam ik een heel klein beetje gas terug, zodat ik even kan groeten (en daarna weer vrolijk het gas erop) :9 .
Aangezien we allebei in Utrecht wonen komen we elkaar vast wel een keer tegen. Die schuinhangende VMax ( jahaa, dat kan als je het frame en het rijwielgedeelte maar aanpakt ), met die linkerhand omhoog door de bocht ben ik *D ! Nix gas eraf, doorbleren!
 
Ik neem ook alleen gas terug, zodat de motor iets recht komt, anders schuurt mijn hand over het asfalt bij het groeten (en de tegenligger ziet hem ook niet) ;) .

Nee just kiddin\'. Dat gas terugnemen gebeurt eigenlijk alleen bij smalle dijkweggetjes (kom je ook de meeste motoren tegen). Door gas terugnemen (ietsje) neem je de bocht wat minder scherp, zodat de tegenligger wat ruimte heeft, anders komt de groet misschien ietwat bedreigend over.

En zelf vind ik het ook wat minder eng om niet op de limiet te rijden met een tegenligger in de buurt. Je weet toch niet 100% zeker wat hij gaat doen (controle verliezen bij het handopsteken?).
 
Ik denk, laat ik het goeie voorbeeld geven en ik zwaai zonet naar een chopperrijder.
Maar die zwaaide dus NIET terug. |(

Ik doe het nu dus ECHT NIET MEER! :(
 
Dat chopperrijders zich te mooi vinden om naar anderen te zwaaien is onzin.Heel leuk is de reactie dat ze anders stuurloos worden als ze niet
2 handen aan het stuur houden.Het is mij als chopperrijder zelf al vaak overkomen dat de race-
motoren als ze in groepjes van 2 a 3 rijden de handen graag aan het stuur houden.Niet iedereen
groet elkaar kennelijk.Toch is het altijd wel leuk,geeft een gevoel van saamhorigheid.
 
Dat chopperrijders zich te mooi vinden om naar anderen te zwaaien is onzin.Heel leuk is de reactie dat ze anders stuurloos worden als ze niet
2 handen aan het stuur houden.Het is mij als chopperrijder zelf al vaak overkomen dat de race-
motoren als ze in groepjes van 2 a 3 rijden de handen graag aan het stuur houden.Niet iedereen
groet elkaar kennelijk.Toch is het altijd wel leuk,geeft een gevoel van saamhorigheid.
Gelukkig zijn er ook rijders als jij die het wel in ere willen houden. :)
 
vanaf vandaag ben ik een weekje chopper-rijder (testmotor voor motormaniacs) maar ik groet gewoon heur.. :]
 
Gister een scooter-rijder de dag van z\'n leven gegeven.... Stak effe handje op bij een majesty 250 en gast viel bijna van z\'n scooter in enthousiasme terug te zwaaien.... *D
Ook scooterrijders zijn (een soort van) motorrijders, toch?

Chopperrijders: ongeveer de helft die ik tot nu toe tegen ben gekomen groeten wel gewoon, maar niet als eerste.... Kijken een beetje de kat uit de boom... Zelfs teruggegroet door Harley-mannetjes (die toch berucht zijn qua groeten, als ik dat hier zo lees...)


Supersports groeten mij vrijwel allemaal, maar maat met choppertje werd gister wel regelmatig genegeerd... Hij groet wel (vrijwel) altijd... Daar staat tegenover dat bijna alle choppers hem groetten en bij mij weer niet... Blijkbaar is er toch een klasseverschil in groeten.... |(

... En ja, ik ben diegene op die supersport die soms liever het stuur vasthoudt... Maar dan gaan vaak dan toch effe een paar vingertjes omhoog...
 
Tjee, wat een drukte met op een ander letten of ze wel terug zwaaien.....
En als er dan 2 niet gezwaaid hebben, zwaaien ze niet meer terug???
Stay yourself, houd je gewoon aan je eigen principes...toch? Ik merk ook wel eens dat zus of zo niet zwaaid.....so what? Zeker te druk, of teveel geld uitgegeven aan chroom of kevlar, en bang om het los te laten? :j
Ik zwaai altijd, is het niet met links, dan is het met rechts, of met een van mijn benen. Je moet er gewoon een art van maken, be creative!!!

En most of all: *D BE A :] BIKER!! *D
 
Laatst bewerkt:
Als iemand niet zwaait keer ik om, haal ik \'m in, zorg ik dat de motorrijder aan de kant van de weg gaat staan en z\'n excuses aan bied en voortaan naar iedereen groet ;)

Nee maar ff serieus, soms heb je ook niet de tijd om te groeten omdat je dan druk bezig bent met het voorbereiden op een bocht, of iets op de weg waar je rekening mee moet houden enz. enz. M\'n vriendin zei vorige keer ook \'jij bent ook een lul, hij zwaait en jij zwaait niet, terwijl je altijd zo loopt te zeiken op de motorrijders die niet zwaaien!\' :) ja toen stond ik met een bek vol tanden :) MAar kwam omdat ik vlak voor een rotonde reed...
 
Bij deze zwaai ik naar alle deelnemers aan dit gesprekje :} Iedereen blij!

Tsja, het mag geen naam hebben maar als customofiel heb ik het idee dat de zogenaamde echte motorrijders zelf ook neerkijken op liefhebbers van choppers. Gewoon blijven doen. Ieder z\'n gebrek toch? :]
 
Ik vind het een erg leuk gebaar het zwaaien, en ik doe er vrolijk aan mee (ook al ben ik een customrijder). En eigenlijk zwaair iedereen wel naar mij. En die ene die het niet doet, nou die moet dat zelf maar weten. Ik vraag me wel eens af hoe het toch moet nu er toch veel meer motoren op de weg komen. Soms blijf je aan het zwaaien. En als je een hele groep motoren tegemoet komt, hoe doen jullie dat dan? Want dan moet je hand wel erg lang van het stuur af.
 
Vroeger had je van die zuignaphandjes op een veertje. Die kon je op de autoruit plakken.
Monteer een electrische antenne. Plak deze op de antenne en met een druk op de knop... TADA!

(patentje?)
 
En als je een hele groep motoren tegemoet komt, hoe doen jullie dat dan? Want dan moet je hand wel erg lang van het stuur af.

Dan houdt ik mijn hand zo\'n 5 sec van het stuur af... dan is het wel welletjes... (het gaat om het gebaar)
 
Ik rijd nu nog scooter, af en toe groet een motor rijder naar me, maar dat is alleen op 80 km/h wegen. Dan groet ik ook altijd blij terug, en kijk nog even achterom. Dan zie ik de motorrijder altijd ook nog even achterom kijken, volgens om te kijken waar die nu voor gezwaaid heeft (een scooter dus). Op 22-11-01 heb ik mijn eindexamen en ik heb al eem motor op het oog (rs 250). Vanaf dan zal ik alle motorrijders groeten en niet alleen degene die mij eerst groeten , deal ?
 
Ik rijd nu nog scooter, af en toe groet een motor rijder naar me, maar dat is alleen op 80 km/h wegen. Dan groet ik ook altijd blij terug, en kijk nog even achterom. Dan zie ik de motorrijder altijd ook nog even achterom kijken, volgens om te kijken waar die nu voor gezwaaid heeft (een scooter dus). Op 22-11-01 heb ik mijn eindexamen en ik heb al eem motor op het oog (rs 250). Vanaf dan zal ik alle motorrijders groeten en niet alleen degene die mij eerst groeten , deal ?

Uh je rijd nog scooter, en je wil een RS250 kopen, dan moet je minimaal 21 jaar zijn hoor om op dat ding te rijden.
Het kan natuurlijk zijn dat je nu 21 bent en nog op een scooter rijd...
 
Nee ben al een poosje 19, en de rs250 die ik op het oog heb, wordt dan 25 Kw gemaakt.

Ja en of dat goed is weet ik niet. Ik wilde eerst een RGV250 kopen, ook een 2 takt, het RGV blok wordt gebruikt door Aprilia bij de RS250 (ook dubbele dempers op de uitlaat enzo), belde naar een zaak op of ze\'m konden knijpen naar 25kw, maar ze zeiden dat dat niet goed was voor een 2 takt en dat de kans op vastlopers daardoor zeer groot werd. Ik kon dus beter zoeken naar een 4 takt. Gelukkig heb ik dat gedaan, want dat rijd een stuk rustiger.

Informeer dus eerst even goed over nadelen van het knijpen van een 2 takt voor je \'m echt koopt.
 
bedankt voor de tip. SoloMoto zei dat ook al in een emailtje tegen mij, en hebben daarna gelijk de tekst \"niet om te bouwen naar 25 Kw\" onder hun rs250 gezet. Maar Ensing Motor supply Ensing in Apeldoorn vertelde me, dat het geen probleem was. Maar ik zal dit soort dingen voor de zekerheid dan nog even navragen.
 
Ik rijdt zelf een chopper/cruiser, ik groet alles op 2 wielen :} althans als het op een motor lijkt. Ik heb zelf gemerkt dat Choppers en tourders altijd wel reageren, meestal de super-bikes in groepjes NIET reageren. Wel jammer ;(
 
Terug
Bovenaan Onderaan