Chopperrijders zwaaien niet

Monomuis

MF dino
Donateur
11 jul 2001
24.555
2.130
Nederland
Wat is dat nou toch dat ze zelden zwaaien? Voelen ze zich te hoog met hun sliertjes aan hun stuur voor (super)sport motorrijders, trilt het stuur te erg dat ze het wel met 2 handen moeten vasthouden ?
Of vinden ze het eng om hun arm even van het stuur af te houden?!

Heb het al eens gevraagd op een ander forum, en daar bleek dat ik niet de enige was die doorhad dat deze mensen op de glimmende fietsen nauwelijks zwaaien.
 
Het merendeel zijn heropstappers die niet weten dat ze "mogen" zwaaien/groeten...

En de rest voelt zich waarschijnlijk te goed :P
 
Het is inderdaad zo (blijkbaar) dat een hoop motorrijders niet meer naar elkaar zwaaien,maar geef nu eens eerlijk toe: De hele weg met je handje omhoog rijden is ook bijna niet te doen. Vorige week naar Zeeland gereden ( met Mustang Sally ) en alleen maar motoren gezien. Echt dat ik niet met mijn hand omhoog blijf rijden. Ik was weliswaar op de VMax, maar ik blijf natuurlijk ook chopperrijder ( en geen heropstapper met m'n 25 jaar motorrijervaring ). Wat belangrijker is, is dat motorrijder stoppen voor elkaar als ze met pech staan. Dat is me opgevallen: Er stoppen geen motorrijders meer voor elkaar. Nu moet ik waarschijnlijk ook daar HellDesker een beetje gelijk in geven: De meeste hebben waarschijnlijk toch geen idee wat er met een motor aan de hand zou kunnen zijn, maar alleen het aanbieden om ff te ( laten ) bellen of iemand mee te nemen naar het volgende tankstation is toch wel het minste!!HMMM, zal ik daarover een nieuw topic starten? })
 
Het is zelfs nog mooier, ik heb nu al een paar keer gemerkt dat ik op m'n Suz GSX-R niet (terug)gegroet word door chopper rijders. Maar rijd ik op de Honda Shadow van m'n neef, dan groeten ze ineens wel! Begrijp ik totaal niet.... :?
 
Lijkt wel een ongeschreven regel... Alleen mensen van je eigen motorklasse groeten... :(
Afgelopen donderdag, op de lesbike (CB 750) aan het toeren op een 80-weggetje, groepje supersport-ventjes scheurt mij tegenmoet... Ik doe netjes m'n handje opsteken, maar geen teken van leven aan de andere kant... Eindje verderop een BMW-rijder, zelfde verhaal... eenmaal binnen de bebouwde kom, een biker op een GSX-zwaar (weet niet, 12, 1300 of zo? In ieder geval naked & zwaar) handje omhoog voordat ik het deed...

Kan zijn omdat ik lesser ben, maar...

Reed vandaag achter een div 900 op een autoweg, hij groette iedere keer vriendelijk naar andere bikers (zelfs op naar motorscooter) en alleen een Goldwing-rijder stak even het handje op... zeker 8 verschillende motorfietsen geteld... Kan natuurlijk zijn dat je een keer iemand over het hoofd ziet of zo, maar groeten lijkt zo langzamerhand wel zeldzaam te worden '(

Ik krijg de indruk dat in het motor-wereldje steeds meer het motto "ieder voor zich en god voor ons allen" geldt... Zonde...
 
zwaaien is toch facultatief?

waarom dat gezwaai?
omdat we toevallig allebei twee wielen hebben?
voor de rest heb ik mischien meer gemeen dan de achteropkomende trabant dan met de driftig zwaaiende teleurgestelde zwabberaar.

Als ik in attack-mode aan het rijden ben heb ik daar ook helemaal geen tijd voor. Jaja, ik zal wel weer bang zijn om me stuur los te laten, kzou dan zeggen, probeer het es bij te houden.
Aan de andere kant, als je in de middle of knoware een motorrijder tegenkomt, of gewoon iemand ziet rijden die lol uitstraald op de motor, dan zwaai ik zelfs wel eens.....
En als ik niet teruggezwaaid wordt, wat kan mij dat nou bommen...

....wordt motorrijden nu ook al door gezelligheid vertruttigd?

er is maar 1 groet op de motor.... een vette wheelie, anders nie ;)
 
Ben een paar jaar geleden op een rotonde onderuit gegaan met een Thunderace. Laten de mensen die kwamen informeren of alles goed met me was nou automobilisten geweest zijn !!!! De motorrijder die achter me reed heb ik niet meer terug gezien. Groet overigens nog wel naar andere motorrijders.
 
Het is erg verschillend per motorrijder, beetje de look van je motor doet er wel toe heb ik gemerkt.
Als ik op mn Vmax rij dan meestal wel, rijdt ik op een chopper dan krijg ik geen handje op van racers, offroad al helemaal niet ( :r gasten).
En als ik mensen op een Vmax tegenkom vallen ze er soms bijna af om te zwaaien zo overduidelijk. ( zoveel kom je er nou ook niet tegen)

Maar ik zwaai naar de meesten en het is ook oogkleppen op hebben of laten zien dat je gezien wordt.
 
Laatst bewerkt:
Ik zwaai. Naar alles en iedereen op een motor. Soms zelf perongeluk naar brommers/scooters.

Dat er mensen het niet nodig vinden ( He Guz.) en anderen alleen zwaaien naar hetzelfde "soort" motor, moeten die mensen verder allemaal zelf weten.

Ik stop ook als er iets kapot langs de kant staat, sorry. Maar in de tijd dat ik kapot langs de kant stond was ik ook verschrikkelijk blij dat er anderen stopten...
 
Zwaai als Chopperrijder toch ook altijd netjes naar alles dat zich op zich op twee wielen door het verkeer begeeft met meer dan 50 cc.. (die hele lading opgevoerde brommertjes natuurlijk uitgesloten)..

En doorgaans zwaait ook bijna iedereen vrolijk terug. Als ze niet zwaaien of knikken ga ik er in mijn optimisme altijd vanuit dat ze me niet gezien hebben of druk met schakelen ofzo bezig waren :)

Dat zijn tenslotte ook de redenen waarom ik wel eens niet (kan) zwaaien.

Enne, volgens mij hebben Chopper rijders het juist een stuk makkelijker met zwaaien dan die racerts. Ik zit altijd comfortabel rechtop en kan dus rustig m'n hand van het stuur laten om (terug) te zwaaien. De meeste bestuurders van race motoren zie je alleen een vingertje of wat omhoog gaan..

Ook duidelijk genoeg te zien trouwens, dus wat dat betreft maakt het niet uit..


 
Ik zwaai in het algemeen naar alles op 2 wielen wat op een motor lijkt. En dat word meestal ook wel beantwoord. Denk toch zeker dat 9 van de 10 wel zwaaien. En wil je niet zwaaien, boeie... Vind gewoon dat het erbij hoort. Zelfs met les werd er al driftig van alle kanten gezwaaid.
 
Ik groet meestal wel (zwaaien klinkt zo truttig ;) ). Behalve op de snelweg. Ten eerste heb ik het meestal veel te druk met kijken en ten tweede vindt ik het een beetje nutteloos om een motorrijder die drie banen + middenberm verderop met >100km/u voorbij rijdt te groeten.
 
Ik doe verwoede pogingen het aloude "kameraden"-gebaar in ere te houden. Ik groet iedere tegemoetkomende motorrijder, behalve op de snelweg wanneer er meer dan alleen een middenberm tussen zit. Ook groet ik iedere motorrijder die ik passeer of mij passeert. Maar als er meer dan vier niet terug gegroet wordt, heb ik zoiets van :j , ik groet niet meer maar dan komt meestal nummer vijf je breeduit wuivend tegemoet :)

 
Ik merk niet veel verschil. Zowel op de Bandit als op mijn chopper zwaait 80% van de mensen. Alleen mensen op een motorscooter zwaaien weinig. Gebeurt waarschijnlijk niet veel dat iemand ze groet.
 
Ik probeer naar iedereen te zwaaien. Soms mis ik er wel eens één, niet gezien, of ik had ff m'n handen vol...

Wat mij wel opvalt is dat er meer gezwaaid wordt als de motoren de zelfde klasse zijn... Jammer!

Ik zwaai naar alles, motorscooter, chopper, doet er niet toe. Vind ik juist zo leuk, dat gemoedelijke. Ook als je ergens staat, de volgende motor zet geheid zijn motor naast de jouwe...

Maar stoppen als je iemand met pech ziet, hmm... eigenlijk wel een goeie, en handig. Heb ik nooit bij nagedacht. Zal ik de volgende keer doen, k? :)
 
Harleyrijders groeten meestal niet, maar ja...je hebt harleyrijders en motorrijders :)

Voor de rest groet vrijwel iedereen, maar dat hangt wel van het seizoen af. Zelf groet ik iedereen, ook motoragenten (behalve als ze achter me rijden). OOk auto's die me snijden, veel te langzaam rijden e.d. krijgen van mij een uitbundige groet :j
 
Alleen mensen op een motorscooter

ik twijfel vaak, is het nu een scooter of een motorscooter... flits voorbij...

ook met off-the-roads heb ik problemen, is het nu een Honda MT, of een kleine motor...


 
Ik zwaai vrijwel altijd naar andere motorrijders, zolang het maar geen choppers zijn. Klopt idd dat die zich blijkbaar te 'goed' voelen op hun rammelbakken om even de hand op te steken. :(

Tijdje terug ook wel mooi, ik reed met lesmotor op snelweg, je wordt gewoon begroet vanaf de andere baan, dus die aan de andere kant van de vangrail, die moest behoorlijk moeite doen om een lesser als mij te begroeten maar hij deed het toch. :}

_________________


[ Dit Bericht is bewerkt door: Revolution op 2001-08-14 22:19 ]
 
Ik zwaai ook bijna altijd (behalve als ik het te druk heb met andere handelingen)
als ik m'n handen vol heb knik ik altijd ff dat ik ze wel gezien heb.

Ik heb zowel chopper als racer gereden en merkte geen verschil in het "groetgedrag" van anderen.

In de bebouwde kom groet ik minder snel zeker niet naar scooters.

Werd op mijn honda mtx 50cc ook regelmatig begroet door motorrijders, werd ik altijd wel vrolijk van.
 
Vorige weekend in Belgie kwam een vette streetbike met gigantische rot vaart door een bocht heen stuiven. Hij zwaaide niet (omdat ie zo hard ging) maar stak gewoon zijn been even uit. Echt een machtig gezicht!! 8-)

Zo kan het dus ook.


 
Vorige weekend in Belgie kwam een vette streetbike met gigantische rot vaart door een bocht heen stuiven. Hij zwaaide niet (omdat ie zo hard ging) maar stak gewoon zijn been even uit. Echt een machtig gezicht!! 8-)

Zo kan het dus ook.
Ja, maar als ik uit de bocht kom met een behoorlijke vaart, dan hou ik toch liever mijn benen tegen de motor aan, dan maar geen groet. :P
 
Wat is dat nou toch dat ze zelden zwaaien? Voelen ze zich te hoog met hun sliertjes aan hun stuur voor (super)sport motorrijders, trilt het stuur te erg dat ze het wel met 2 handen moeten vasthouden ?
Of vinden ze het eng om hun arm even van het stuur af te houden?!

Heb het al eens gevraagd op een ander forum, en daar bleek dat ik niet de enige was die doorhad dat deze mensen op de glimmende fietsen nauwelijks zwaaien.

Hoor wel eens vaker van dit soort verhalen, dan zijn ut weer de chopperrijders en dan de BMW rijders die niet zwaaien en ga maar door. Vandaag er dan maar eens extra op gelet en ja hoor, volop gezwaaid en met het hoofdje geknikt naar en van zowel choppers, BMW ers kortom vanalles :] Vraag me toch af waar die verhalen vandaan blijven komen :?

Zwaai zwaai,

ps rij zelf op een All-roader dus dat ons kent ons..... :?
 
Met stapvoets rijden is het ook erg lastig om met één hand de richting te houden.

Is het overigens eens opgevallen dat een hoop motorrijders niet in de bochten een hand (durven) opsteken? Meestal naam ik een heel klein beetje gas terug, zodat ik even kan groeten (en daarna weer vrolijk het gas erop) :9 .
 
Terug
Bovenaan Onderaan