Chopperrijders zwaaien niet

Stond vandaag nog even stil omdat de motor ermee kapte :? :?

In ieder geval stond er binnen een minuut al een motor achter me stil om te helpen..was nog wel een racer die dus stopte voor een chopper..was vlak bij huis dus zei al tegen hem dat het wel goedkwam en dat ik vlakbij woonde..dus toen reed ie weer verder.

was zo opgelost trouwens...kraantje op reserve zetten...niet aan gedacht meteen omdat de meter nog op halfvol stond en ik nog 20 mijl onder mijn normale tankpunt zat |(

Maar zo merk je wel dat je niet voor niets zwaait..is toch geweldig dat je meteen op hulp van (de meeste) mede-motorrijders kan rekenen als er wat is.
 
Op maandag 21 april 2003 22:52 schreef Mulder71 het volgende:
...was zo opgelost trouwens...kraantje op reserve zetten...niet aan gedacht meteen omdat de meter nog op halfvol stond...
Welkom bij de Vulcan club.
Ik had precies hetzelfde, de eerste dag dat ik met mijn vulcan weg was.
Leuk dat die brandstofmeter er op zit, maar kijk er vooral niet naar.
Ik zie aan mijn KM teller dat het momenteel de hoogste tijd is om te tanken. De brandstofmeter meldt geruststellend dat ik nog een halve tank heb. Maar ik weet inmiddels uit ervaring dat het toch maar beter is om even te tanken, voordat ik morgen terug naar Almere kachel :)
 
Denk dat het reservedeel van de tank gewoon vrij groot is en dat daar de benzinemeter aan die kant zit..als je niet zo schuin gaat klotst de benzine natuurlijk ook minder naar het "normale" vak vanuit de reserve..geeft de meter dus nog half aan terwijl het maar de (reserve) helft van de helft is.

Wel weer wat geleerd in ieder geval *D
 
Ik rij zomer EN winter (chopper) en zwaai in principe dus alleen tussen oktober en maart want dan zitten de echte bikers nog op de weg. Vanaf maart - september zitten al die zondagsrijders op de weg waarvan het overgrote deel zijn/haar stuur niet los durft te laten omdat ze bang zijn....
 
Ik rij zomer EN winter (chopper) en zwaai in principe dus alleen tussen oktober en maart want dan zitten de echte bikers nog op de weg. Vanaf maart - september zitten al die zondagsrijders op de weg waarvan het overgrote deel zijn/haar stuur niet los durft te laten omdat ze bang zijn....

Stoer hoor....
:+
 
Op zondag 05 augustus 2001 11:12 schreef GuZ het volgende:
zwaaien is toch facultatief?
<BR>
<BR>waarom dat gezwaai?
<BR>omdat we toevallig allebei twee wielen hebben?
<BR>voor de rest heb ik mischien meer gemeen dan de achteropkomende trabant dan met de driftig zwaaiende teleurgestelde zwabberaar.
<BR>
<BR>Als ik in attack-mode aan het rijden ben heb ik daar ook helemaal geen tijd voor. Jaja, ik zal wel weer bang zijn om me stuur los te laten, kzou dan zeggen, probeer het es bij te houden.
<BR>Aan de andere kant, als je in de middle of knoware een motorrijder tegenkomt, of gewoon iemand ziet rijden die lol uitstraald op de motor, dan zwaai ik zelfs wel eens..

Ik ben inmiddels 45 en stam nog uit de tijd dat er saamhorigheid was onder motorrijders.
Het waren er toen ik 18 was ook maar ongeveer 80.000 en de flauwekul die je tegenwoordig hebt , ik bedoel het hergroeperen van motorrijders in shoppers,racers italiaans of amerikaans had je toen niet,
Dat is gekomen omdat er no 450000 rijders zijn en men dus op de motor geen uitzondering meer is.
iedereen zwaaide naar elkaar omdat het een eensgezinde club was , wat voor type of merk fiets je ook had.Omdat het er zo weinig waren en men vond dat men bij elkaar hoorde is dat groeten ontstaan.Je was trots dat je begroet werd en dat je
niet bij het autovolk hoorde.
Ik begrijp dat je op een warme zondagmiddag niet naar elke motorrijder kunt gaan zitten zwaaien want dan kun je wel bezig blijven, maar op een minder drukke dag is het niet meer dan normaal als je teruggroet, als je het niet kunt uit het juiste motorgevoel wat jij blijkbaar niet hebt ,zou je het tenminste uit fantsoen kunnen doen, maar ik denk dat dat aan jou ook niet besteed is
 
Ik zie nu pas hoe lang deze draad al loopt. Moet langzaamaan zo'n beetje de langslopende aktieve draad van het forum zijn lijkt me :)
Maar zolang ik niet op de snelweg zit zwaai ik naar alles en iedereen. In het begin zwaaide ik ook op de snelweg, maar nog geen procent zwaait terug, dus daar ben ik mee gekapt.
Ach, en zwaait er iemand niet terug dan boeit het me niet op wat voor motor die rijdt. Ik ga er dan gewoon vanuit dat hij zijn stuur niet los durft te laten, en bij de volgende groet ik weer gewoon.
Owja, groepen groet ik maar 1 keer. Als we elkaar naderen steek ik mijn hand een keer luid en duidelijk op (iets hoger en enthousiaster dan normaal) en rijd dan weer gewoon door :)
 
Ik geloof dat het altijd wel zo zal blijven....
Chopper rijders zeggen dat racers niet groeten en andersom.

Ik groet altijd... al heb ik toch wel een beetje een vooroordeel naar BMW rijders. Ik groet ze, maar groeten weinig terug. Dan denk ik wel ff, sukkel maar laat de pret er niet door bederven, en groet vrolijk verder. Dat maakt het motor rijden toch juist zo leuk.... (Het is net de Tros....een grote familie)

Onlangs stonden we ff stil bij een tankstation. Was druk bezit met helm opzetten en handschoenen aan, komt er een vette supersport voorbij.... Dus ff kijken....
Die gast kon niet groeten met zijn hand maar groette toch ff met zijn been.

:} :} :}
 
Ik zwaai naar alles (scooters en andere stofzuigerachtige uitgezonderd) , ook brommers ( zijn de toekomstige motorijders :} )
 
Op zondag 27 april 2003 08:17 schreef BikerLady_x_ het volgende:
<knip> Dat maakt het motor rijden toch juist zo leuk.... (Het is net de Tros....een grote familie)

<knip>

Nu zwaai ik nooit meer!! |(
 
Ik stop vrijwel altijd als er iemand met pech staat, (ik rij nu wel brommert) maar al staat er een puchie stil, ik kom wel ff helpe hoor. Nou is het ook wel zo dat ik wel "aardig" wat verstand heb van die bromdingen, maar eh stoppe voor pech is gewoon sociaal. Ben laatst nog gestopt voor een brommer met lekke band, ja wat ken je daar nou aan doen, nou ik heb altijd zo'n spuitbusje bij me voor lekke banden te dichten, kost 3/4 euro ofzo. Dus ik die gast ff mn hulp aangeboden, maarja hij was al bijna thuis hahah hij moest nog 2 straten lopen :S.
Maarja ik hoop maar als ik pech krijg dat anderen ook stoppen,

cya
smitjr
 
Als nieuwe motor rijder (28/10/2002 gehaald) heb ik natuurlijk weinig te zeggen... Maar groeten doe ik wel, overal en iedereen. Of het nu een dikke goldwing is, een harley, een hayabusa of een kleine marauder, het is me om het even. Ook op de snelweg, al zijn we 3 of 4 banen van elkaar verwijderd. D'r zijn maar twee redenen waarom ik niet zal zwaaien; 1. als ik het niet verantwoord acht voor mijn eigen veiligheid, of 2 als ik je niet zie!

Ik zal natuurlijk wel eventjes iets enthousiaster zwaaien naar een mede magna fanaat :) Maar dat spreekt voor zich.
 
Ben het wel een beetje eens met Hans (kom trouwens in die maanden veel minder racers tegen). Maar ik zwaai naar iedereen (als ik ze op tijd zie). Ik denk trouwens dat choppers niet zwaaien omdat ze toch geen groet terug krijgen van racers (dat gebeurd mij namelijk vaak, omdat ik wel altijd zwaai op mijn magnaatje). Enne stoppen voor een motor met pech: is me nog nooit gebeurd maar zou het wel doen, ff de biker meenemen naar pompstation ofzo.
Enne groeten...

Happy camper pCave :]
 
Hoi

Een later reactie: maar het volgende ik heb zelf niet zo lang mijn rijbewijs en het valt mij op dat ik heel vaak te laat ben met zwaaien. Ik heb zelf een KW ZL 600 en kan niet zeggen dat het een chopper is of en halve toermotor het zou kunnen dat iemand dat kan beantwoorden.

Gr


Earney :]
 
Gister tijdens een tochtje 4 motorrijders tegengekomen, waarvan 3 op een chopper. En inderdaad. Eéntje zwaaide. En dat was degene die NIET op een chopper zat. Hmmmm.
Heeft volgens mij inderdaad te maken met wat Theo een paar posts eerder opmerkte. Zelf ben ik inmiddels 43 en zwaai vanaf mijn 19e. Maar de laatste tijd merk je echt een hausse van 40-ers die de midlife crisis net wat overwonnen hebben en daar hoort natuurlijk een motor bij (vinden ze dan. Die vervolgens een jaar later lekker goedkoop aangeboden worden omde ze erachter komen dat het toch niet je-dat is - DANK DANK ik heb lekker een mooie goedkope Dragstar...!!!). En daar zit het zwaaien niet echt in. Jongere motorrijders zie je daarentegen eerder groeten. Volgens mij dan. Klopt dat een beetje?
 
Weet niet of ik een oudere-jongere ben of een vroege midlife crisis heb :?

Zwaai me rot in ieder geval..soms zelfs per ongeluk naar brommertjes die me dan glazig aankijken van "ken ik jou?" haha
 
Op donderdag 22 mei 2003 08:12 schreef DragRider het volgende:
...waarvan 3 op een chopper...
Die hebben het vast te druk gehad met zichzelf vasthouden. Lijkt me lachen, met z'n drieen op één chopper hehe.

Ach zoals ik al zei: ik zwaai in principe altijd. Zwaait er iemand niet terug, ook goed.
Ik snap eigenlijk niet goed waarom mensen zich er zo druk over maken. Wil iemand zwaaien, prima, zwaait iemand niet, ook goed. Ik zal niet-zwaaiers er dus ook niet om veroordelen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zwaai. Naar alles en iedereen op een motor. Soms zelf perongeluk naar brommers/scooters.


ghehehe dat ken ik. Ik reed, hij is dooi, een suzuki ZR 50, chopper model. En het wilde wel es gebeur dat er naar mij gezwaaid werd *D gewoon terug zwaaien. heb ook wel es gahad dat er een toen ie me weer tegenkwam begon te lachen dat ie naar een brommer had gezwaaid :P
 
Ik vindt dat het groeten naar collega motorrijders bij het begrip motorrijden hoort.

Je hebt allemaal dezelfde hobby en je bent maar een relatief kleine groep die gebruik maakt van de openbare weg.

Het groeten is een teken van saamhorigheid onder motorrijders en dus in mijn ogen een must.

Het mag uiteraard niet zo zijn dat er een verkeersonveilige situatie onstaat omdat er gezwaaid moet worden.

En voor diegene die niet zwaaien, LB. Ik maak me er niet meer druk over, het heeft toch geen enkele zin.
 
kom op zeg, waarom zo degenererend over brommers/scooters? ook al heb ik maar 50 cc-tjes, me brommer weegt 115 kilo, gaat 100 km/u en wordt vaak aangezien voor motor en ik word dus ook vaak gegroet. Scooters zijn gewoon kleine motoren voor hobbyisten onder de 18 jaar. Ik dnek dat de meesten van jullie hier zo zijn begonnen. zie mijn BROMFIETS op :

http://www.scooter-freaks.nl/persoscoots/viewperso.php?id=3771

PS: het geluid is ook wel aardig
PPS: als iemand hier ooit zo`n ding als de mijne heeft gezien in de buurt van voorthuizen of amsterdam zuid-oost, dan ben ik dat geweest.
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd ook op een chopper en ik zwaai altijd en het zijn niet altijd chopperrijders die niet terugzwaaien, dus.....

Echter rijd ik op een stuk waar ik moet opletten dan kun ze zwaaien wat ze willen, maar dan zwaai ik echt niet terug, laat staan dat ik ze zie.
 
Ik rij altijd fijn rond op mijn chopper en groet zowat iedereen op een motor.

Behalve die afgrijdelijke motorscooters!


Wat mij wel opvalt is dat het vaak Harley-rijders zijn die niet groeten. Ik zal er gelukkig niet van wakker liggen of iemand zwaait of niet.

(truste.)
 
Terug
Bovenaan Onderaan