Choppers met veel vermogen, bv omgebouwde z1300

Ik ga morgen naar de sleutelcursus van motortoer vof waar ik natuurlijk ook eens goed om me heen ga kijken wat voor moois iedereen heeft. Zoals het er nu naar uitziet wil ik per se een Moto Guzzi (heb het altijd briljante motoren gevonden) en deze wil ik dan enigszins cusomizen (kontje wat soepeler, tank opnieuw laten spuiten, nieuw stuur in de kleur van de tank). Misschien de voorvork iets hoger, maar het moet ook geen extreme chopper worden, meer een kruising tussen een streetfighter en een chopper, of praat ik nu wartaal (wees gerust, in mn hoofd weet ik precies wat ik wil...)

Misschien dat zo'n 850 zich daar goed voor leent...
diegekmetdieguzzi had zo'n ding, een paarse............
 
Tja...als jij 5000 euro veel vind? Ga alle onderdelen eens los kopen?
Als ik kijk dat een huis tuin en keuken 1100 cali blok 1400 euro op moet brengen bij de dealert..als je het al kan vinden en als je kijkt dat ik bij Startwin zo'n 1000 euro kon neertellen om een 160 achterband te kunnen gebruiken in een Tontiframe wordt allles relatief...
Kon bij Lamers een kale 6 bak kopen voor 2400 euro...da's bijna de helft van wat ik voor een hele motor vroeg?
Heb m'n voorkant ,gsxr vork,gietwiel, schijven, 6 zuigerremklauwen verkocht voor 1750 euro...trek dat van die 5 af en kik wat ik dan nog over heb aan onderdelen voor welk geld...
Het is nu eenmaal moeilijk om hier wat verkocht te krijgen want iedereen, ik soms ook, wil voor een duppie op de eerste rang zitten. Ik zoek nu naar delen voor de div bouwsels en tuurlijk als het nite te duur is koop ik jet maar waar vind jij mv agusta voorvorken voor wenig...tja... al wil je die dan toch hebben betaal je...
Heb jij heel awaits nu al verkocht 8-) ?
 
Effe kijken of ik een foto van dat ,,orgel,, geplaatst krijg.



full
 
Verrek...het is gelukt...
Dat orgel heeft als middenposter in de Freeway gestaan en div prijzen gewonnen oa mooiste eigenbouw onderdelen op de eerste Streetfighter show in Almere of de eerste prijs op een customshow in Lisse....als enige tussen voor de rest Hds...was een Hd show...
 
Wat moet ik nog zeggen met deze naam?
Lengte? ik ben maar 1.86 dus bij mij valt de lengte wel weer mee in tegenstelling tot mijn middengedeelte, maar klagen neuh...
Jammer dat boxmeer ( guzzi treffen) alweer voorbij is anders zou je vast nog wel meer lange darmen op een Guzzi zien!
Ga eens proefrijden? En zeker ze zijn niet perfect maar ach...mantel der liefde doet veel! En het geeft een kick om te verbeteren...plus..je hebt iets dat een ander niet heeft!
Een vriend van mij ging van een Intruder 800 naar een Cali 1100 en hoor je die klagen? En ook na twee jaar nog geen klap verkeerd. Wl is het zo dat als je een oudje koopt de electronica niet bi kan zijn, maar op i cilinder brengt ze je nog thuis! Gewoon proberen dus...

Groeten,
Peter
Vortum-mullem toch?
 
ik meende dat je 8000 euri vroeg...............

heb hem in Almere toen gezien, helemaal niet mijn smaak maar wel een strak ding ;)
 
Tja...je moet zakken als je het niet verkocht krijgt ;( ....
Dat speeltje was helemaal mijn smaak en da's moeilijk aan iemand anders te slijten...zeker niet aan de meeste Guzzisti...puristen die het zijn...
 
daar heb ik dan weer geen last van maar ik vond dit gewoon niet mooi, wel strak gedaan maar niet mooi...


?????????? Vond dit niet mooi? Mijn orgel?...Nou ja zeg!!! :+
Ieder z'n smaak, waarschijnlijk vind je m'n volgende baksel ook niet mooi, even goede vrienden...kom je huis niet in de fik steken...
 
Wat dacht je van een Supermagna? Is wel geen 100+ pk, maar toch...
Pas goed in jouw prijsklasse. Ik reed laatst een toertochtje mee tussen VTR, R1 enzo, maar kon toch goed meekomen....


Heb de review een paar maanden gelezen in Moto73, indrukwekkend....

Heb alleen wat minder knaken, zat zelf te denken aan max 3.500 E.
 
gekmetdieguzzi,

kun je wat meer over je orgel vertellen?
wat was het, wat is het en waarom moet ie weg?


Hey Tookster,

Ik had als eerste motor een Eliminator 750, door een fout van Safe ingevoerd want zij dachten dat het een 900 was en zo had ik een redelijke zeldzaam model, 8 van in nl. Die had Cardanaandrijving wat ik pefect vond...hou niet van smeer...maar ook een heel klein tankje en als je dan na 90 km op reserve gaat ben je niet blij dus die motor op een gegeven moment aan een liefhebber verkocht om dat ik wat anders wilde...
Maar wat? Nu zat ik in die tijd ernstig in de chopperblaadjes zoals Bigtwin enz en was ik redelijk in den Harley...alleen Harley centjes was een beetje een probleem...8000 euro voor een blok, frame eigenbouw dito of meer plus tja die tandarts met die aardappel in z'n keel als mede Hearly rijder trok mij niet zo.
Liep ik op een gegeven moment tegen een chefmonteur van Greenib, de importeur van Guzzi, die in z'n vrije tijd Guzzi's van de Guardia Civil naar Nederland haalde en doorverkocht. Ik een complete Guzzi gekocht voor 3000 piek! is dus nog geen 1500 euro. En man wat reed dat...leek wel een turbine...100 cc meer en een tweecilinder..wauw...
Afijn daar een jaar op gereden tot dat verbouwvirus erg nijpend werd...
Heel de motor uit elkaar! Nu had die fiets zo'n ton gedraaid en wist ik veel dat Guzzi veel meer kan hebben dus ik aan de revisie: nieuwe grotere cilinders bestellen, die zouden zo in het carter passen...not! Dus als het carter toch uitgekotterd moest worden dan maar nog grotere cilinders...998 cc!
Andere snelle nokkenas, twin spark, titanium stoterstangen...werkte toen bij Fokker..., drukgroep afgefrees van 8,5 kg naar 4,5 kg....resultaat een veel lichtere koppeling...en als je koppeling introk je reinste Duc 916 geluid 8-) !!!!
Afijn heel veel veranderd, Usd pasgemaakt...iets wat niet kon volgens de monteur van Lamers...Startwins heeft een driespaaks achterwiel voor me gemaakt van een fzr 600 wiel met mijn cardanhart erin gelast!!!! zodat ik een 160 tov een 120 achterband kwijt kon. Afijn 20.000 gulden- 9000 euro alleen aan onderdelen en dan praat ik maar niet over 3 jaar polijsten, heen en weer rijden voor spullen, sleutelen etc.
Dan is ie klaar...shows gestaan tot in Utrecht op de beurs aan toe, in Bladen zoals Freeway en Kicxstart gestaan en prijzen gewonnen...60km gereden...
En toen wilde ik al die ideen die me tijdens de bouw waren ingevallen weer verder uitwerken en dat kon niet meer bij deze fiets dus ik onnozele 'm te koop gezet...Dom! Zakken met de prijs tot 5000 euro! Wat ik en redelijk koopje vind/ vond.
Ja..ik wil 'm wel hebben maar ik heb geen geld, mag niet van m'n vrouw...verzin ze maar dus ik ben 'm nu in onderdelen aan het verkopen en de voorvork is al weg maar ik zou de hele fiets zo weer in elkar kunnen zetten maar die tijd wil ik niet meer insteken dus ze ligt netjes her en der door huis & schuur te wachten op? Degene die er wat van wil hebben om 'm tot eigen idee weer op te bouwen tot iets van zichzelf...
Want dat moet het worden iets van jezelf...vraag maar aan Bral?
Smaken verschillen maar iedereen wil een fiets die voor zichzelf is!
In het topic nog Radicale verbouwingen deze winter staat een wazig fotootje van waar ik nu mee bezig ben...ideen te over maar meer de streetfighter kant op nu met oa een ,,eigenbouw,, frame, mv agusta usd en meer fun delen!
 
Sorry, maar mij ontgaat de logica om een blok met veel vermogen en koppel in een motorfiets te hangen waarvan het weggedrag ondergeschikt is gemaakt aan het uiterlijk. :X
 
Waarom zou het logisch moeten zijn ?


Tja...dat denk ik ook...en als je de modellenlijn van Guzzi kent en de Centauro neemt, die uitkwam net toen ik klaar was en die ik met ,,enige,, verbouwingen best te pruimen gevonden had als ik het geld ervoor had,is ook overpowerd voor het concept...
Heb je trouwend die nieuwe Triumph mega 3 cilinder wel eens bekeken, die sneller trekt dan een Hayabusa? Hoe is die dan te rijden zonder megalange armen en meeflubberende lippen?
Soms is het gewoon leuk, en duur, om eens te kijken wat je van zo'n fossiel as een Guzzi kan maken! Het concept van het blok van de grote 2 kleppers is wel van 1967 en nog steeds sterk genoeg om opgeboord te worden van de oorspronkelijke 700 cc naar wat ik laatst las 1420 cc!! En heel blijven.
Trouwens pak een een California en kom er achter dat die als een mes sturen...totaal onverwacht in ieder geval voor een cruiser! En laat het frame daarvan nu ook terug gaan naar 1967...en een afstammeling zijn van de legendarische v7 sport die in zijn tijd elke Jap van gelijke of iets meer cilinderinhoud zoek reed. Datzelfde frame zat in mijn brouwsel dus wat is overgemotoriseerd...? Kwestie van Smaak? Of doorgeslagen verbouwingsdrang...
Als je maar lol hebt!
Ben nu een mv agusta usd vork in m'n Guzzi aan het bouwen...onzin?
 
Zeg Bral.....! De volle 60 km trok ie als een beest ja...hok...tssss...staat de kleur je niet aan of 8-) ?
Moest het hele gebeuren zelfs nog inrijden maar ja...eh..ideeen ontspruiten in mijn kippebreintje en dat kon niet met dit concept...
 
Terug
Bovenaan Onderaan