ChrisS is er ook.

ChrisS

MF'er
16 apr 2022
53
18
Eijsden
Hoi, ik ben ChrisS en mijn eerste ijzeren liefde was een Suzuki RM125, een Honda CB750, een BMW K100RT en nu een BMW R1150RT. Door een beperking aan mijn been kom ik er niet meer op en ik hij gaat vermoedelijk binnenkort de verkoop in. Dan is het kiezen tussen niks en een scooter en dan hoop ik toch op een scooter te kunnen kruipen. Totaal onbekend terrein voor mij dus ik ben benieuwd. Voorlopig zit een testritje er nog niet in maar ik ben reuze benieuwd hoe, en of, me dat gaat bevallen.
 
Welkom Chris, ik volg even mijn zoektocht ziet er ongeveer vergelijkbaar uit :)
 
Welkom Chris, ik heb een manke poot en ik moest best even aftasten wat er nog mogelijk was. Ik ben dus vorig jaar (na een herstel van 5 jaar) weer op de scooter gestapt. Een Beverly 350. Dat bleek geen probleem te zijn. Alleen met mijn vrouw achterop was de balans lastiger te vinden. Grotere wielen bleek wel te helpen. Ik ben na wat omzwervingen aanbeland bij een F800GT. Die is vrij licht en heeft een verlaagd zadel en dat gaat prima. Alles hangt natuurlijk af van de soort beperking. In mijn geval neurologisch (aansturing).
 
hey welkom hier , ik een lagere en lichtere motor niet gewoon een optie ?
Hoi René. Nee, voor zover nu bekend niet. Ik kan nog niet op een herenfiets zwaaien, laat staan een Fazer of iets dergelijks. Een dikke bobber, zo eentje waar je met je kont op het achterspatbord zit zou misschien kunnen, maar dat is mijn model niet. Comfort is een pré 😊
 
Welkom Chris, ik heb een manke poot en ik moest best even aftasten wat er nog mogelijk was. Ik ben dus vorig jaar (na een herstel van 5 jaar) weer op de scooter gestapt. Een Beverly 350. Dat bleek geen probleem te zijn. Alleen met mijn vrouw achterop was de balans lastiger te vinden. Grotere wielen bleek wel te helpen. Ik ben na wat omzwervingen aanbeland bij een F800GT. Die is vrij licht en heeft een verlaagd zadel en dat gaat prima. Alles hangt natuurlijk af van de soort beperking. In mijn geval neurologisch (aansturing).
Hoi. Mooie BMW. Helaas ook te hoog. Ik moet opletten dat de doorsteek van een scooter nog past 🤔. De Beverly zou makkelijk passen, maar lijkt mij teveel op een bromscooter, sorry 😕, maar de F800 is mooi.
 
Nou ja, na de Beverly heb ik een tijdje een Burgman 400 gehad. Zelfde zithoogte en wat volwassener formaat. Wel een heel andere zithouding. Wat meer met de benen vooruit.
 
Ja, mijn benen passen misschien wel op een Beverly, maar ik wil wel de benen kunnen strekken.
 
Dan is een Burgman of Silverwing 400 ideaal met vrij lange treeplanken. De Burg650 is weer een loodzwaar kreng. Met mijn manke poot durfde ik dat gewicht niet aan. BMW C650 weegt ook net zoveel als een R1200RT. Op zich hoeft het gewicht niet zo'n probleem te zijn als het maar laag zit maar een C650GT voelt echt looiig aan. Een Burgman 400 voelt een stuk lichter aan om te balanceren maar je moet van het ruwe karakter van de eenpitter houden. Hij loopt vrij rauw.

Bij mij was het een kwestie van aftasten wat ik nog zou kunnen vandaar dat ik rustig aan begonnen met een relatief kleine en lichte (nou ja 190kg) Beverly. Daarna de Burgman 400, een NC700S DCT en nu de F800GT. De verzekering werd gek van de wijzigingen. De Burg400 en de NC hadden serieuze gebreken anders had ik ze niet zo snel ingeruild. Toen ik voor de F800GT ging kijken had ik genoeg vertrouwen in mijn eigen kunnen om meer geld uit te trekkenn en iets goeds te kopen. Dat hoop ik dan en het lijkt er wel op.
 
Dan is een Burgman of Silverwing 400 ideaal met vrij lange treeplanken. De Burg650 is weer een loodzwaar kreng. Met mijn manke poot durfde ik dat gewicht niet aan. BMW C650 weegt ook net zoveel als een R1200RT. Op zich hoeft het gewicht niet zo'n probleem te zijn als het maar laag zit maar een C650GT voelt echt looiig aan. Een Burgman 400 voelt een stuk lichter aan om te balanceren maar je moet van het ruwe karakter van de eenpitter houden. Hij loopt vrij rauw.

Bij mij was het een kwestie van aftasten wat ik nog zou kunnen vandaar dat ik rustig aan begonnen met een relatief kleine en lichte (nou ja 190kg) Beverly. Daarna de Burgman 400, een NC700S DCT en nu de F800GT. De verzekering werd gek van de wijzigingen. De Burg400 en de NC hadden serieuze gebreken anders had ik ze niet zo snel ingeruild. Toen ik voor de F800GT ging kijken had ik genoeg vertrouwen in mijn eigen kunnen om meer geld uit te trekkenn en iets goeds te kopen. Dat hoop ik dan en het lijkt er wel op.
Een Silverwing heeft wel de looks wat mij betreft. Modern met een lage doorsteek.. Hopelijk binnenkort eens hopen proef te rijden op zoiets en vergelijken met een T max. Die heeft het ook allemaal denk ik. Kijken en voelen wat past.
 
Succes met je keuze. Ik heb ruim 10 jaar geleden een SW-T400 gehad. Fijne scooter. T-max heb ik nooit gehad maar is sportiever. Het zal ook gemakkelijker om een jonge T-max te krijgen maar goedkoop zijn ze niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan