chrome kleur op kunststof, hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerard-030

Die hard MF'er
5 sep 2009
447
0
Utrecht
als eerst zeg ik er even bij dat ik alle topic al heb afgeszocht zover ik het kon vinden
en kan niet echt het juiste anwoord vinden omdat het meestal over metaal gaat (velgen en frame) en uiteindelijk gaat het over polijsten

maar goed nu de vraag, ik zie wel is op internet (vooral op amerika sites ) dat sommige showmotoren chrome zijn gespoten en ik vraag me af of dat gewoon uit een spuitbus komt of dat het in een soort van dompelbad gaat

chromen en polijsten van metaal weet ik wel hoe het word gedaan

en wat zijn de prijzen ongeveer (spuiten doe ik zelf bij mijn ooms spuiterij *D )
full
 
Laatst bewerkt:
kan je niet zelf spuiten..!
Ik heb het hier,en heb daar een speciale machine plus grondstoffen voor..!
maar op dit moment doe ik het ff niet,omdat de kwaliteit op lange termijn niet goed blijft-onthechting en verkleuren..!!!
Bijna ieder soort chroom heeft dat in europa...alleen alsa en fantachrome komt aardig in de buurt..!
Trouwens erg kostbaar...!
 
Ik heb het jaren terug ook eens laten doen, in eerste instantie zag het er prima uit maar op den duur word het echt lelijk.

Spuiter weigerde toen vervolgens ook om hem weer chroom te spuiten, aangezien hij er dus zelf ook achter was wat het spul op de lange termijn doet.
Heeft hem toen als garantie blackchrome gespoten wat uiteraard lang niet zo erg spiegelt maar opzich ook wel een mooie kleur was.

Hier foto's voor en na (sorry voor slechte kwaliteit foto's zijn jaren geleden gemaakt uit mijn ScOoTaH tijd :P )

DnaLinkerMiddenNieuw.jpg


100_0228.jpg


100_0225.jpg


100_0226.jpg


Blackchrome (frame/vorkpoten etc. zijn blackcrome, rest is gepolijst)

P5270060.jpg


P5270065.jpg


Overigens alleen het chrome spuitwerk bij een spuiter laten doen, de rest zelf gedaan *D
 
Laatst bewerkt:
nou een beter voorbeeld kan je niet krijgen...!!!
Black chroom hebben we ook inderdaad als alternatief,wel mooi,maar niet te vergelijken..!!

p.s. deze heb ik niet gedaan volgens mij...?
Bij wie heb je dat laten doen...?
 
Laatst bewerkt:
nou een beter voorbeeld kan je niet krijgen...!!!
Black chroom hebben we ook inderdaad als alternatief,wel mooi,maar niet te vergelijken..!!

p.s. deze heb ik niet gedaan volgens mij...?
Bij wie heb je dat laten doen...?

Bij MM Coatings in Lemmer maar die bestaat niet meer volgens mij.
Communicatie ging toen al niet van harte, leverde de te spiuiten onderdelen bij iemand thuis af nooit een spuiterij gezien dus :+

wat nen lelluk ding zeg

Gelukkig viel hij een jaar of 7 geleden goed in de smaak bij mijn leeftijdsgenootjes ;)
 
Laatst bewerkt:
ja poetsen vind ik niet erg maar ben er ondertussen wel overuit dat ik dit niet wil mee maken
ik hou het denk ik bij glanzend zwart met misschien wat polijst werk

van mij mag hier nu een slotje op.... of werk dat niet zo :P
 
Bij MM Coatings in Lemmer maar die bestaat niet meer volgens mij.
Communicatie ging toen al niet van harte, leverde de te spiuiten onderdelen bij iemand thuis af nooit een spuiterij gezien dus :+Gelukkig viel hij een jaar of 7 geleden goed in de smaak bij mijn leeftijdsgenootjes ;)
hmm ken ik niet,maar inderdaad dat maakt geen betrouwbare indruk...!!!
wees blij dat ze het opgelost hebben...!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan