chromen velgen

Thijs_R1

MF'er
28 apr 2005
46
0
Vlaardingen
Hallo motorrijdend Nederland,

Ik ben niet het typ dat graag 3 weekenden zijn alu velgen staat te poetsen tot ze glimmen ( ode aan degene die dit wel willen/kunnen). dus daarom heb ik een vraag: waar kan je velgen laten verchromen of chromen velgen kopen????

hoop dat iemand iets weet,


laterrrr

Bijlage: motor5.bmp
 
tolenaar, slechte ervaring mee qua ontchromen+verchromen voor een oldtimer... het zag er gewoon slecht uit kan je zeggen, met het slijpen waren er facetten in de bumperstukken gekomen en meer van die dingen

niet voor herhaling vatbaar
 
crome is nice, mijn zus heeft crome 17" velgen onder haar clio zitten, maar het poetswerk is abnormaal.

ff het blokje om en poetsen!,en je moet zowiezo reservevelgen hebben voor in de winter. en euhm, zoals er moto's worden gestolen bij jullie in nederland is dit al helemaal te gek.

ach ja, staat wel geil onder een R1
 
maar het poetswerk is abnormaal.

wat dacht je van gepolijst lichtmetaal?

chrome haal je ff een doekje over, gepolijste velgen kun je keer op keer met polijstpasta weer opnieuw beginnen. enkel met stilstaan worden ze al aangetast door het vocht in de lucht; spreek uit ervaring trouwens met veel chrome en gepolijst aan beide bikes ;)

btw. chrome velgen vind ik persoonlijk geen porem en zeker niet bij een sportmotor :r
 
Ben zelf ook aan het twijfelen om m'n velgen te gaan laten verchromen, op zo'n oudje lijkt het me juist wel tof staan *D .
Dusseh nog goedkopere verchroom adresjes aanwezig?
 
Je kan ze laten verchromen, heb mij laten vertellen dat het ongeveer 500euro per velg kost. Je hebt dan wel het echte chroom, dit is zo goed als onderhouds vrij.

Polijsten kan ook, met afbeits de velg verf vrij maken ! Vervolgens met aluminium polijs poets, poetsen poesten poetsen, enz enz tot ze glimmen.
De onderhoud hiervan is wat lastig zekers als je met de regen ook rijd.
Ik heb het ook zelf gedaan en was met 1dag klaar, velgen bij houden doe ik afhankelijk hoeveel ik rij 1a2x pm.



Suc6 verder.
 
full


Om het makkelijk te maken....

:Z
 
mmm, bij mij is het verchromen tot nu toe goed bevallen, bladdert niet, nu al 4 keer banden vervangen ( pirelli sc's van zac/knmv) en het onderhoud valt reuze mee, ik poets niet vaker dan toen ze gespoten waren. als je je velgen wit zou maken oid moet je ze toch ook schoon houden ?
full
 
ik heb de velgen van mijn tls bij tolenaar laten verchromen, en je moet ze daar zonder lagers aanbieden.
het enige probleem is geweest dat de lagerzittingen ook waren meeverchroomd, en dat zorgde ervoor dat ik mijn wiellagers er niet meer ingeperst kreeg . . . dus tip; zorg voor passsende kapjes in je lagergaten zodat deze onaangeroerd blijven, en tolenaar is een kut wat betreft afspraken, je bent je velgen zo maar 2 keer zo lang kwijt als afgesproken. maar de prijs . . . . is laag. ze moeten namelijk eerst je velgen volledig polijsten, wat een monnikenbaan is, de verdere bewerking is appeltje eitje (badje zus en zo)
hier nog een plaatje van het resultaat (net opgehaald)
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan