Chroom bouten website?

juweeltje

Die hard MF'er
17 sep 2005
276
7
belgië
Iemand een goed adres waar ik online chroom bouten en moeren kan bestellen.Meer specifiek voor een restauratie project....
Dank u
 
Wat bedoel je ?

Chromen bouten ? Of verchroomde bouten en moeren.
Want volgens mij bestaan er geen chromen bouten en moeren.

Ik ga uit van het laatste. Maar voor welke motor ? Want bedenk dat een dealer soms meer kan leveren dan je verwacht. Dus gaat het over een youngtimer (zeg iets van tussen de 45 en 30 jaar oud) kan een dealer soms nog verrassend veel leveren.

Succes met zoeken.
 
Gaat inderdaad over verchroomde bouten.
Is niet voor een motor, maar een Berkel 114, een elektrische vleessnijmachine uit de jaren 50
20191008_201400[1].jpg
 
RVS in aluminium zijn de meningen over verdeeld zolang je ze mat wat vet monteer zal er niets gebeuren althans ze zitten er al meer dan twintig jaar in mijn motor en die van de kleppendeksel gaan er gemiddel één keer per twee jaar los om de kleppen te stellen
Kan nog geen aantasting rondom die bouten vinden .

In jouw geval is er helemaal geen probleem en van wat ik op de foto zie zijn er geen bouten te zien wel schroeven met naar ik hoop machine draad
Bouten zijn voorzien van een binnen of buiten zeskant al komt de laatste tijd steeds meer torks voor in de plaats
En niet op lengte komt haast niet voor op de 28 pagina's aan rvs bouten en kolomschroeven die in het boek van Fabory
Bij RVS gewoon de erst opvolgende lengte kopen die net wat te lang is je kan die straffeloos inkorten indien nodig
 
Deze site had ik al ontdekt. Daar verkopen ze in ieder geval bouten in dezelfde vorm als de originele. En zoals eerder aangegeven door mede forum leden. Deze rvs bouten gewoon polieren zou wonderen moeten doen. @guzzigek In ieder geval zijn het gewoon bouten met schroefdraad, niets wordt warm, dus zou geen probleem mogen geven met de aluminium onderdelen.
Als de snijmachine klaar is, post ik wel een foto;)
thanks iedereen voor jullie input.
 
Terug
Bovenaan Onderaan