chroom

sjors

Rookie
21 dec 2001
11
0
a'dam
iemand een idee wat het ontspaken van een achterwiel en het polijsten van een achtervelg ongeveer kost?
 
Ligt er een beetje aan wat de staat van het wiel is. Als je het opnieuw laat verchromen kan dat alleen al 250 gulden kosten (milieuw eisen hebben de kosten van verchromen enorm opgedreven). Laat je het polijsten dan moet je rekenen op 100 tot 150 gulden. Moet het wiel daar nog eens bij ontspaakt en gespaakt worden kost dat een vakman ongeveer 1 tot 1.5 uur werk. Reken dus nog eens 150 gulden extra.
 
Hij vraagt nu wel niet echt om meningen eigenlijk.

Maar matzwart is wel goed en chroom niet!

Mat zwart roest niet, chroom wel! (en het metaal ondet de mat zwarte verf laag ook wel,maar dat zijn details)



Ik heb het ook niet echt op chroom; roest echt vreselijk snel maar met adressen, kosten en tips kan ik je ook niet helpen; maar zou wel eerst wat chroompoets gebuiken, als je echt zwaar verweerde velgen hebt zal het wel niet werken maar als het nog niet zo erg is dan zou ik toch eerst proberen te poetsen.
 
chroom is vrij klote zelf te herstellen en weer mooi te maken als het eenmaal verweerd is. Wat ik voor mijn eigen motor gebruikt heb.... Staalwol 0, dat is de meest fijne staal wol. doop dat in commandant cleaner ( zorg wel dat de cleaner niet te vloeibaar is ) en ga daarmee aan het schuren. Goed het resultaat in de gaten houden, als je klaar denk te zijn, de commandant resten wegvegen met een doek, en eventueel nabehandelen met een poets middel.

Moet ik er even eerlijk bijvertellen dat ik dit niet op chroom heb geprobeert, maar op aluminium en RVS. Het resultaat was meer dan verbluffend. Zelfs de witte bloemkolen die je nog wel eens op aluminium aantreft waren helemaal weg, en alles glom mooier dan nieuw. RVS krijgt er zelfs een beetje \"gunmetal\" glans van.

Je kan de resultaten op mijn website bekijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan