Cil tunen

Reptielenfreak

Die hard MF'er
9 jan 2008
822
1
Hallo mensen,
mijn motor ( Suzuki gs500e ) wil ik een beetje kietelen..
nu weet ik dat je hele dure/lastige ingrepen kunt doen met nokkenassen en dat soort gekkigheid.. kan je niet gewoon die cil ( laten? ) tunen spoelpoorten/uitlaatpoort groter maken en glad maken. iemand ervaring mee?
mvg Luuk
 
Hallo mensen,
mijn motor ( Suzuki gs500e ) wil ik een beetje kietelen..
nu weet ik dat je hele dure/lastige ingrepen kunt doen met nokkenassen en dat soort gekkigheid.. kan je niet gewoon die cil ( laten? ) tunen spoelpoorten/uitlaatpoort groter maken en glad maken. iemand ervaring mee?
mvg Luuk

Hij heeft geen in en uitlaat poorten :N
Het is geen 2-takt brommertje en de inlaatkanalen wil je niet glad hebben.
Je kan beter een andere pijp,luchtfilters en dynokitje erin doen,heb je misschien 8 tot 9 pk erbij.
 
Hallo mensen,
mijn motor ( Suzuki gs500e ) wil ik een beetje kietelen..
nu weet ik dat je hele dure/lastige ingrepen kunt doen met nokkenassen en dat soort gekkigheid.. kan je niet gewoon die cil ( laten? ) tunen spoelpoorten/uitlaatpoort groter maken en glad maken. iemand ervaring mee?
mvg Luuk
:N :N
Het is geen 2-takt hè, bij een 4-takt komt daar wat meer bij kijken, ten eerste heeft een 4-takt geen spoelpoorten e.d. maar kleppen.
Als je engels ok is, begin hier eens te lezen over de basisprincipes van 2-takt en 4-taklt:
How Two-stroke Engines Work
How Car Engines Work
 
Hij heeft geen in en uitlaat poorten :N
Het is geen 2-takt brommertje en de inlaatkanalen wil je niet glad hebben.
Je kan beter een andere pijp,luchtfilters en dynokitje erin doen,heb je misschien 8 tot 9 pk erbij.
Zo'n 20% extra vermogen door een dynokitje en een andere uitlaat :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan