Cilinder 2 en 3 krijgen geen benzine honda cb750 sc 1984

Koops76

Rookie
13 aug 2020
10
1
Drachten
Hallo, ik heb een honda cb 750 sc uit 1984.
Ik kom er niet meer uit...
Cilinder 2 en 3 doen niks meer.
Wat ik heb gedaan:
Carburateurs schoon gemaakt
Vonken getest

Als ik het luchtfilter er af haal en er met remmenreiniger in spuit lopen de cilinders wel, maar ik heb de carburateurs ook getest of alles open is en dit is goed. Dit heb ik met perslucht getest.
Er komt wel benzine in de vlotterkamer maar niet in de cilinder......

Heeft iemand enig idee wat de oplossing hiervoor is??
 
De benzine komt toch niet waar het moet komen. In de venturi!
Nogmaals en beter reinigen. Het kan soms in een goed verstopt kanaaltje en/of sproeier zitten.

Afijn, lees dit maar eens door: Vervelend CV carburateurtje.
Ik heb ze opnieuw gereinigd, maar helaas het is niet opgelost.
Nu wou de motor bijna helemaal niet meer lopen.
Ik heb nog eens naar de bougies gekeken, en vond de vonk wel erg zwak.
Dus ik heb nu de bobines doorgemeten maar dit is ook allemaal oke.
Ik ga vd week eerst maar eens nieuwe bougies halen geloof ik......
 
Heb ook een Cb700sc.
Carbs destijds ultrasoon gereinigd, door gespoten EN met mini zenuw boortje de (stationair) sproeiers door geprikt. Luchtdruk en ultrasoon waren niet voldoende om de rommel eruit te krijgen.

F.
 
Ik ben geen tandarts
dus ik gebruik een draadje van een bv een fiets remkabel
schoonmaken van carburateur doe je het beste Door deze helemaal uit elkaar te schroeven en met schone en droge perslucht en een heel dun draadje alle gatje door preken, ultrasoon is niet zaligmakend .
tip een voor een
 
Als je de 4 carbs op zijn kop houd en in opening en wat benzine giet zie je vast verschil tussen de carbs die normaal werken en die dat niet doen ,kijk naar de snelheid waarmee de benzine wegzakt in de aanzuigbuisje s!!!
 
Oke, ik heb nieuwe bougies gehaald en nu loopt hij weer. Maar op drie cilinders, nr 4 doet het nog steeds niet.
Ik heb net de carburateurs er weer af gehaald en nu viel mij op als ik de vlotterkamers leeg laat lopen dat bij carburateur 3 en 4 veel minder benzine uit de vlotterkamer komt.

Iemand enig idee hoe dit mogelijk is en misschien een oplossing hiervoor??
 
Vanaf de kraan alles goed nalopen en laat de carbs eens goed doorlopen , opvangen en kijken of er rottigheid inzit..
de slangen kunnen van binnen ook verrot zijn.
 
Stationair sproeiers nu wel doorgeprikt?
Als je er niet door heen kan kijken zit er dus nog rommel in.

Daarna kun je naar de vlotter hoogtes kijken. Gewoon onderste boven, kijk of ze allemaal even hoog staan.

Volgens mij zit het probleem gewoon in verstopping.
 
Hallo allemaal,
Ten eerste bedankt voor jullie reacties😎
Ik heb het gedeeltelijk opgelost, het bleek dat mijn benzinekraan niet genoeg benzine liet doorstromen.
Maar nu loopt cilinder 4 nog steeds niet, ik denk omdat ik de lucht mengselschroef verdraait heb, deze stond zo ver uitgedraaid dat deze er bijna uit viel en ik dacht dit kan nooit goed zijn🙈

Dus nu is mijn vraag....... is er hier iemand uit de buurt van Drachten die mijn motor wil afstellen??
 
Terug
Bovenaan Onderaan