Cilinder krijg ik er niet af!

jurre23

MF'er
1 mei 2007
35
0
Rotterdam
Ik probeer mijn cilinder van mijn blok af te krijgen maar hij zit echt loei vast.

Ik heb alles moertjes al los gedraaid maar er zit geen beweging in

Weten jullie iets??

Het gaat om een gs750 79'

Ik hoor het wel!

Jurre23
 
Probeer iig te vermijden om een schroevendraaier tussen carter en cilinders te steken.
Ik spreek uit ervaring O-)

je kunt proberen met een klein houten "paaltje" en een hamer of met een rubber hamer het cilinderblok los te tikken,let wel dat je geen koelribben kapot slaat.
Het is wel een paardemiddel :P
 
zuiger zal niet vastzitten, het is gewoon de oxidatie in de pennen
pennen van boven ( hoe anders) goed inspuiten met kruipolie, elke minuut een spuitje en dat een kwartier lang.
pennen goed verhitten met brandertje ( ik gebruik er een cremé brulee brander voor, was 5,- )

blok hout en moker pakken, of een steen, in elk geval iets zwaars als hamer gebruiken
dan de beste plek pakken om van onderaf voorzichtig los te tikken. elke kant een tikje
rondom dus tikken! anders zit ie zo weer klem.

de aanhouder wint!
al lukt het na een half uur niet, gewoon weer inspuiten en volgende dag proberen
dan lukt het vaak met een paar slagen

het moet gewoon even losweken en schrikken

al vraag ik me ook weleens af hoe de ''professionele'' garage dat zal doen.
( rossen, iets breken, rekening voor de klant? of ook engelengeduld)
 
zit vastgerot bij de draadeinden door al het vuil wat er in de loop van jaren in gekomen.
:^
Blok op zijn kop leggen en het cilinderblok er naar beneden toe af proberen te halen (kloppen met een rubber/kunststof hamer, dan valt er wat minder rommel in je carter.
Een pakking die er al jaren tussen zit werkt ook niet mee.
 
vaak zitten de cilinders van dat soort motoren ook nog met een aantal m6 boutjes onderaan vast (Voet van de cilinders) zodat als je de koplicht niet direct je voetpakking verziekt. Zijn deze ook losgehaald? Hier kan je vaak van buiten af bij.
Bij mijn XTZ zat er zelfs nog één lange bout vanaf de onderkant door mijn cilinders gebout zodat ik het hele blok moest splitsen

succes
 
al vraag ik me ook weleens af hoe de ''professionele'' garage dat zal doen.
( rossen, iets breken, rekening voor de klant? of ook engelengeduld)~[/quote]



die doen het gewoon met vakkundige inzicht :Y .
Daar los je het vaak goed mee op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan