cilinder loshalen hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

melk09

MF veteraan
16 jan 2011
1.485
1
Den Haag
hallo, ik ben bezig met het vervangen van de pakkingen van de cilinder..
het betreft een suzuki gs 450 L (chopper)

nu heb ik de kop er al eraf incl. bouten etc.

maar krijg de cilinder er niet af??

misschien domme vraag maar moet de olie eruit om de druk eraf te halen oid?
verder al geprobeerd met nylon hamertje te tikken maar de cilinder zit muur vast..

alvast bedankt
 
Kijk goed in het WPH dat alle bouten los zijn die nodig zijn, als je er zeker van ben dat dit zo is kan het zijn de de cilinder vast gekleeft zit op de voetpakking of vastgerot op de paspennen oid. Kloppen met nylon hamer en misschien voorzichtig proberen te helpen met bandenlichter/breekijzer oid
 
voorzichtig kloppen met nylon hamer of een blokje hout wil wel eens lukken. cilinderblok kan wel eens goed vast zitten. niet te grof er tegenaan gaan koelribben breken zo.
 
Kan, maar hoeft niet of je ploft er een nieuw oliefilter in en ververst meteen de olie.

Let wel ,dat na je koppakking vervangen hebt,de kopbouten van binnenuit kruislings volgens WerkPlaatsHandBoek met de juiste draaimomenten aandraait. :Y
 
oke als het niet hoeft doe ik het niet..

Ik heb nog niet met de motor gereden nadat de olie +filter + zeef zijn vervangen..
De motor heeft wel weer gelopen maar de olie kwam uit me koppakking, nu gelijk alle pakkingen vervangen van de cilinder.

en die voor die nm voor het aandraaien 2 goede moment sleutels gehaald *D dus dat komt wel goed..
 
Ze gaan altijd vastzitten op de binnenste tapeinden die contact hebben met de openlucht, veel kruipolie er tussen spuiten en tactisch tikken met een kunststof hamer, niet gaan wrikken op het pakkingvlak!
 
nog steeds niet los.... imal rond de tap einden gesprayed maar mocht niet baten..

volgens het wphb moeten de zuigers gelijk staan (staan ze)
en zou je met een hamertje de seal moeten breken tussen de voet en de voetpakking..

dit lukt niet.. ook niet met wat meer "brute" kracht....

iemand nog een idee?
anders neem ik de gok en zet ik hem weer in elkaar (liever niet, wil de zuigers bekijken en evt lagers vernieuwen) met de kans dat de voetpakking dan gaat lekken..
 
dan gaan we maar weer aan de sleutel.. even schoonmaken en in elkaar
als nog iemand een oplossing weet om hem wel los te krijgen
gooi het in de groep.. liever in 1 x goed dan straks weer pakkingen bestellen ..

maar goed, bedankt!
 
Bij de GS450 zat er dacht ik geen extra M6je op de voet van de cilinders om de boel klem te zetten, toch?

In dat geval proberen zo recht mogelijk de boel omhoog te forceren. Vanwege de pasbussen heeft wrikken aan 1 kant sowieso geen zin. En het IMAL proces een keer of 10 herhalen, kan ook geen kwaad!
 
dat "m6je" zit op de clinder naar de kop toe, deze is er al uit en de kop is eraf.. maar scherpe opmerking.. die zat wel goed verstopt, het wphb had daar een aparte foto van, wel zo handig..

rechtop probeer ik, maar hij lijkt wel vacuum oid.. krijg er geen beweging in.. en imal nog een paar keer proberen ga ik doen, maar tijdens het wachten de pasvlakken alvast schoonmaken..

denk je dat het kwaad kan die voetpakking te laten zitten ivm lekken nu de druk van de cilinder af is?
 
nee, je hebt helemaal gelijk, het moet en het zal lukken, maar HOE.. dat is de vraag, meer dan dit kan ik niet doen, ik heb het wphb 3x doorgelezen maar staat niks over cilinder er niet vanaf krijgen..

bij een jongere motor ging dit vorige keer een stuk makkelijker en was het al met al 1 dag werk.. nu zit ik al een dag of 3-4 te klungele met deze fiets..
 
hier nog geen vloeibare pakking tegen gekomen gelukkig, motor heef heel lang stil gestaan tussen de eigenaren door, maar is verder goed onderhouden..

is er nog een andere optie om het loshalen te versnellen? heb nu voor de 5e keer imal tussen de tapeinden gespoten.. en weer wachten..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan