Cilinder prikkelingen

Want

Die hard MF'er
29 dec 2019
753
977
Dordrecht
Na het verwijderen van mijn cilinderkop. (Klepseals vernieuwen) zag ik strepen op de cilinderwand. Niet voelbaar? Moet ik me nu zorgen om maken?
 

Bijlagen

  • 20200102_115100.jpg
    20200102_115100.jpg
    96 KB · Weergaven: 57
  • 20200102_115012.jpg
    20200102_115012.jpg
    62,1 KB · Weergaven: 47
Rij je zonder luchtfilter ?! Of de foto laat het erger uitzien dan dat het is. Maak ook een foto van de bovenkant en voor/achterkant van de zuiger aub en plaats die ook hier.
 
1 op 1000 is ongeveer de grens daar zit je wel tegen aan qua verbruik.
Ik zou beginnen met de klepseals en de zuigerveren te vervangen in de hoop dat dit voldoende resultaat geeft.
 
Oké. De zuigers en cilinders zitten nog binnen tolerantie. Seals heb ik al. Nieuwe zuigerveren in bestelling. En de cilinder ff licht honen. Heb al vaker deze blokken open gehaald maar nog nooit zulke strepen gezien.
 
nou dat ziet er helemaal niet normaal uit, er is ooit al eens een beunhaas mee bezig geweest,
hoon sporen zijn er ooit op een dubieuze manier in gemaakt.
lijkt gewoon of het horizontaal is, dus gedaan zonder kennis van zaken,
het hoon patroon moet tussen de 30 en 60 graden zijn.
dus extreem snelle slijtage van de zuigerveren.
en olieverbruik.
zulke cilinders moet je gewoon opnieuw honen,
en voorzien van nieuwe zuigerveren.
 
nou dat ziet er helemaal niet normaal uit, er is ooit al eens een beunhaas mee bezig geweest,
hoon sporen zijn er ooit op een dubieuze manier in gemaakt.
lijkt gewoon of het horizontaal is, dus gedaan zonder kennis van zaken,
het hoon patroon moet tussen de 30 en 60 graden zijn.
dus extreem snelle slijtage van de zuigerveren.
en olieverbruik.
zulke cilinders moet je gewoon opnieuw honen,
en voorzien van nieuwe zuigerveren.
Dat ga ik dus ook doen. Was alleen van plan om de cilinderkop te reviseren. Ik zelf denk ook dat hij n x te heet is geworden aangezien de einddemper ook wat is verkleurd.
 
Het zijn de 2 binnenste cilinders die deze strepen vertoont. Heb wel is gelezen dat deze ook warmer worden dan de buitenste 2. Er wordt me verteld dat je n grotere hoofdsproeier moet monteren bij de binnenste 2 carburateurs?
 
Het zijn de 2 binnenste cilinders die deze strepen vertoont. Heb wel is gelezen dat deze ook warmer worden dan de buitenste 2. Er wordt me verteld dat je n grotere hoofdsproeier moet monteren bij de binnenste 2 carburateurs?
Is niet altijd zo hoor.
Bij sommige modellen word het wel gedaan, bij andere niet.

Ligt er maar net aan of een fabrikant de afstelling goed kan krijgen met 4 dezelfde sproeiers.

Maarrr, dat zou wel een optie voor jou kunnen zijn.
Als de binnenste echt te warm worden zou ik er ook een maatje groter inzetten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan