Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Luchtgekoeld blok?Het zijn de 2 binnenste cilinders die deze strepen vertoont. Heb wel is gelezen dat deze ook warmer worden dan de buitenste 2. Er wordt me verteld dat je n grotere hoofdsproeier moet monteren bij de binnenste 2 carburateurs?
Met oliekoeler.Luchtgekoeld blok?
Sorry. Heb dit bericht gemist. Zuigers zijn al schoon gemaakt.Rij je zonder luchtfilter ?! Of de foto laat het erger uitzien dan dat het is. Maak ook een foto van de bovenkant en voor/achterkant van de zuiger aub en plaats die ook hier.
Dat honen lijkt inderdaad nergens op , wees nou verstandig, licht honen heeft ook geen nut, de cilinderwand moet "open" gemaakt worden, dus stevig honen, ga nou even naar een revisie bedrijf, anders zit je binnenkort weer met een zooi.Hoonsporen zijn kruislings, kijk anders op YouTube hoe dat in zijn werk gaat.
Ik doe dat ook. Maar de steentjes zijn niet echt lang dat ik dan uit de cilinder schiet met honen.je moet er snel mee op en neer gaan door de cylinder, niet ter plaatse ronddraaien.
Dat lijkt me niet helemaal goed, te kort hoongeval.Ik doe dat ook. Maar de steentjes zijn niet echt lang dat ik dan uit de cilinder schiet met honen.
Bij hydraliekcilinders is dat ook niet goed, maar voor thuisgebruik toelaatbaar, zeg maar. Als jij tevreden bent?
Wat is aan de korte kant?
Lengte is 75 mm. Maar ze scharnieren op middelpunt. Dus als de steen iets verder als de helft uit de cilinder is klapt hij dubbel. Dus moet bij honen goed opletten dat ik niet te ver op en neer gaat.Bij hydraliekcilinders is dat ook niet goed, maar voor thuisgebruik toelaatbaar, zeg maar. Als jij tevreden bent?
Wat is aan de korte kant?
De lengte lijkt mij opzich wel goed, de rest qua werking, weet ik nietLengte is 75 mm. Maar ze scharnieren op middelpunt. Dus als de steen iets verder als de helft uit de cilinder is klapt hij dubbel. Dus moet bij honen goed opletten dat ik niet te ver op en neer gaat.
volgens de foto's ben je totaal niet op en neer gegaan.Lengte is 75 mm. Maar ze scharnieren op middelpunt. Dus als de steen iets verder als de helft uit de cilinder is klapt hij dubbel. Dus moet bij honen goed opletten dat ik niet te ver op en neer gaat.
volgens de foto's ben je totaal niet op en neer gegaan.
je moet ook helemaal geen 10cm op en neer gaan, al ga je maar 2cm op en neer, dat is genoeg om een "lijnen onder een hoek" patroon te krijgen.
U heeft gelijk. Ik ben heen en weer gegaan. (Horizontaal). Niet verticaal.volgens de foto's ben je totaal niet op en neer gegaan.
je moet ook helemaal geen 10cm op en neer gaan, al ga je maar 2cm op en neer, dat is genoeg om een "lijnen onder een hoek" patroon te krijgen.
Pas is er n nieuwe kolomboormachine geïnstalleerd op mijn werk. Kan is kijken of dat wel mogelijk is.Is het mogelijk het honen met behulp van een kolomboor te doen?
Met een bepaalde slag floept de hoonsteen ook niet uit de cilinder.
Pas is er n nieuwe kolomboormachine geïnstalleerd op mijn werk. Kan is kijken of dat wel mogelijk is.
Gewoon even laten doen, kost niet veel.
Da's van latere zorg.Hahaha, dit doet me denken aan een situatie die ik eens in Cuba op straat heb mogen aanschouwen.
Motorkap van bejaarde Amerikaan open, cilinderkop verwijderd en op straat lag een handboormachine met een hoonsteen erop.
Ik heb er echt een paar minuten naar staan kijken en me o.a. Afgevraagd waar het slijpsel heen zou gaan en zo.
In industriële omgevingen gebeurt het ook dat de cilinder gehoond wordt zonder te demonteren om tijd en geld te besparen.Hahaha, dit doet me denken aan een situatie die ik eens in Cuba op straat heb mogen aanschouwen.
Motorkap van bejaarde Amerikaan open, cilinderkop verwijderd en op straat lag een handboormachine met een hoonsteen erop.
Ik heb er echt een paar minuten naar staan kijken en me o.a. Afgevraagd waar het slijpsel heen zou gaan en zo.
Kijk maar eens onder in de carterpan bij oudere motoren, en auto's.In industriële omgevingen gebeurt het ook dat de cilinder gehoond wordt zonder te demonteren om tijd en geld te besparen.
Veel hoonolie gebruiken, krukas afdekken, "draagbaar" hoonmachine van 18 kg gebruiken die minder dan 100 toeren per minuut draait in een onmogelijke positie, hopen dat je de stenen niet te strak ingesteld hebt anders draai je je pols kapot, na 10s honen controleren of het goed is, indien niet goed dan stenen nog strakker afstellen of je techniek aanpassen (draaisnelheid is niet regelbaar maar hoe snel je naar boven en onder gaat wel).
Eens je klaar bent alles goed afspoelen met pisdunne olie (hier mag zelfs wd40 gebruikt worden), daarna alles met de correcte olie royaal afspoelen en het carter leegmaken.
Dan gewoon nog alles terug monteren en gaan met die banaan.
Na 2u roderen mag hij weer op vollast. (Of eerder MOET hij op vollast van de klant)
Tl;DR : vaak ben je te bang.